Gå til innhold

FrP og Mullah Krekar. Hvem er størst fare for rikets sikkerhet?


Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke lest alt i denne tråden, men hvorvidt FrP er noen fare for rikets sikkerhet er jeg litt usikker på. Retorikken deres kan nok derimot være farlig.

 

Jeg postet denne linken i såpeboksen tidligere, men den forsvant fort i skyggen av innleggene fra en annen diskusjon.

 

Islamofobi og antisemittisme - tvillingideologier

 

Jeg synes den er bra skrevet og tar for seg likheter mellom islamofobi og antisemittisme. Verdt å lese. Særlig for dagens voksende sionistiske høyreside.

 

For å komme med litt selvkritikk har jeg personlig aldri vært sionist, men så nok innvandringsakene litt svart hvitt før jeg begynte å se flere sider av det og lese litt av forskjellige meninger.

Endret av A H P
Lenke til kommentar

Er det FrP som fant opp ordet multikulturisme? Virkelig?

Ordet ble vel strengt tatt laget i 1960-årene, en god del tid før FrPs Gjedde skrev et innlegg i avisen.

Jeg mente at jeg hadde ignorert deg for lengst og jeg ser ingen grunn til å oppheve den handlingen så lenge det eneste du gjør er å feilinformere leserne i denne tråden.

 

Det beste her er jo at det faktisk er deg som feilinformerer leserne, ihvertfall hvis du har påstått noe så hårreisende som at begrepet multikulturisme er noe FrP har funnet på.

Endret av Rampage
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Hva er galt med at FRP bruker Krekar i asyldebatten? Hva er mere latterlig enn at selv barn som har bodd her i flere år blir sendt ut, mens en jævel av terrorist som alle hater skal få bli igjen? Det er bare Norge på "sitt beste" det, eller AP på sitt beste kan det vel sies.

Det er virkelig interessant om du mener at ansvarlige partier som Venstre, KrF og deler av Høyre ville gjort noe annet. Jeg skriver bevisst deler av Høyre. Ta meg på ordet. Det er ingen insinuasjon eller undertone.

 

Men Krekar er bare en liten del av det hele, alle skjønner at asyldebatten handler om noe langt mer og annet. Hvis du er fornøyd med AP sin asylpolitikk så får du faen meg ikke klage den dagen du blir rana eller voldtatt på vei hjem fra byen, for det er lite sannsynlig en norsk etnisk mann ihvertffall..

Er der empirisk støtte for at borgerlige partier har hatt en bedre asylpolitikk. Er der teoretisk støtte for at FrP ville hatt en bedre asyl og innvandrerpolitkk, når politikk også drier seg om økonomiske midler.

 

... alle skjønner at asyldebatten handler om noe langt mer og annet.

 

Ja kan hende om velferdspolitikk kontra markedsliberalisme?

Lenke til kommentar

  1. Det strider mot norsk lov.
  2. FrP kobler Krekar med asylsøkerdebatten.

 

Du må huske att der FRP står i asylpolitikken,kopiere nå både høyre og ap.Ingen som skrek rasister når Erna strammet grepet og begynte å sende ulovlige innvandre ut av landet? Og når ap vil omgjøre reglen for hvor mange som ikke kan sitte i Oslo Bystyre,pga ikke vestlig bakgrunn,er det også veldig stille dørene..eller ingen som skriker rastist.Så finner det underlig att FRP's blir så uthengt,når vi ser att alle partier kopier de? Å koble Krekar opp mot asyldebatten er på sin plass.Ikke slike vi ønsker her i landet,men de som trenger hjelp.Ja du ser vel også alle som får opphold her,og så fort det er i orden reiser de hjem på ferie til hjemlandet???? Som de flyktet fra pga fare for eget liv.Så det var vel ikke så farlig der da,men mer det att Norge har så gode trygdutbetalinger,som de får,mens vi som er etniske nordmenn stiller bakerst i køen. Jeg har vært der så vet hva jeg prater om.Hvorfor skal en flykning ha opptil dobbelt så høy trygd som meg.? Hvorfor måtte jeg(før) bo i en kommunal bolig full av muggsopp,som jeg ble syk av,som ikke har en god nok standar for en flyktning? Derfor sier folk ifra.Ja ikke tro jeg er rasist,har og har hatt venner fra flere kulturer du kan klare nevne,men de har da jammen bidratt til samfunnet og ikke fått alt i hendene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ikke lest alt i denne tråden, men hvorvidt FrP er noen fare for rikets sikkerhet er jeg litt usikker på. Retorikken deres kan nok derimot være farlig.

