Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Borttauing av uregistrert kjøretøy


Melkekartong

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eieren blir underrettet i rekommandert brev om at bilen er tauet bort og at han må betale kostnadene hvis han vil ha den igjen, og at bilen vil bli solgt hvis den ikke hentes innen tre måneder.

 

Bilvrak kan selges uten varsel og frist.

 

Siden det som regel antas at du vil beholde bilen vil du derfor få regninga først. Betaler du ikke for å få tilbake bilen blir den solgt.

Lenke til kommentar

Okei.

 

I utgangspunktet var jeg tenkt å vrake den, men har vært nokså tiltaksløs og ikke foretatt meg noe. Så hvis vi slipper å styre noe mer med den er dét optimalt selv om vi taper noen kroner i vrakpant, men det er surt om vi får regning om 2 ukers tid hvor vi må betale for 2 ukers leie for en bil som i utgangspunktet skulle vrakes.

 

For min del kan de legge den ut for salg i dag. Har ennå ikke fått bekreftet at den er tauet vekk, kan godt være den er stjålet óg. Det eneste jeg vet er at det har skjedd etter jeg reiste bort på torsdag.

 

Bilen har forøvrig stått siden oktober. Rimelig muggen, kan en si.

Lenke til kommentar

Tja.. Jeg er en av de som både bor- og parkerer i gata. Det er ikke parkeringsproblemer der "til vanlig", bortsett fra når hele Haukeland Universitetssykehus skal parkere der på dagtid i hverdagene... Så jeg vil ikke akkurat si jeg har noen dårlig samvittighet. Men nå handler ikke denne diskusjonen om hvor lenge det er etisk korrekt å la vrak stå hensatt, temaet er om jeg må (ikke hvorvidt jeg burde) betale borttauingsgebyret.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet har Bergen kommune i det siste hatt en aksjon gående for å fjerne den store mengden av uregistrete biler som i lengre tid har stått rundt omkring i trange gater. Så det er nok stor sjanse for at den er tauet. Men på den annen side hadde du kanskje fått et varsel om at nettopp det er skjedd i posten om så var tilfellet.

Lenke til kommentar

Eg ville kontaktet korrekt instans og fått dette avklart FØR du får regning på 5 ukers oppbevaring. Og når vrakpanten kun dekker en liten del av oppbevaringen så får du regning på resten.

 

Mao er det i din interesse å få avklart dette snarest, så de kan vrake den så snart som mulig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...