Gå til innhold

Headphones for musikk(produksjon)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når du velger headphones til miksing ville jeg gått for ett med rimelig flat frekvensrespons, eller ett som du vet gir ekstra bass eller diskant og du i etterkant kan justerer utifra med en EQ (men da ville jeg nesten hatt ett skjema over frekvensgangen).

 

ATH-M5 skal være fine.

Sennheiser HD650 eller HD800 kanskje... test hva du liker best. Husk at komfort faktisk har mye å si hvis man sitter å mikser på headset over lengre tid ;)

Lenke til kommentar

Gode studio-AKG er vel de som er mest safe men jeg synes de er veldig uengasjerende og flate. De ble like kjedelige som å se maling tørke.

 

Bruker mest Sennheiser sine HD650. De er godt balanserte, detaljrike og engasjerende. Rett og slett en fryd å bruke både analytisk og til ren fornøyelse, men de er åpne så de lekker lyd både inn og ut. Dårlige produksjoner plukker du fra hverandre med mikroskopisk presisjon med disse.

 

Koss porta pro er som du har konkludert med totalt ubrukelige til musikkproduksjon. De har en bassrespons som ligner rocky mountains og en mellomtone like raffinert som klumpete brunsukker og en høyfrekvensrespons som forsov seg og ikke møtte opp.

 

Hvis du tenker på en rimelig erstatning til porta pro så er jeg overrasket over kvaliteten på AKG K24P. De er ca i samme segmentet som Porta Pro i formfaktor og størrelse.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...