 

Jeg postet denne linken i såpeboksen tidligere, men den forsvant fort i skyggen av innleggene fra en annen diskusjon.

 

Islamofobi og antisemittisme - tvillingideologier

 

Jeg synes den er bra skrevet og tar for seg likheter mellom islamofobi og antisemittisme. Verdt å lese. Særlig for dagens voksende sionistiske høyreside.

 

For å komme med litt selvkritikk har jeg personlig aldri vært sionist, men så nok innvandringsakene litt svart hvitt før jeg begynte å se flere sider av det og lese litt av forskjellige meninger.

 

Vet du att i Norge fødes det 7 og dør 5 pr/time,og på den timen kommer det 4 med ikke norsk bakgrunn ulovelig inn i landet.Hilsen en ikke rasist. http://www.bbc.co.uk.../world-15391515

 

Bare fyll ut fødseldatoen,så gå videre...

Endret av Jan Erik Engan
Lenke til kommentar

FrP ville ikke nølt med å sende Krekar ut av landet, noe som kunne vært jevngodt med en dødsdom. Sånt sett kunne en slik handling vært mer alvorlig for Krekar enn hans verbale trulser mot Erna Solberg.

 

Norge sender ikke personer til land hvor de risikerer dødsdom.

 

Så du er mer for, ikke send han hjem, men vi sponser Krekar med turer hjem for ferie?

Logikken er?

 

Vi kan også sende han til f.eks USA, evt tilbake til Nederland.

Endret av 3Maldini
Lenke til kommentar

Vet du att i Norge fødes det 7 og dør 5 pr/time,og på den timen kommer det 4 med ikke norsk bakgrunn ulovelig inn i landet.Hilsen en ikke rasist. http://www.bbc.co.uk.../world-15391515

 

Bare fyll ut fødseldatoen,så gå videre...

Den eneste grunnen til at folketallet ikke synker i Norge er pga. innvandring. Overbefolkning begynner å bli et problemm for verden, men man kan ikke nekte for at det er god plass i Norge, det til tross for at jeg synes en ideel befolkning hadde vært mye mindre enn vi har i dag i Norge.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg har vært der så vet hva jeg prater om.Hvorfor skal en flykning ha opptil dobbelt så høy trygd som meg.? Hvorfor måtte jeg(før) bo i en kommunal bolig full av muggsopp,som jeg ble syk av,som ikke har en god nok standar for en flyktning? Derfor sier folk ifra.Ja ikke tro jeg er rasist,har og har hatt venner fra flere kulturer du kan klare nevne,men de har da jammen bidratt til samfunnet og ikke fått alt i hendene.

Nok et resultat av et innefktivt system og en skam spør du meg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Så du er mer for, ikke send han hjem, men vi sponser Krekar med turer hjem for ferie?

Logikken er?

Hvilke ferieturer har vi sponset til ham? Om du mener at han brukte de midlene han får til opphold for å reise på ferie i utlandet, ser jeg ikke det som sponsing? Tror du han reiste til de stedene der det er fare for at han blir drept? Du snakker med voksne personer her inne og er ikke på et fjortis nett.

 

Vi kan også sende han til f.eks USA,

Nei, Norge som mange andre land sender ikke personer uansett hvem det måtte være til land der de risikerer dødsstraff. Siv Jensen og jeg mener å huske at Erna Solberg gjorde det samme, ønsket Mullah Krekar god tur til Somalia.

  1. Er mullahen litt smartere enn FrP tror?
  2. Sa han at han ville reise til Somalia for å se reaksjoen fra enkelte norske politikere?

Med andre ord, nesten som å ønske ham god tur til den elektriske stol. Jeg synes ikke hun er så mye bedre enn Mullahen som dirkte truer folk på livet.

 

... evt tilbake til Nederland.

Gjerne for meg om det er mulig innenfor internasjonal og norsk lov.

