Gå til innhold

Nye Asus Zenbook UX31A og UX21A


Anbefalte innlegg

Er det UX32VD som har opllyst tastatur?

 

 

Alle de nye har tastaturbelysning.

 

Når det gjelder konfigurering er det butikken selv som bestemmer hvilke konfigurasjoner de vil ta inn. Jeg tror dog ikke at VD leveres i første omgang med kun SSD, men du kan evt bytte selv eller vente å se om det kommer senere.

 

Med tanke på alle barnesykdommene E-utgavene hadde ville jeg uansett ventet noen uker med å kjøpe for å se an situasjonen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg har akkuratt bestilt en, og etter å ha lest mange 'hands-on reviews' så har jeg ivertfall fått intrykket av at de har fikset barne-sykdommene fra den første generasjonen :)

 

Btw, kan hende jeg avbestiller denne hvis Lenovo X1 Carbon blir levert før denne blir send avgårde... (Men 2 fantastiske laptopper!! ) :)

Lenke til kommentar

Har dere fått med dere TAICHI til Asus. En Zenbook med full HD skjerm også på lokket(!). Hadde vært stilig om en kunne hat f. eks android på toppen, men windows under.

 

 

 

Det ser ut som man får valget mellom ivy bridge i5 og i7. Er det noen som har en formening på hvor stor forskjell det er mellom disse prosessorene? Er det verdt de rundt 1500 kroner ekstra det koster å gå fra i5 til i7?

Veldig usikker på det. Ville ventet med å kjøpe før dette var skikkelig testet. Har selv en i3 i min asus nå og den er grei. På jobb har jeg en dell latitude med i5, usikker på om det er Sandy eller ikke, men den er utrolig seig.

 

 

Edit.

 

Komplett har listet ux31a til en heftig pris!

 

Dette blir alt for dyrt. 11k for pc med 4gb ram og 128 gb ssd. 32vd er uaktuell for min del da jeg ikke vil ha snurredisk.

Endret av Lakrisbåt
Lenke til kommentar

Har dere fått med dere TAICHI til Asus. En Zenbook med full HD skjerm også på lokket(!). Hadde vært stilig om en kunne hat f. eks android på toppen, men windows under.

 

:dribble: .... vakre saker. Er nok en liten stund før denne er i komplett sine hylle, men det så jo ikke feil ut. Et veldig godt alternativ til Lenovos Yoga der skjermhengselen går 360o rundt for å danne en tablet.

 

For min del skal jeg vente til det ha kommet noen ordentlige tester av ux32vd, før jeg vurderer i5/i7. Sikler fælt etter i7 ivy altså...

Lenke til kommentar

Komplett har listet ux31a til en heftig pris!

 

Ser at den bare har 4-cellersbatteri, mens UX32A har 6... Regner med at det er fordi at det er et eller annet som tar plass i UX31A-en?

 

Er dette den sykeste/beste av de nye zenbookene til ASUS, eller kommer det noe bedre iløpet av sommeren som er bedre?

 

Kan noen forklare meg, hva i all verden dette betyr: (Hentet fra specs på Komplett sin side)

Inkludert programvare LoJack for Laptops

Microsoft Office Preloaded Inkluderer et forhåndslastet bilde av utvalgte Microsoft Office 2010-suiter. Office 2010 Product Key-kort eller -plate kjøpes for å aktivere forhåndslastet programvare på denne PC-en

 

Ser at de selger den, men ikke har den på lager. Noen som har noen formening om hvor lang tid det kan ta før man får den, etter bestilling?

Lenke til kommentar

Prisen virker i overkant ja, men har ikke funnet noen alternativer til denne, 32vd har hybriddisk så er vel ikke så ille, men leveres med 2gb ram er krise. Multicom har listet i5 utgaven av ux31a, der slipper du unna med ca 9,5 lapper

Endret av Insomnis
Lenke til kommentar

Forrige generasjons Zenbook ux31 ligger på 8,5K. Hadde et ønske om at innstegsmodellen ikke la seg høyere enn dette. Greit nok at IPS i utgangspunktet koster litt, men dem presser jo inn IPS på alle produktene dem har nå til dags. Transformer TF300 har jo ips og den ligger på 2200,- i usa med 32gb lagring. Ikke fullhd såklart.

 

Har hatt intel 80gb SSD i min Asus u35jc nå siden jeg fikk den, og det å gå tilbake til snurredisk er uaktuelt. Min asus ble levert med WD blue, og det er ikke akkuratt rolige disker.

 

Ser ingen fullverdige alternativer enda. Gigabyte skryter over å være nettest, men den har dårlig oppløsning 1366x768 (lavere enn forrige gen. zenbook). Men Computex startet i dag så man kan jo se noe fint ila uka.

Endret av Lakrisbåt
Lenke til kommentar

Nice, goatclaw! Du reddet meg for 2000! :w00t: Bestilte nå nettopp, forventet leveringsdato: 13/6-12.

Hehe, du har uansett angrefrist på 2 uker :p Men ville likevel anbefalt deg med og vente å bestemme deg helt. Skikkelige tester av ux31a er vell ikke ute enda. F.eks ingen som tar for seg i5 vs i7 osv. Skjønner så klart at du ønsker å stille deg i kø for å bli med på første batch.

Endret av Lakrisbåt
Lenke til kommentar

La inn en ordre selv, tilfelle de skulle finne for godt å bruke samme kalkulasjon som komplett og gjengen.

 

EDIT. Prisen er vel omtrent den samme som da Dustin hadde denne i sin nettbutikk med levering 16/5, dog ble den oppføringa slettet, vet ikke hva som skjedde med de som bestilte.

Endret av Insomnis
Lenke til kommentar

Bestilte nettopp UX32VD-R4002V på Dustinhome for 8069,- Ålreit pris synes jeg, setter faktisk lagringsplass over SSD, så greit for meg med hybriddisk. Har vaket lenge mellom UX31 og Samsung enten 5 eller semi-ultrabook 7 serie, men nå som denne kom var det ingen tvil lenger! :) Eneste jeg er litt skeptisk til er at 1080 oppløsning kanskje blir litt for lite på en 13" skjerm, men alt kan vel fikses med zoom og store ikoner osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...