Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Beste P2P program?


Anbefalte innlegg

Du kan ikke laste samme fil fra flere brukere samtidig på DC. Men jeg sverger til oDC (http://gempond.com/odc/) uansett.

 

Doh...det kan du vel, bare å rename filen det!?

 

Da skjønte du tydeligvis ikke hva jeg mente. Regner med fyren som starta posten ville har muligheten til å laste ned samme filen fra flere brukere til samme fil (multi-source). Du kan jo laste ned så mange kopier av en fil du vil, men hva er vitsen med d?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hubbene på dc disconnecter meg hele tiden. Ikke fordi jeg bryter med noen rules, men det står bare connection disconnected by server. Tror det har noe med Sygate firewallen min å gjøre, men jeg har hørt om flere som bruker Sygate firewall og DC++ uten problemer, så ikke vet jeg hva det er...

 

Aktiv eller Passiv bruker? Bruker du firewall MÅ du sette på passiv ellers så kan du bare glemme hele DC/++/odc osv osv

 

 

Jeg er passiv bruker. Har prøvd begge delene, men ingenting fungerer. Disconnecter uansett....:(

 

Tull og vas bamsefar! Jeg bruker oDC og NIS 2003. Kjører jeg aktiv? Ja d gjør jeg! Bare du som ikke klarer å konfigurere firewallen din vet du.. :p

Lenke til kommentar
Hubbene på dc disconnecter meg hele tiden. Ikke fordi jeg bryter med noen rules, men det står bare connection disconnected by server. Tror det har noe med Sygate firewallen min å gjøre, men jeg har hørt om flere som bruker Sygate firewall og DC++ uten problemer, så ikke vet jeg hva det er...

 

Aktiv eller Passiv bruker? Bruker du firewall MÅ du sette på passiv ellers så kan du bare glemme hele DC/++/odc osv osv

 

 

Jeg er passiv bruker. Har prøvd begge delene, men ingenting fungerer. Disconnecter uansett....:(

 

Tull og vas bamsefar! Jeg bruker oDC og NIS 2003. Kjører jeg aktiv? Ja d gjør jeg! Bare du som ikke klarer å konfigurere firewallen din vet du.. :p

 

 

Så fint at du har fått det til da. Gratulerer. Men ditt svar hjelper meg fint lite.

Lenke til kommentar
kommer HELT an på hva du skal laste ned...

vanlige p2p programmer -  

kazaa lite - kjekt til mp3

imesh - kjekt til musikkvideoer.

 

enkleste er vel uansett å holde seg til ftp.

Du er litt på jordet nå!

Imesh og Kazaa er en klienter for det SAMME nettverket fasttrack og hvilken klient du bruker har velig lite si for farten resultat. Forskjellen ligger i noen litt mindre viktige funksjoner og GUI.

 

Syntes selv edonkey er sabla greit, men kanskje ikke det raskeste progarmmet til å laste ned mp3 med  :roll:  

Holder meg personlig langt unna den kazaa dritten men det er en personlig oppfatning... :)

eDoneky kan f.eks. brukes med sider som www.sharereactor.com

Og med den nye versjonen av eDonkey får du en hybrid som består av BÅDE overnet og eDonkey serverne...det vil si at nedlastningene starter mye reaskere nå en det gjorde før...

 

Edit: Når jeg tenker på at det ikke er så bra til musikk så trekker jeg det tilbake for med den nye hybriden går også dette ganske kjapt nå. Bare at jeg er så vant til den gamle versjonen så jeg miksa dem sammen  :oops:

 

 

Igjen.

Edonkey er ett nettverk og det finnes mange forskjellige klienter til det.

Grunnen til det er at det er open-source og hvem som helst kan "koble" seg på nettverket.

Av klienter til nettverket kan jeg nevne:Shareaza,Edonkey,Emule,Mldonkey ++.

 

Edonkey nettverket er bygd opp på en måte som ikke gjør det så veldig egnet til å overføre små filer og det er mye kø.

 

Krav til programmet :

 

1. Mulighet for resume

2. Mulighet for å hente samme fil fra flere brukere samtidig

3. Det må IKKE  inneholde spyware eller andre ekle "tilleggsprogrammer".

4. Mange brukere og masse filer.

 

Skriv gjerne litt om hvorfor akkurat P2P programmet du foreslår er det beste.

 

Jeg bruker den gratis og spyware/ad-ware frie klienten shareaza.

Shareaza kan kjøre G1/G3 edonkey, bittorrent samtidigt.

 

1.Ja

2.Ja

3.Ja

4.Ja(ca 700000 brkere nå bare på edonkey nettveket)

 

+

God hashing funksjon som bruker ganske lite prossesor kraft.

Veldig avansert programm hvor du kan fin isstille oppførselen dens net til minste detalj,

God media spiller funksjon hvor du kan forhåndsvise det meste.

God library funksjon og "tagging" av filer.

Magnet URI støtte

-veldig lite, kansje noen små bugs

 

PS: ofte kan det ta tid å laste ned ting så det er smart og starte nedlastningene før du går og legger deg.

 

edit: glemte et par ting

Lenke til kommentar

Generelt kan man vel si at gleden og nytten av DC-nettverket er avhengig av din Isp, din hastighet og hvor mye du deler ut.