Lenke til kommentar

Krekar viser hva som er feil med det norske asylsystemet. Problemet er ikke Kreker, men tanken om at vi aldri skal sende noen tilbake om de risikerer å dø.

 

Det er flere hundre millioner mennesker som risikerer å dø. Vi kan ikke hjelpe dem alle, men skal vi hjelpe 100 fattige mennesker å få mat, og en utdannelse, eller Krekar?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Der finnes i dag intetet helt europeisk land som har dødsstraff. Å sende mennesker til en mulig dødsstraff, er ikke aktuelt for det norske demokratiske systemet.

 

Høyttenking:

 

Mullah Krekar er kurder. Jeg har mye sans for kurdernes sak. Å forstå de ulike vepsebolene i Irak er sikkert langt vanskeligere enn å forstå de ulike miljøene i Norge under krigen. Noen var fanatiske kommunister, andre fanatiske nazister og andre mellom disse to ytterfløyene. Noen opererte i selvoppnevnte grupper , noen på ordre fra norske nazister, noen på ordre fra en okkupant, noen på to eller tre manns hånd, noen på ordre fra hjemmefronten, noen på ordre fra norske myndigheter i England, noen på ordre fra engelske myndigher og noen helt på egen hånd. Mao sa at min fiendes fiende er min venn. Allikevel liker ikke jeg personlig at Krekar knyttes til Al Quaida?

 

Det er vel ikke så mye som skiller Krekar fra de nettopp beskrevne, mer eller mindre fanatiske fløyene i Norge under krigen.

 

Jeg vet ikke nok om hva Krekar har gjort mot eget folk, men så vidt jeg vet kjempet han mot Saddam.

 

Hvem er kruderne i en krigssituasjon?

 

Hvem var nordmennene under krigen?

 

Jeg kjøper ihvertfall ikke FrP's versjon av Krekar saken.

 

Om man er religiøs eller politisk fanatiker i en krig blir vel ikke resultatet så veldig forskjellig? :roll:

 

Vet vi nok om Mullah Krekar?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Du snakker med voksne personer her inne og er ikke på et fjortis nett.

Seriøst?

 

Tror du han reiste til de stedene der det er fare for at han blir drept?

Irak er vel det j* stedet han kunne dratt.

Han vil dit og har vært der.

 

Ja, jeg vet at Irak har sagt at de vil henrette han.

 

Er mullahen litt smartere enn FrP tror?

Ja, men ikke bare FrP, han er mye mye smartere enn folk flest. Han skremmer oss med ingenting. Mannen er ekstremt flink til å snakke.

 

... evt tilbake til Nederland.

Gjerne for meg om det er mulig innenfor internasjonal og norsk lov.

 

Det er det, men Norge kjempet så veldig for å få han tilbake. Vi slo USA og faktisk Jordan. Nå sitter vi her og klør oss på hodet, mens enkelte folk faktisk tror på skremsel propagandaen hans.

Endret av 3Maldini
Lenke til kommentar

Der finnes i dag intetet helt europeisk land som har dødsstraff. Å sende mennesker til en mulig dødsstraff, er ikke aktuelt for det norske demokratiske systemet.

 

Høyttenking:

*snip*

 

Vet vi nok om Mullah Krekar?

 

Igjen, hvordan har du planer om å knytte dette opp mot FrP og rikets sikkerhet. Sett bortifra de moralske aspektene ved risikere dødsstraff.

 

Og så spurte jeg deg også tidligere hvorfor du trakk paraleller mellom mellomkrigstiden, krystallnatten, nazismens natur og FrP, hvis ikke ambisjonene var å koble FrP til de tankene.

Lenke til kommentar

Igjen, hvordan har du planer om å knytte dette opp mot FrP og rikets sikkerhet. Sett bortifra de moralske aspektene ved risikere dødsstraff.

 

Og så spurte jeg deg også tidligere hvorfor du trakk paraleller mellom mellomkrigstiden, krystallnatten, nazismens natur og FrP, hvis ikke ambisjonene var å koble FrP til de tankene.

Kanskje fordi de bruker mye av samme retorikken som nazistene? Men det er nok neppe særlig heldig å koble FrP til nazistene da den økonomiske situasjonen i Norge og 30-tallets Tyskland er ganske forskjellige.

