Gå til innhold

Msi KN7G Feil?


Cutler

Anbefalte innlegg

Har nettop bygd enn ny pc Msi kn7g, xp2500, Twinmos 256 pc2700.

Når jeg har innstallert windows stopper maskinen etter en kort stund, med forskjellige feil meldinger. F.eks. Feil i win32k.sys, IRQ not less or equal, page to nonpage area osv. Selv etter at jeg innstalerte drivere fra msi på hovedkort og skjermkort fortsatte feilmeldingene. Noen ideer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke vanskelig, ALDRI Kjøp MSI, de er en av de "First Tier" produsentene, de "rusher" kortene sine for å komme først, i motsettning til Gigabyte klarer de ikke å holde kvaliteten.

 

Så MSI burde IKKE kalle seg for Micro Star International, men istedet for Missing Something Inside.

Returner Hovedkortet straks og kjøp noe annet, MSI har den verste feil statistikken.

Lenke til kommentar
Tull og tøys, MSI har gode og stabile kort til dem som ikke vil

overklokke mye, Kan jeg få mer spec. hos deg om inventar i

boxen din ?

 

Hvordan forklarer du statistikken deres? Jeg kjenner mange som ikke vil ha MSI, de har merkelige feilmeldinger, MEN NOEN kan ha flaks og at det faktisk funker, men spesielt gamere får problemer, driver du med kontor arbeid og kun windows, ikke noe 3d skulle alt gå bra.

Lenke til kommentar
Tull og tøys, MSI har gode og stabile kort til dem som ikke vil

overklokke mye, Kan jeg få mer spec. hos deg om inventar i

boxen din ?

 

Hvordan forklarer du statistikken deres? Jeg kjenner mange som ikke vil ha MSI, de har merkelige feilmeldinger, MEN NOEN kan ha flaks og at det faktisk funker, men spesielt gamere får problemer, driver du med kontor arbeid og kun windows, ikke noe 3d skulle alt gå bra.

 

Jeg har bygget/reparert maskiner over ti år og sett mangen MSIkort

i livet mitt, de har ikke større avvik enn andre kort.

9 av ti tilfeller er brukerfeil når kortene kræsjer :wink:

Lenke til kommentar
vanligvis er det problemer med TwinMOS minne på MSI sine nForce baserte hovedkort....men da pleier ikke maskinen å starte opp i det hele tatt...

 

(i mitt tilfelle startet den opp i 1 av 10 tilfeller....men fikk alltid feil før jeg kom inn i windows...)

 

Ja opplevde det samme selv med oppstart ca annenhver gang. Fikk også de feilmeldingene som han får og maskinen var utrolig ustabil. Etter litt surfing på nettet fant jeg ut at det var kombinasjonen Twinmos/MSI som ikke gikk ilag. Byttet til Corsair minne og maskinen fungerte skikkelig.

Har nå byttet ut MSI kortet med ABIT NF7 som er et mye bedre kort til overklokking.

Lenke til kommentar
Tull og tøys, MSI har gode og stabile kort til dem som ikke vil

overklokke mye, Kan jeg få mer spec. hos deg om inventar i

boxen din ?

 

Hvordan forklarer du statistikken deres? Jeg kjenner mange som ikke vil ha MSI, de har merkelige feilmeldinger, MEN NOEN kan ha flaks og at det faktisk funker, men spesielt gamere får problemer, driver du med kontor arbeid og kun windows, ikke noe 3d skulle alt gå bra.

 

haha. For noe tull. Har hatt 3MSI kort og alle virker perfekt. Vet også om 2andre personer som har hatt MSI og demmes maskiner virker. Det er folk som kan sette opp en maskin.

 

Men det første du gjør er og oppdatere bios. Så virker kortet 100%. Iallefall de 5 kortene jeg har vært borte i.

Lenke til kommentar
Har nettop bygd enn ny pc Msi kn7g, xp2500, Twinmos 256 pc2700.

Når jeg har innstallert windows stopper maskinen etter en kort stund, med forskjellige feil meldinger. F.eks. Feil i win32k.sys, IRQ not less or equal, page to nonpage area osv. Selv etter at jeg innstalerte drivere fra msi på hovedkort og skjermkort fortsatte feilmeldingene. Noen ideer?

Vet ikke om dette hjelper; men jeg vet at den opprinnelige biosen til dette kortet ikke støtter XP2500. Dette ble lagt til i 1. eller 2. rev.

 

 

Når det gjelder pålitelighete til MSI-kort så har jeg bare positive erfaringer. Bygde 2 maskiner med forskjellige MSI-kort i vinter og begge funker helt feilfritt.

:)

Lenke til kommentar

ja apropos kvaliteten på msi kort...4 stykker på jobben kjøpte msi i vinter...alle er strålende forøyde....

 

så jeg har selv bygd 5 maskiner med msi kort i vår/sommer....meget fornøyd...eneste var problemet med twinmox minne på nforce kortet (har bare kjøpt 1 slikt)...

 

overklokking har også fungert bra ;)

kjører xp2500+ som xp3200+ på jobben....med boxed vifta...ligger på 48grader...dønn stabilt :) (jobber som programvareutvikler, så stabilitet er et must!)

Lenke til kommentar

Har en del erfaring med det kortet via jobben. Det er veldig kresent på minne, Twinmos funker som regel dårlig, du må ha Crucial eller Corsair minne. K7nG (den med int. vga er spesielt kravstor på ram, har også opplevd dette med Epox sitt kort med integrert vga.

 

Uansett så er alle Nforce2 hk'ne litt kresne på rammen, er absolutt en fordel å kjøpe noe bra ram, som Corsair Value.

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme kortet med TwinMos Ram, det gikk helt fint det. Uansett så har dette kortet en meget fin funksjon, tenker da på diagnose led`s ene. Når du starter maskinen kan du se i manualen hva de forskjellige kombinasjonene av lys som betyr hva. Lurer på om det er 2røde oppe og 2grønne nede som er Ram feil. Som sagt; se i manualen.

Lenke til kommentar

Synd at jeg ikke har de gamle postene fra et forum, der var MSI et hovedproblem, kjenner folk som aldri fikk liv i et MSI hovedkort.

De har en lei tendens til å krangle med alt og alle i maskinen din, i det siste har jeg sett en hel haug med venner kjøpt MSI, sett dem fuske, og da fulgt mitt rår og dumpet hovedkortene.

 

Det og ha MSI er nesten som å be om problemer, hvis ditt funker ok, da skal du være glad, da har du hatt flaks! Men husk at du har 3 års garanti hvis det er kjøpt i Norge, bruk den hvis det fusker.

 

Vet om en jeg rådet til å IKKE kjøpe MSI, han gjorde det, og fikk problemer PÅ DAGEN! så snart det var inne var det slåsskamp inne i systemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...