Gå til innhold

Hvilken klasse for Mass Effect 3 på Insanity?


Anbefalte innlegg

Fullførte spillet for noen dager siden, men fant nettopp ut at jeg hadde gått glipp av "Arrival"-DLC´et til det forrige spillet. Jeg spilte aldri igjennom det forrige på Insanity pga angrepet på Collector skipet. Jeg hadde rett og slett stått i fare for å dra ut håret mitt fra hodebunnen min. Og jeg er veldig glad i håret mitt akkurat sånn som det er. Kommer derimot til å bruke "Arrival" som en unnskyldning for å spille ME3 igjen etter en kjapp tur tilbake til ME2 for å fullføre det ene oppdraget.

 

Og det er her min (manglende) bakgrunn med Mass Effect 2 kommer inn i bildet. Jeg har ikke spilt noe Mass Effect spill på Insanity siden det første spillet, et spill som var veldig annerledes i spillestil, og aner ikke lenger hva slags klasse som gjør at hårsekkene mine er i minst mulig fare.

 

Såååeh... er det noen der ute som har spilt det på Insane enda? Tips er veldig velkomment!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har startet på en playthrough med Adept + Energy Drain, med Liara og Garrus. Med to Biotics kan man bruke to krefter samtidig og det smeller greit. Må si det er overasskende lett hittil. Har dødd langt mindre som Adept på Insanity enn Soldier på Normal. Blir spennende å se hvordan det går fremover. Frem til nå har jeg hatt plass til å bruke alle kreftene, men blir muligens verre på trangere plasser.

Lenke til kommentar

Spilte på Insanity selv. Jeg begynte som Infiltrator, men byttet underveis (redigerte lagringsfilen) til Adept, før jeg endte opp som Vanguard. Adept ble for meg omtrent bare Pull - Throw - Pull - Throw (hadde to squadmats med Overload), så for min del var det like repetitivt som Vanguard. Og med tanke på at Pull - Throw føltes langt mindre spektatkulært enn Charge - Nova (selv om det var minst like effektivt), så var valget klart.

 

Har ikke prøvd de tre siste klassene ennå.

Endret av MiSP
Lenke til kommentar

Har startet som Engineer på Insanity, med Energy Drain som ekstraegenskap. Har en god haug med crowd-control abilities som Engineer, og som andre har nevnt over er det viktig å ha med Liara pga Singularity, Warp, Stasis osv. Gode muligheter for Tech/Biotic Explosions.

Lenke til kommentar

Jeg rundet spillet på Insanity med en Vanguard. Ganske lett.

 

Vet folk sier at Vanguard bruker charge og nova om hverandre hele tiden, men det funker ikke så bra på Insanity. Selv med 1,5 til 2s recharge så dør du på den tiden, hvis du skal kaste Nova. Jeg brukte stort sett kun charge.

 

Charge -> 2 shotgun skudd -> charge /repeat. Veldig kjedelig med andre ord.

Lenke til kommentar

Spilte på Insanity selv. Jeg begynte som Infiltrator, men byttet underveis (redigerte lagringsfilen) til Adept, før jeg endte opp som Vanguard. Adept ble for meg omtrent bare Pull - Throw - Pull - Throw (hadde to squadmats med Overload), så for min del var det like repetitivt som Vanguard. Og med tanke på at Pull - Throw føltes langt mindre spektatkulært enn Charge - Nova (selv om det var minst like effektivt), så var valget klart.

Hva slags fiender fungerer Pull på? Tenker på Armor/Shield/Barrier.

Lenke til kommentar

Hva slags fiender fungerer Pull på? Tenker på Armor/Shield/Barrier.

Kun fiender uten noe som helst. Men det er faktisk en del av dem selv på Insanity, og med to teammedlemmer med Overload eller lignende (eller hvis du har Energy Drain), så er skjold heller ikke noe problem.

 

Du vil nok få litt mer trøbbel med Brutes, Banshees og lignende, siden du ikke har noe som helst som virker på dem.

Endret av MiSP
Lenke til kommentar

Brutes er kjempelette for for Vanguard, men jeg misstenker at de er lette for alle. Det er jo bare å stå stille til de charger, og så rulle til siden. Dreper de lett uten å bli truffet engang.

 

Det jeg sleit med som Vanguard var Banshees. Hvis de kom alene er det ikke noe problem, da de er veldig trege. Problemet er når en Banshee går fritt rundt, mens du blir beskutt av andre fiender. Banshees tåler nemlig helt utrolige mengder skade på Insanity, så det krever at du går bakover å skyter på de i noen minutter. Når du først har løpt rundt å tatt kverken på alt annet, kan du fokusere på banshee, og hun er da ikke vanskelig.

 

Mulig det er Vanguard som er OP, men jeg fant Insanity veldig lett. Burde vært enda flere vanskelighetsgrader over det igjen, som kanskje ga en utfordring.

Lenke til kommentar

Spilte første på insanity som infiltrator, som er den beste klassen imo. Morsomste er adept. på folk uten armor = Singularity + warp BOOM

 

På armored / shields = Warp + throw BOOM (funker selv om de har shields oppe og på armored så lenge du tar warp først)

Endret av BakaBerg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...