Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Overføring av filer til NAS!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har du kablet nettverk med f.eks 1 Gbit rundt om så tar det ikke ukes vis. Spørs hvor mye data det er snakk om. Kommer vel også litt anpå hardware i NAS.

 

Men skal jeg sammen ligne med min egen filserver som jeg flytta ca 2 TB over på så tok det ca 4 - 8 timer (husker ikke eksakt)

 

Bare sette i gang å la det stå over natta. Var i allefall det jeg gjorde

 

Lenke til kommentar

har du kablet nettverk med f.eks 1 Gbit rundt om så tar det ikke ukes vis. Spørs hvor mye data det er snakk om. Kommer vel også litt anpå hardware i NAS.

Men skal jeg sammen ligne med min egen filserver som jeg flytta ca 2 TB over på så tok det ca 4 - 8 timer (husker ikke eksakt)

Bare sette i gang å la det stå over natta. Var i allefall det jeg gjorde

Jeg gjorde det samme. Vi snakker om timer - ikke uker ....

 

Du kan jo også ta ut data disken(e) fra PCen(e) og bruke en USB HDD docking station som du kobler til NAS. Eller du overfører via en ekstern USB disk.

Endret av helsten2
Lenke til kommentar

Ja, ok, høres jo greit ut...bruker KUN kablet nettverk på overføring av mye data...men finnes det andre måter å gjøre dette på? MÅ dette gå via nettverket? OS'et på min NAS er freeNAS. helsten2 snakker om å koble diskene, som jeg skal overføre fra, til NAS'en via USB...har jo muligheten til det, men filen på min PC er jo NTFS!!! Er vel et annet filsystem på NAS'en??

Endret av Jovi60
Lenke til kommentar

Det bør være mulig og vise NTFS-disker i FreeNAS, men om FreeNAS ikke støtter det ut av boksen kan det sikkert være litt knotete. Det beste er bare å overføre filene over nettverk, om routeren din ikke er veldig, veldig gammel kommer det ikke til å ta mer enn noen timer tror jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...