Gå til innhold

Akambrukerenes bilder - Mars 2012


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig bra hoppbilder, azetlitz, men tre av dem funker ikke (this photo is currently unavailable).

Merkelig, for her får jeg opp alle sammen. Har testet Chrome, Firefox og Safari, og har logget inn og ut fra Flickr. Uansett hva jeg gjør så får jeg opp alle bildene her, så da må det ha vært en liten Flickr-glitch.

Lenke til kommentar

Veldig bra hoppbilder, azetlitz, men tre av dem funker ikke (this photo is currently unavailable).

Merkelig, for her får jeg opp alle sammen. Har testet Chrome, Firefox og Safari, og har logget inn og ut fra Flickr. Uansett hva jeg gjør så får jeg opp alle bildene her, så da må det ha vært en liten Flickr-glitch.

 

Hm. Rart.

 

Er ikke første gang jeg har problemer med det. Fikk en moderator til å kikke på det også. Han testet også flere steder i tillegg til flere browsere, og opplevde problemet KUN når han gikk via en proxy.

Lenke til kommentar

Veldig bra hoppbilder, azetlitz, men tre av dem funker ikke (this photo is currently unavailable).

 

:thumbup:

 

men får ikke opp bilde 3 og 4 her heller - samme feilmelding - bruker Win7Pro og Chrome(bare fordi hastigheten betyr alt med en 20/20 internettforbindelse)

Endret av flageborg
Lenke til kommentar

Da er det altså ikke bare meg da. Nesten enda mer merkelig.

Én ting jeg har gjort denne gangen som jeg ikke gjør ellers er å erstatte bildene på Flickr etter at de er lastet opp. Altså at jeg bytter ut bildet med en annen versjon, men jeg har husket på å oppdatere linkene i posten etter at jeg oppdaterte bildene, og jeg tror også at jeg har oppdatert andre bilder i posten også, ikke bare nummer 3 og 4. Skal prøve å oppdatere linkene igjen for å være sikker.

 

Edit: Oppdaget nå at linkene på bilde 3 og 4 var utdatert, og da er nok "mysteriet" løst. Jeg skal gå nøye gjennom mine interne rutiner for å forhindre at noe lignende skjer igjen i fremtiden. :blush:

 

Men litt rart er det at de utdaterte linkene fungerer for noen, men ikke for alle.

Endret av azetlitz
Lenke til kommentar

Én ting jeg har gjort denne gangen som jeg ikke gjør ellers er å erstatte bildene på Flickr etter at de er lastet opp. Altså at jeg bytter ut bildet med en annen versjon, men jeg har husket på å oppdatere linkene i posten etter at jeg oppdaterte bildene, og jeg tror også at jeg har oppdatert andre bilder i posten også, ikke bare nummer 3 og 4. Skal prøve å oppdatere linkene igjen for å være sikker.

Edit: Oppdaget nå at linkene på bilde 3 og 4 var utdatert, og da er nok "mysteriet" løst. Jeg skal gå nøye gjennom mine interne rutiner for å forhindre at noe lignende skjer igjen i fremtiden. :blush:

 

Men litt rart er det at de utdaterte linkene fungerer for noen, men ikke for alle.

 

Ja, når man laster opp ett bilde på nytt, får den ny ID og ny adresse.

 

Mulig at de som får bildene til å fungere selv om de er oppdatert, faktisk er via en proxy uten at de vet det.

 

Klassikeren med bilder hos Flickr er at man har lastet dem opp fra Lightroom og endrer dem i etterkant så det kommer ny versjon på Flickr. Så fungerer nemlig ikke de gamle linkene lenger.

 

Jepp. Kjent problem. Jeg har helt sluttet å bruke den funksjonen i LR nettopp pga dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...