Gå til innhold

[Løst] Ny HTPC eller hovedkort - trenger tips!


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har allerede en fantastisk PC, med i5 2500k og GTX 580 osv. Problemet er at til tross for prisen, støtter ikke denne idiotiske kombinasjonen lydformatet DTS Master og Dolby TrueHD. Jeg må derfor gjøre noe som oppfyller kravet til dette, og dette bildet viser alternativene jeg har:

 

iymy9z.jpg

 

Så alternativene jeg ser på er mest sannsynlig disse:

 

1. Bytte hovedkortet mitt med dette. Men jeg har jo allerede det fantastiske Asus Sabertooth kortet, kjipt å vrake det i søpla! Dog er dette det billigste alternativet.

 

2. Kjøpe en HTPC. Jeg har dog allerede nok PCer i huset føler jeg, dessuten er dette dyrt, men jeg slipper ihvertfall å hive ut fine deler i min nåværende PC.

 

 

Ja så jeg er veldig usikker, hva ville dere gjort?

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ah takk for tips. Ser at det H67 uannsett ikke støtter høyere enn 1333 på ram hastighet, ihvertfall det MSI kortet jeg så på, da er det kanskje uaktuelt.

 

Men Z68 kan være alternativ, dog står det lite om det støtter formatet eller ikke(DTS Surround Sensation UltraPC var noe helt annet. Dog sto det på et asus kort på hjemmesiden at det støttet "Absolute Pitch 192kHz/ 24-bit True BD Lossless Sound" og da burde det gå, men det må sjekkes opp mer for det er 100 % vesentlig :)

Lenke til kommentar

Ja, se om du finner et Z68 elelr P67 kort som støtter det, siden da kan du jo klokke pcen også ved en senere anledning. Det er jo alltid kjekt å kunne :)

 

 

Er ikke helt sikker på hva jeg skal se etter i spesifikasjonene.

 

Men hva med dette: http://www.multicom.no/-/cat-p/c/p4041816

 

Wow det var så sinnsykt bra ut, hadde også X-Fi® Xtreme Fidelity™, EAX® Advanced™ HD 5.0, THX® TruStudio PRO™ så er tydligvis et hovedkort med fokus på lyd! Ja det er vanskelig å vite hva man skal se etter, må prøve å finne ut om det støtter DTS master/dolby truehd, hvis det gjør det er det dårlig merket ihvertfall!

Lenke til kommentar

Funker det som står på eller er ikke det godt nok ? :)

 

 

Men som jeg forstår, så kan du bruke AMD sine skjermkort. Da dem har DTS master/Dolby true HD som jeg forstod.

 

Leter gjennom haugevis av sider, umulig å finne noe svar på det :( Ja, jeg vet jeg kan bruke AMD kort, men det hjelper lite da jeg må ha Nvidia pga 3D-vision skjerm, og dessuten ser lite vits å kvitte meg med mitt GTX580 til skampris..

Lenke til kommentar

Må bare fortelle at jeg fikk ordnet dette på den meste geniale måten som kunne vært mulig! Utifra tabellen gikk det meg forbi at Nvidia GT430 klarte disse lydformatene. Dette kortet kostet kun 499,-(!), og jeg har nå nettopp satt det inn ved siden av mitt GTX 580!

 

Så ikke bare fikk jeg ordnet lydformatene og HDMI 1.4 på den billigeste mulige måten(ikke dog testet i praksis at dette funker enda), men jeg får også nå kjørt 4 skjermer samtidig istedenfor 2, og i tillegg får et dedikert PhysX kort til spill som gir bedre ytelse!

 

Bedre kunne det ikke blitt! :)

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Hei, jeg har allerede en fantastisk PC, med i5 2500k og GTX 580 osv. Problemet er at til tross for prisen, støtter ikke denne idiotiske kombinasjonen lydformatet DTS Master og Dolby TrueHD. Jeg må derfor gjøre noe som oppfyller kravet til dette, og dette bildet viser alternativene jeg har:

 

iymy9z.jpg

 

Så alternativene jeg ser på er mest sannsynlig disse:

 

1. Bytte hovedkortet mitt med dette. Men jeg har jo allerede det fantastiske Asus Sabertooth kortet, kjipt å vrake det i søpla! Dog er dette det billigste alternativet.

 

2. Kjøpe en HTPC. Jeg har dog allerede nok PCer i huset føler jeg, dessuten er dette dyrt, men jeg slipper ihvertfall å hive ut fine deler i min nåværende PC.

 

 

Ja så jeg er veldig usikker, hva ville dere gjort?

 

GTX 580 Støtter vel begge delene gjør det ikke? Er ikke helt sikker på hva problemet er her egentlig.. Kjører du hdmi fra hovedkortet og ikke skjermkortet?

Lenke til kommentar

GT 520 er også en billigere mulighet for andre som er ute etter det samme

 

Den tenkte jeg ikke på(ikke så rart når den ikke sto i tabellen), men jaja ble billig uannsett;)

 

 

 

GTX 580 Støtter vel begge delene gjør det ikke? Er ikke helt sikker på hva problemet er her egentlig.. Kjører du hdmi fra hovedkortet og ikke skjermkortet?

 

Som det står svart på hvitt der, støtter ikke GTX 580 de lydformatene(og det er veldig idiotisk). Ei heller har jeg HDMI på hovedkortet så får ikke brukt det.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
Som det står svart på hvitt der, støtter ikke GTX 580 de lydformatene(og det er veldig idiotisk). Ei heller har jeg HDMI på hovedkortet så får ikke brukt det.

 

Sorry jeg som blingsa litt der.

Ser ut som om du har løst det. Vil bare slenge på http://www.komplett....A0-8720D71DBD87 som enda ett alternativ.

 

Grunnen til at det ikke var et alternativ var fordi det har HDMI 1.3, og støtter derfor ikke 3D blurays, og er derfor helt utelukket ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...