Pga min Isp har jeg tilgang til mange svenske Huber som er svært godt organiserte med en stor brukermasse som også har god orden på sin share. Ettersom Sverige ligger langt lengre fremme enn Norge på bredbandsiden er DC svært populært der og med mange gode huber.

En annen fordel synes jeg er at mange filmer har Swesub, svensk undertekst, de er tom. med så ivrige der borte at de lager customsub på de nyeste filmene.

700 MB er på min harddisk iløpet av 15-30 min.

Man kan trygt si at jeg er svært fornøyd med DC-nettverket og DC++ og oDC er de eneste P2P programmene på min maskin.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-KmmsfQ59

Jeg bruker WinMX. Det har støtte for multi-downloads, resume, det har en hel horde med brukere, og man kan finne mye "rart" der hvis man bare leiter. Det har tidligere vært klager på bugs i MX, men holder du deg til 2.6j eller 3.3 så er det ingen av de. (Jeg bruker Win2k, definitivt ikke 98, ME eller XP... usj)...

 

Det skal sies at det jeg bruker WinMX til, er japansk/asiatisk media, og det er nemlig det WinMX er best til, siden flesteparten av brukerne er fra Japan, HK, Singapore, Taiwan, etc...

 

Noe som også er flott er open-nap muligheten der, hvilket gjør at man kan adde egne servere som man connecter til. La meg si det slik at dette er mye, mye bedre enn å være på main-servern. Du ender dermed opp med en veldig fin custom-bygget server adresse som passer til ditt bruk.

 

Jeg kan sjekke TV lista over programmer, filmer, konserter, etc som har gått på TV i Japan på direkten, og så snart folka er ferdig med encoden er den på vei til min HD, dette er kosen med P2P.

 

I tillegg bruker jeg BT, men det er som med MX, avhengig av hvor du henter fra (server / seed).

 

Men, viktigere enn klienten/programmet, er folka: Dvs. meg, deg, vi som bruker dem - At man deler filene, og lar folk få hente. Jeg er agressiv motstander av "bandwidth limiter", folk som disconnecter deg når fila er på 98% etc, og slike ting.. (Jeg forstår limiting hvis man trenger til noe annet, men ikke "nazi" limiting bare pga. at man kan, hehe)... Så som jeg sier til andre, denne "me, myself, and I" mentaliteten må bort, vi må kunne dele mer åpent. That's all~ ;)

Lenke til kommentar

Til å laste ned musikk må jeg si at soulseek er det beste alternativet. I alle fall etter min mening.

 

Jeg irriterte meg lenge over at jeg ikke fant musikken jeg lette etter før. Da brukte jeg kazaa. Så fikk jeg anbefalt soulseek og siden har jeg ikke rørt annet.

 

På soulseek kan du også snakke med andre via forskjellige kanaler. F.eks "Metal" Veldig greit

Lenke til kommentar

Jeg har ikke prøvd å konfigurere firewallen enda så jeg bare skrur den av når jeg bruker dc++ =) enkelt å greit.. hehe. får vel konf. den imorra så den funker med dc++ (er vel bare å la firewallen ikke tenke på porten som dc bruker.)

 

dere som foretrekker odc.... hva er de store forskjeller på odc og dc++? noen grunn til å bytte?

 

lurer forresten også på hvordan finne de beste hubene.. finner alt for mange med slow speed eller bandwidth begrensninger... sliter med å finne huber med fornuftige folk med større hastigheter

Lenke til kommentar

Ja, Nocturne, SoulSeek ( www.slsk.org ) er absolutt noe å teste for de av dere med musikksmak som favner utover MTV og VG-lister. Ettersom jeg forstår ble prosjektet i sin tid startet av elektronika-tilhengere, men ble fort en yndet yngleplass for alskens sorter sær musikk... når det er sagt, så skal du nok sagtens finne den den siste Britney-fabrikasjonen her også, men regn med å bli kimset av noe voldsomt. Nja, når jeg tenker etter så er SoulSeek-brukerne stort sett såpass dannede og hjelpsomme at de nok heller hadde kommet med forslag til alternative utgivelser og remixer og slikt... Det er i det hele en ganske forfriskende å være nykommer til SoulSeek, har aldri før møtt så mye velvilje i et p2p-program.

 

Dessverre er ikke alt bare fryd og gammen i staten SoulSeek, programmet bærer sine amatør-røtter godt synlig, og multiple-source downloads og andre fancy finesser kan man se langt etter. I tillegg må man rett som det er avfinne seg med at serveren stenges ned på ubestemt tid, og det er ikke fritt for en bug eller to skulle man lete litt. Alt dette til tross, jeg har ingen reservasjoner mot å anbefale SoulSeek til alle som er ute etter musikk av folk som ikke sponses av Pepsi...

 

Mens jeg er i gang, DC++ er ikke vakkert, ei heller spesielt nybegynnervennlig, men det får jobben gjort, vanligvis ganske kjapt. For min del er det comic-scans som er i vinden på DC, og jeg hadde gjerne sett mer nordmenn ta del i dette. Plukk opp fanen, og putt skanneren i overdrive. Her er et veritabelt skattkammer å ta av for dem som som trives i selskap med de spandex-kledde.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...