carpsdi Skrevet 26. februar 2012 Skrevet 26. februar 2012 Hei! Vurderte da å kjøpe ankelvekter for å få bedre spenst (vil jo helst ha mye, men har ikke tid til å trene på treningsstudio). Trener heller ikke noe særlig. Ikke spør hvorfor jeg da trenger bedre spenst please Uansett, tenkte da å kjøpe ankelvekter på si 2-2.5kg (det var det tyngste jeg fant for hver ankel, altså 2x 2-2.5kg). Tanken var da å bruke dem hver dag, da jeg sover, da jeg går til og fra skolen. Kort sagt, hele tiden. Spørsmål: -Vil jeg da kunne få noe bedre spenst av dette? -I så fall, hvor mye? -Kan det være skadelig for ankel eller andre steder i kroppen og bruke dem absolutt hvor som helst? -Noe ekstra du kan si om dette? Håper på svar!
Baranladion Skrevet 26. februar 2012 Skrevet 26. februar 2012 Hvordan skal du forbedre spensten ved å sove med ankelvekter? Du må trene eksplosive øvelser i benmuskulaturen, feks knebøy hvor du går sakte ned og kjapt opp.
Matsemann Skrevet 26. februar 2012 Skrevet 26. februar 2012 Du får ikke spenst av å gjøre mange repetisjoner som ikke er tunge. Du får spenst av tunge, gjerne eksplosive, bevegelser, der du bare orker noen få. (4-12)
Boris Yeltsin Skrevet 26. februar 2012 Skrevet 26. februar 2012 <- noe slikt du ønsker å oppnå? Se fra 00:55
carpsdi Skrevet 26. februar 2012 Forfatter Skrevet 26. februar 2012 <- noe slikt du ønsker å oppnå? Se fra 00:55 HAHAHA!!! Noe sånt noe ja... Men altså, bare lurte på om jeg kunne få noen par cm høyere hopp og raskere hurtighet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå