Gå til innhold

Zaracs treningslogg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for det.

 

Det ble et lite avbrudd fra periodisk faste, for jeg har hatt et litbesøk fra familien og orket ikke å overbevise mamma om at periodisk faste ikke er farlig.

 

Dagens økt:

 

Benkpress

4x4 85 kg

 

Jeg løftet maks 90 kg i benkpress for litt over et halvt år siden. Jeg klarer sikkert mer enn det nå. Jeg håper at jeg vil klare 100 kg om ikke altfor lenge. Det er en stor milepæl.

 

Militærpress

4x4 52,5 kg

 

Dips

4x4 17,5 kg

 

Tricepsen svidde godt under den øvelsen i dag.

 

Det blir spennende å se hvor lenge jeg kan fortsette å øke i disse øvelsene. Antakelig trapper jeg ned til sett på tre repetisjoner om ikke lenge. Det er tungt nå, men det går så vidt når jeg konsentrerer meg og hører Michael Bolton i bakhodet.

 

http://www.youtube.com/watch?v=gkbUr2rMSsk

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

I forrige uke fikk jeg ufrivillig treningsfri, for jeg var ikke helt frisk. I dag var jeg på trening igjen, men jeg er fortsatt ikke i toppform.

 

Benkpress

3x7 72,5 kg

 

Militærpress

3x8 37,5 kg

 

Dips

2x8 Zarac+7,5 kg

1x5 Zarac+7,5 kg

 

Armene mine var helt utkjørt til slutt.

 

Flyes

2x8 36 kg

1x7 36 kg

 

Side hantel raises

2x9 18 kg

1x8 18 kg

Lenke til kommentar

Markløft

3x8 95 kg

 

Chins

1x10 Zarac

2x5 Zarac

 

Dette er første gang på lenge jeg har klart 10 repetisjoner, så i dag overrasket jeg meg selv.

 

Kabelroing

3x6 64,5 kg

 

Bicepscurl med stang

3x8 30 kg

 

Shrugs

3x10 48 kg

 

Dagens økt var god.

Endret av Zarac
Lenke til kommentar

Benkpress

2x4 87,5 kg

2x4 85 kg

 

Dette begynner å bli farlig tungt nå. På den siste repetisjonen i hvert sett tar det gjerne mer enn 4 sekunder å få stanga opp. Men frykten for å bli most under stanga tvinger meg jo til å gi alt for å få den opp.

 

Militærpress

2x3 55 kg

1x4 52,5 kg

1x3 52,5 kg

 

Dette er også voldsomt tungt. Teknikken min var for dårlig på de første to settene, så neste gang skal jeg passe ekstra godt på den. Helsa er jo det viktigste jeg har.

 

Dips

4x4 18,75 kg

 

Dette gikk fint på tross av de to første, tunge øvelsene.

Lenke til kommentar

Det kan være at jeg begynte med knebøy en liten stund før markløft og at jeg generelt har tatt mer knebøy enn markløft. Jeg fulgte SL5x5 en stund og da er det både høyere frekvens og volum i knebøy. I tillegg synes jeg at teknikken i markløft er litt vanskeligere, så jeg passer godt på å ikke løfte for tungt. Men i det siste synes jeg at knebøy har vært tyngre, selv om jeg har løftet omtrent det samme, så jeg vil antakelig ha bedre progresjon i markløft fremover.

Lenke til kommentar

Som på mandag var denne økten tung, men god.

 

Benkpress

3x4 87,5 kg

1x3 87,5 kg

 

Militærpress

2x4 55 kg

1x3 55 kg

1x2 55 kg

 

Teknikken ble bedre i dag enn på mandag. Det var godt og tungt å løfte. På det siste settet fikk jeg stanga halvveis opp på den tredje repetisjonen, men måtte gi meg etter tre sekunder på det punktet.

 

Dips

4x4 Zarac+20 kg

 

Det var tungt, men gikk helt fint. Tricepsen brant godt. Det er sikkert ikke et godt mål på treningseffekten, men det føles i hvert fall som om man jobber godt og blir sterkere.

Endret av Zarac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...