Gå til innhold

Kamptråd: Arsenal - AC Milan


  

36 stemmer

  1. 1. Hvem går videre i CL?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er jeg en ekstra stolt Arsenal-supporter. Alle visste at dette var tapt på forhånd, men måten vi viser guts og vilje er enormt. Vi vinner faktisk 3-0 mot Milan i Champions League. Klart det er en smule bittert at mål nummer fire aldri kommer, men vi presenterer engelsk fotball i europa på best mulig måte.

 

Hadde vært første gang i historien at noen hadde hentet inn en 4 måls margin, så det vi viser i kveld er klasse.

 

Edit: Laurent Koscielny var forøvrig gud i dag. Har gått fra å være smått utskjelt til å bli vital for forsvaret. Herlig spiller!

Endret av Liquidkey
Lenke til kommentar

Fy faen så jævla ufortjent dette er. Milan detter som fluer i hele kampen og får alt de vil ha. Fy faen, så jævla forbanna jeg er akkurat nå. Snytt for en veldig sannsynlig 2-1 på San Siro, og faen! Massiv frustrasjon akkurat nå. De jævla fittetryna i svart og rødt kan dra til helvete for min del. Usympatiske horeunger alle som en. Spesielt Zlatan. Fy faen som jeg hater Zlatan. Massive cunt.

 

Over og ut..

 

Du kan ihvertfall prøve å ta av Arsenal brillene..

 

Dommeren dømte masse imot Milan også.

Nei. Så enkelt som det. Over to oppgjør fikk Milan massiv hjelp av dommeren, og det er det egentlig lite du kan si på.

 

Dette blir for tynt.

Milan skåret 4 mål i den første kampen, uavhengig av hva du synes om dette så klarte de det, dere skårte ingen.

 

I denne kampen skåret dere 3 mål, hverken flere eller mindre, det er dommeravgjørelser som kunne gått begge veier, og i stedet for å tenke så enkelt som "hadde ikke dommeren blåst slik hadde ikke dette skjedd", så må du forstå at det er mye mer komplisert enn som så.

 

Det blir for tafatt å diskutere i stilen "hva om, hvis ikke, og dette er ufortjent", nettopp fordi det blir å diskutere noe vi ikke kan gjøre noe med.

HVIS dommeren hadde blåst som du ville i en situasjon som eventuelt fører til et mål, så fjerner du ikke bare målet, men du fjerner alt som skjer i etterkant.

 

For å bli litt Sci-fi.

 

Hver gang du tar et annet "valg" enn det som opprinnelig skjedde, ville det blitt en ny "realitèt", ergo, en ny kamp, noe som igjen kunne ha ført til enten et større tap i den første kampen, uavgjort, eller seier.

 

 

 

Uansett hvordan du snur og vender på det, Milan gikk videre, på samme måte som noen vinner ligaen etter endt sesong, så er det de som har prestert best da det gjaldt og over tid som har vunnet, og de gjør det alltid fortjent, med mindre du mener man skal måle seire og tap på andre måter enn ved poeng.

 

Over to kamper skåret Milan mest, begge lag spilte med samme dommer i samme kamp, og det blir for kjedelig å slenge ut masing om at Milan ikke fortjente å gå videre.

Istedet burde du heve deg over slik, og kose deg med at laget ditt klarte noe mange ikke hadde spådd før kampen, nemlig å yte skikkelig motstand og sette en støkk i Milan.

 

Å bruke tid på å diskutere hvorvidt det var fortjent det var at Milan gikk videre eller ikke er rett og slett bortkastet tid, for det evige faktum er at de var best over to kamper.

Med andre ord:

 

De var best da det gjaldt.

Helt korrekt satt i en viss kontekst. Men det du kommer med her er fremdeles 100% bullshit. Er så grundig lei av at hver gang en dommeravgjørelse blir klagd på i ettertid så skal det komme enn eller annen moralist inn her og slenge inn mamma foredraget om at det er ingenting enn kan gjøre med det. Om man ikke skal ha lov å diskutere noe etter kamper er spilt, noe du helt klart legger opp til her siden vi ikke kan gjøre noe med det så kan enn egentlig legge ned fotballdelen av forumet.

