Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilen lekker girkasseolje, dumt å kjøre?


Tmz

Anbefalte innlegg

Ja har for kanskje en ukes tid siden merket at det var noen flekker under bilen der den hadde stått parkert. Trodde først det var vanlig oljelekasje og sjekket derfor bare oljen i motoren og nivået der var jo normalt og jeg har jo kjørt som vanlig, men ser nå ut til at det er girkassen som lekker.

 

Er det mulig å kjøre med bilen eller må den stå i ro fremover? Jeg bor så liksom 2 mil unna sentrum der alle vennene mine bor og det er så tungvint når jeg ikke har bil, og den dritbilen har en tendens til å bli ødelagt hele tiden. Går det eventuelt ann å bare fylle på girkasseolje selv også heller vente med å reparere den? Er jo påske nå så blir litt vanskelig å få fikset den før neste uke.

 

Er en polo 6n 97 mod.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå kan jeg ikke si dette sikkert da jeg ikke er mekanikker selv, men jeg vil tro at om du går tom for girkasseolje så vil tannhjulene i girkassa slitte seg ut mye fortere om de ikke ryker med en gang. Så jeg ville nok ikke valgt å kjøre med det, da et girkassebytte eventuetl reperasjon av girkasse koster fort vekk mye penger. Faren min er bilmekanikker så prøvde å ringe han for å høre, men fikk ikke noe svar. Skal gi beskjedd videre når jeg har fått tak i han.

Lenke til kommentar

Hvis det fortsatt er olje igjen i girkasse, kjør på, men for all del - følg med på nivået osv. Gjerne skaff deg girolje som du kan ha liggende i bilen. Da kan du fylle på i ny og ne.

 

Hvis det derimot ikke er noe plje igjen, dra innen en bensinstasjon eller andre steder som har den type olje og fyll på før du kjører.

 

 

Mvh Faller

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...