Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har blitt hacket... Hva kan jeg gjøre? Hackeren har kontroll over min pc og kan skrive og bevege på musa. Han skrev i søkebaren at han var gud først :p Etterpå så skrev jeg også i søkebaren "Hvem er du? Hvordan kom du inn på pcen min?" Han svarte piratebay... Det syns jeg er litt rart fordi jeg har bare lasted ned 4 sanger og 5 filmer der?

 

Men ihvertfall hvordan får jeg han ut av pcen min for alltid?

Ble veldig klønete fordi jeg er trøtt :p

 

Edit: heter vel har blitt hacket og ikke er blitt hacket?

Endret av Gurre
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du ikke sett NCIS der Gibbs hjelper nerdene med hackeren?

 

Trekk ut strømmen, vel! :!:

 

OT: Får ikke vedkommende internett, kommer han heller ikke inn på din maskin.

MEN han kommer vel inn igjen om du kobler til maskina til internett, så du har vel et lite problem framover da, så du må nok søke gjennom hele maskina for spyware/malware/virus.

 

Om ikke det hjelper hadde jeg installert Windows på nytt, for å være sikker på å få en clean start.

 

Og en ting til: Hold deg unna PirateBay. Det finnes så usansynlig mange andre mye bedre/sikrere trackere å laste ned fra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

hehe 14 brukere leser emnet :) Har ikke lasta ned noe fra bukta på 2 uker nå. Kjøpte btw pcen brukt. Kan de være selgern som har lagt igjen drit til meg?

Formaterte du ikke før du brukte maskinen?(gjerne to ganger...) :wallbash::wallbash::wallbash::wallbash:

Lenke til kommentar

Mest sannsynelig har du blitt infisert av en RAT (remote access tool) Og da er det ikke altid at filen dukker opp i antivirus scann dessverre, men det er verd et forsøk. Grunnen til at de ofte ikke blir tatt av antivirus er at de blir som regel cryptet av et program, noe som gjør filen FUD (fully undeteceted) Som sagt ovenfor, start i safe-mode og kjør et online virus søk og eventuelt installer og kjør malware bytes. hvis den ikke finner noe så tror jeg det enkleste er å ta backup av det mest nødvendige og formater pc-en. Pass på så du ikke tar backup av RAT infiserte filen.

Lenke til kommentar

Tviler sterkt på at hackeren har tilgang til famile pc-en, eventuelt så er det blitt brukt en crypter som innholder lan eller Usb spread av filen slik at den har spredd seg rundt om i nettverket! Mest sansynelig så er familie pcen trygg! Som et tips så kan du dekke for web-cam på den infiserte pcen, siden de fleste (alle) RAT tools har både skjermopptak og webcam viser!

Endret av veghov
Lenke til kommentar

Nå er ihvertfall pcen min i sikker modus skal scanne for malware osv nå. men mtp på at han skrev norsk er det selgeren som er der? hvor stor er sjansen for å finne en norsk hacker på piratebay. evt så bruker han kanskje google translate :hmm:

 

Edit: Har ikke webcam, jeg har mic men resten av huset sover og jeg snakker ikke med noen uansett.

Endret av Gurre
Lenke til kommentar

Tja det er sansynelig og møte på norske hackere, men dette spørs jo på hva du lastet ned. sjangsen er større hvis du laster ned "norsk" musikk en om du laster ned en engelsk sang. Som et tips til neste gang kan være og skanne alle nye filer på virustotal.com :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...