 

Til slutt; Milan var suverent overlegne i første kamp, og kunne sikkert ha gålla 6-7 mål, men de putta 4, og to av de ble gitt til dem av dommeren samtidig som vi ble snytt for straffe. Ingenting jeg kan gjøre med det nå, men det er en trøst, uansett om det er en mager trøst, at Milan fikk masse dommerhjelp over to oppgjør. Dette her er heller ikke slikt som jevner seg ut som mange påstår i ligaen(noe det forøvrig ikke virker som det gjør heller) fordi dette er cup, og pga disse avgjørelsene av dommeren så spiller Milan i kvarten istedenfor at vi sannsynligvis hadde gjort det. Diskutering av kausalitetseffekten av disse avgjørelsen er egentlig noe jeg er svært lite interesert i å diskutere da ingen kan spå hva som hadde skjedd om dette, men det vi kan si er at det hadde vært en mye større sannsynlighet for at vi hadde avansert om mannen i svart hadde gjort jobben sin.

 

Jeg vet mange her på forumet virker nærmest passive over dommeravgjørelser det siste året, og det er kanskje fordi vi alle har sett på hvor jævla dårlige de er over hele fjøla i snart 6-7 år, men jeg blir bare mer og mer forbanna over hver avgjørelse som faller feil.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Arsenal var best i en omgang over 2 kamper, Milan går fortjent videre, selv om vi spilte en elendig første omgang. Og hver så snill å husk før dere sier at Arsenal og engelsk fotball er bedre en Milan og Italiensk fotball, Milan har en 11`med klassespillere ute med skade.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Milan går videre på en ubrukelig dommer og filming.

 

Ufortjent at Milan gikk videre

 

Over to oppgjør fikk Milan massiv hjelp av dommeren, og det er det egentlig lite du kan si på.

 

Tror ikke vi hadde vunnet i dag selv om dommeren hadde vært bedre.

 

Fy faen så jævla ufortjent dette er.

 

@ Haha...

 

Og 10 minutter senere var de i himmelen.

Det snur fort i fotball.

Lenke til kommentar

Arsenal var best i en omgang over 2 kamper, Milan går fortjent videre, selv om vi spilte en elendig første omgang. Og hver så snill å husk før dere sier at Arsenal og engelsk fotball er bedre en Milan og Italiensk fotball, Milan har en 11`med klassespillere ute med skade.

Milan mangla 10 spillere, det samme som Arsenal.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Arsenal var best i en omgang over 2 kamper, Milan går fortjent videre, selv om vi spilte en elendig første omgang. Og hver så snill å husk før dere sier at Arsenal og engelsk fotball er bedre en Milan og Italiensk fotball, Milan har en 11`med klassespillere ute med skade.

 

Engelsk fotball er bedre enn italiensk - det er det absolutt ingen tvil om. Hvordan føles det å holde med et lag som filmer, sutrer og griner seg til straffer og frispark? Zlatan er verre enn både Suarez og Bale.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Helt korrekt satt i en viss kontekst. Men det du kommer med her er fremdeles 100% bullshit.

 

Denne setningen skyter seg selv ned.

Enten er det helt feil uansett kontekst, eller så er noe av det "riktig".

 

Er så grundig lei av at hver gang en dommeravgjørelse blir klagd på i ettertid så skal det komme enn eller annen moralist inn her og slenge inn mamma foredraget om at det er ingenting enn kan gjøre med det

 

Jeg er ikke en moralist (ei prøver jeg å være det) og jeg mener heller ikke at det ikke er noe man kan gjøre evd dommerfeil.

Man kan:

 

1)

Klage/Sutre

2)

Stemme for videodømming

3)

Sende klagebrev og ønske høyere nivå

4)

Bli dommer selv

 

Om man ikke skal ha lov å diskutere noe etter kamper er spilt, noe du helt klart legger opp til her siden vi ikke kan gjøre noe med det så kan enn egentlig legge ned fotballdelen av forumet.

 

Jeg legger ikke opp til å ta livet av diskusjoner, jeg fremmer jo retten til å ha diskusjoner ved å kommentere noe jeg er uenig i, ergo, jeg starter en diskusjon.

Hvordan jeg da helt klart mener at diskusjoner er "fy-fy" går meg hus forbi, jeg bare ytrer min mening (for ja, det er en uttalt mening) om at jeg synes det er bortkastet å sutre på dommeren.

 

Dette her er heller ikke slikt som jevner seg ut som mange påstår i ligaen(noe det forøvrig ikke virker som det gjør heller) fordi dette er cup,

 

Jeg håper ikke du sikter til meg her, for jeg brukte kun liga som et eksempel for å sette det i en kontekst, jeg er fullstendig klar over at CL er en cup.

 

og pga disse avgjørelsene av dommeren så spiller Milan i kvarten istedenfor at vi sannsynligvis hadde gjort det.

 

Dette er intet annet enn synsing av ypperste klasse, jeg viser til deg jeg skrev tidligere om hvordan ting kunne blitt helt annerledes hadde du fått viljen din i noen av dommer-avgjørelsene, men for å ta det kort, det kunne blitt bedre, og mye verre.

