Gå til innhold

[Løst] Hva ville du valgt av disse to kameraene


  

80 stemmer

  1. 1. Hvilket ville du valgt gitt samme pris



Anbefalte innlegg

Men, uansett bør du etter min mening ha litt is i hodet og vente til flere resultater foreligger og ikke minst prisene har stabilisert seg, noe som kan ta lang tid.

 

5D lll vil nok gå ned en del i pris ,men jeg tror ikke vi vil se noe dramatisk fall i prisen på D800 og når den kan fås for 17 351,- synest jeg ikke det er så ille :hmm:

Så er det å veie for og imot og ideelt sett skulle man muligens hatt både crop og FF , men det får jeg isåfall vurdere etter hvert .

Har solgt mitt utstyr og gikk i pluss totalt sett så et bytte blir ikke noen stor utfordring som sådann .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser dårlig ut for D800, Nikon har leveringsproblemer og har trukket tilbake lovnaden om levering 22 mars og sier nå tidligst 25 april, men selv det kan de ikke bekrefte .

Dette er rimelig dårlig Nikon

Klarer jo ikke å dy meg..., fikk min 5DIII i dag, tror jeg sto ca på 35 plass i køen på FV. Kudos til Canon at de faktisk klarer å levere en del kamera på lanseringsdato.

/Blouberg

Lenke til kommentar

Ser dårlig ut for D800, Nikon har leveringsproblemer og har trukket tilbake lovnaden om levering 22 mars og sier nå tidligst 25 april, men selv det kan de ikke bekrefte .

Dette er rimelig dårlig Nikon

Klarer jo ikke å dy meg..., fikk min 5DIII i dag, tror jeg sto ca på 35 plass i køen på FV. Kudos til Canon at de faktisk klarer å levere en del kamera på lanseringsdato.

/Blouberg

 

Gratulerer med nytt kamera .

Ja det er fint de leverer en del , det dårligste med Nikon er jo at de tre dager før de skulle være i butikken ikke kunne se noen forsinkelser, lurer på hva de ser da .

Lenke til kommentar

 

Gratulerer med nytt kamera .

Ja det er fint de leverer en del , det dårligste med Nikon er jo at de tre dager før de skulle være i butikken ikke kunne se noen forsinkelser, lurer på hva de ser da .

Takk for det, morsomt med noe nytt.

Nikon har nok visst en stund at de er forsinket, men dette er jo et spill.. De ønsker ikke å miste kunder i køen, samtidig risikerer de jo at noen tar med seg pengene og gå.

Men så er det vel også slik at mange har tunge invisteringer i optikk og utstyr som holder folk til valgt merke.

Ikke alle som er så endringsvillige som deg Snekkern (:

Lenke til kommentar

D800? Bare å bla opp, det. :)

 

Hallo det var dårlig reklame for JP , de har kunder som venter på kamera så isteden for å levere det til en ventende kunde så prøver de å gjøre ekstra penger på dette .

Nei nei nei, det hadde jeg ikke trodd om JP .

PS: Nei jeg står ikke i køen deres .

 

Har du lest hva de skriver?

Lenke til kommentar

D800? Bare å bla opp, det. :)

 

Hallo det var dårlig reklame for JP , de har kunder som venter på kamera så isteden for å levere det til en ventende kunde så prøver de å gjøre ekstra penger på dette .

Nei nei nei, det hadde jeg ikke trodd om JP .

PS: Nei jeg står ikke i køen deres .

 

Har du lest hva de skriver?

 

OK de tar ikke pengene selv , det så jeg ikke .

Slik sett er det greit .

Lenke til kommentar

Gratulerer med nytt kamera .

Ja det er fint de leverer en del , det dårligste med Nikon er jo at de tre dager før de skulle være i butikken ikke kunne se noen forsinkelser, lurer på hva de ser da .

Takk for det, morsomt med noe nytt.

Nikon har nok visst en stund at de er forsinket, men dette er jo et spill.. De ønsker ikke å miste kunder i køen, samtidig risikerer de jo at noen tar med seg pengene og gå.

Men så er det vel også slik at mange har tunge invisteringer i optikk og utstyr som holder folk til valgt merke.

Ikke alle som er så endringsvillige som deg Snekkern (:

 

Nei, det er vel ikke det , men hadde Canon valgt å gå ut med samme pris på sin 5D lll som det Nikon har på sin D800 hadde jeg nok valgt å bli .

Slik det er nå så hadde jeg en fortjeneste på utstyret jeg solgte på vel 5000 kr i tillegg er 5D lll ca 5000 kr dyrere , dvs rundt 10 000 kr , så kommer div objektiv jeg vil kjøpe fremover , disse hadde jeg nok kjøpt uansett merke , men Canon har her tapt en kunde pga sin prispolitikk og det er betydelig vanskeligere å få igjen en kunde enn å miste en .

Så har jeg jo en samboer,hun lukter litt på speilrefleks,men vil ikke ha 7D fordi det var for stort, men siden jeg går til Nikon er det jo da naturlig at hennes blir fra samme leiren bla med tanke på bruk av objektiver, blitz osv .

Som en ser blir det fort mange titalls tusen kroner utav dette og jeg vet at jeg ikke er den eneste som forlater skuta , ikke pga produktet men pga pris . :hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Nå er ikke sensoren til D800 så aller værst da, siden den pr dags dato innehar 1st plassen på DxoMark som den beste sensore dem har testet til dags dato.

 

The Nikon D800 is the new king of DxOMark with a score of 95

The Nikon D4 spent only a few days in the top spot for DxOMark sensor results before being dethroned by the Nikon D800, which is a complete success in every sensor-related respect:

 

http://www.dxomark.com/index.php/Cameras/Camera-Sensor-Database/Nikon/D800

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...