 

 

men det vi kan si er at det hadde vært en mye større sannsynlighet for at vi hadde avansert om mannen i svart hadde gjort jobben sin.

 

Veldig bastant avgjørelse, igjen viser jeg til hva jeg sa tidligere.

Dessuten gjorde mannen i svart jobben sin, du er bare kraftig uenig med utførelsen.

 

 

Jeg blir selv litt oppgitt over hvor mye sutring det er over dommerne, samtidig som ingen virker å prøver å sette seg inn i deres posisjon:

Vi har utallige repriser og kameravinkler å sette vår lit til, mens dommerne kun har seg selv i løpet av hundredels-sekunder.

 

Vi kan hjelpe dommere (og kvaliteten på fotballen) ved å fremme video-dømming, og samtidig også la være å hetse dommere, å utsette mange av dommerne for den hetsen de får gjør ikke akkurat rekruttering av dommere noe enklere, da det til og med på barne-fotball nivå er mangel på dommere.

 

Og jo flere dommere vi har, jo fortere øker "kvaliteten".

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Arsenal var best i en omgang over 2 kamper, Milan går fortjent videre, selv om vi spilte en elendig første omgang. Og hver så snill å husk før dere sier at Arsenal og engelsk fotball er bedre en Milan og Italiensk fotball, Milan har en 11`med klassespillere ute med skade.

Milan mangla 10 spillere, det samme som Arsenal.

 

Prøv å se litt på kvalitet over kvantitet også. Jeg kan fint innrømme at jeg overdrev med klassespillere, men mange av dem er det uten tvil.

Lenke til kommentar

Arsenal var best i en omgang over 2 kamper, Milan går fortjent videre, selv om vi spilte en elendig første omgang. Og hver så snill å husk før dere sier at Arsenal og engelsk fotball er bedre en Milan og Italiensk fotball, Milan har en 11`med klassespillere ute med skade.

Hvem er disse 11 klassespillerne?

 

Nesta, Boateng, Gattuso, Seedorf, Pato, Cassano og Maxi Lopez. Ikke alle er klassespillere, men alle kunne fint ha hjulpet oss idag.

 

Ja, jeg overdrev.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Arsenal var best i en omgang over 2 kamper, Milan går fortjent videre, selv om vi spilte en elendig første omgang. Og hver så snill å husk før dere sier at Arsenal og engelsk fotball er bedre en Milan og Italiensk fotball, Milan har en 11`med klassespillere ute med skade.

 

Engelsk fotball er bedre enn italiensk - det er det absolutt ingen tvil om. Hvordan føles det å holde med et lag som filmer, sutrer og griner seg til straffer og frispark? Zlatan er verre enn både Suarez og Bale.

 

Hahaha fy faen så kort hukommelse enkelte fotballArsenalsupportere har!

Endret av Solaar
  • Liker 3
Lenke til kommentar

For en fantastisk kamp vi gjorde. Kom inn meg en mentalitet om at laget kan klare alt og vi fikk belønning for det. Dessverre ble midtbanen slitne i 2. omg, og Milan fikk skapt noen sjanser selv. Uansett en strålende prestasjon som helt klar må tas med videre!

Lenke til kommentar

Jeg vet mange her på forumet virker nærmest passive over dommeravgjørelser det siste året, og det er kanskje fordi vi alle har sett på hvor jævla dårlige de er over hele fjøla i snart 6-7 år, men jeg blir bare mer og mer forbanna over hver avgjørelse som faller feil.

 

Dommerstandarden har nok sunket betraktelig. Dette gjelder stort sett begge retninger som i dag.

 

Mase på mål dere skulle hatt eller straffe i første kampen er tull, dere fikk 3 gratis mål i dag, be happy.

 

Imponerende av Allegri å bruke 3 på midten når et lag som Arsenal forguder kantene. Dette blir det ikke CL gull av.

Lenke til kommentar

Hahaha fy faen så kort hukommelse enkelte fotballArsenalsupportere har!

Fy faen så latterlig Tottenham-gjengen er. Begynte nesten å like dere litt. Heldigvis ramler dere innom Arsenal-tråder ofte nok til at det ikke skjer.

Endret av Atald
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Mase på mål dere skulle hatt eller straffe i første kampen er tull, dere fikk 3 gratis mål i dag, be happy.

Mi scusi?

 

På samme måte som Milan fikk 4 gratis mål i første kamp da? Og Arsenal ikke fikk sin helt klare straffe i første kamp?

 

Alt i alt var Milan bedre, såpass skal jeg innrømme. Stolt av lagets innsats i dag.

Endret av Atald
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...