Lenke til kommentar

Igjen, hvordan har du planer om å knytte dette opp mot FrP og rikets sikkerhet. Sett bortifra de moralske aspektene ved risikere dødsstraff.

 

Og så spurte jeg deg også tidligere hvorfor du trakk paraleller mellom mellomkrigstiden, krystallnatten, nazismens natur og FrP, hvis ikke ambisjonene var å koble FrP til de tankene.

Kanskje fordi de bruker mye av samme retorikken som nazistene? Men det er nok neppe særlig heldig å koble FrP til nazistene da den økonomiske situasjonen i Norge og 30-tallets Tyskland er ganske forskjellige.

 

Skal du sammenligne og hevde dette, vis til eksempler, vis til kilder. Enn sålenge er det bare tomme påstander (og uansett STERKT overdrevne).

Lenke til kommentar

Igjen, hvordan har du planer om å knytte dette opp mot FrP og rikets sikkerhet. Sett bortifra de moralske aspektene ved risikere dødsstraff.

 

Og så spurte jeg deg også tidligere hvorfor du trakk paraleller mellom mellomkrigstiden, krystallnatten, nazismens natur og FrP, hvis ikke ambisjonene var å koble FrP til de tankene.

Kanskje fordi de bruker mye av samme retorikken som nazistene? Men det er nok neppe særlig heldig å koble FrP til nazistene da den økonomiske situasjonen i Norge og 30-tallets Tyskland er ganske forskjellige.

 

Skal du sammenligne og hevde dette, vis til eksempler, vis til kilder. Enn sålenge er det bare tomme påstander (og uansett STERKT overdrevne).

Og det har jeg også gjort.

Lenke til kommentar

Igjen, hvordan har du planer om å knytte dette opp mot FrP og rikets sikkerhet. Sett bortifra de moralske aspektene ved risikere dødsstraff.

 

Og så spurte jeg deg også tidligere hvorfor du trakk paraleller mellom mellomkrigstiden, krystallnatten, nazismens natur og FrP, hvis ikke ambisjonene var å koble FrP til de tankene.

Kanskje fordi de bruker mye av samme retorikken som nazistene? Men det er nok neppe særlig heldig å koble FrP til nazistene da den økonomiske situasjonen i Norge og 30-tallets Tyskland er ganske forskjellige.

 

Skal du sammenligne og hevde dette, vis til eksempler, vis til kilder. Enn sålenge er det bare tomme påstander (og uansett STERKT overdrevne).

Og det har jeg også gjort.

 

Tenker du på den ekstremt lange kronikken som plasserer right-wing kristnes islamofobi opp mot nazistenes anti-semetiske holdninger?

 

Det er ikke en eneste referanse til FrP-utstpill, ei heller konkrete referanser til naziutspill. Det er et særdeles dårlig komparativt verk som ikke klarer å vise til konkrete uttalelser som kan sammenlignes. Generellt så setter den opp de ekstreme utkantene av debatten om Islam og er særdeles vag i sin tilnærming. Den utkanten står forøvrig ikke FrP for uansett (dog finnes det sikkert enkelte som sympatiserer og er involvert i FrP som kan ha disse ekstremreligiøse oppfatningene, uten at det gjør FrP til noe nytt naziparti).

 

Stort sett er det vage brungrumskoblinger og svært lite konkret. Kgun har jo faktisk ikke levert et eneste konkret innspill i denne tråden i forhold til dette, han har jo brukt mesteparten av tiden sin på å komme med insinuasjoner og ellers snakke seg bort om Krekar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Igjen, hvordan har du planer om å knytte dette opp mot FrP og rikets sikkerhet. Sett bortifra de moralske aspektene ved risikere dødsstraff.

  1. FrP sår fremmedhat og fremmedfrykt. Fremmehat og fremmedfrykt starter som en glo eller en svak ild. Til slutt kan den flamme som en skogbrann i tørt terreng. De vrir politikken til Høyre. Der er lysebrune elementer i FrP. Tybring Gjedde er lysebrun etter min mening.
  2. De behandler Krekar saken på en overfladisk måte som passer inn i deres symbolpolitikk og mer eller mindre åpenbare politiske agenda, der den endelige modellen etter min mening er en fare for det tradisjonelt egalitære norske samfunn.
  3. Ekstremister kan begynne sitt virke i FrP og lett ende lenger til Høyre. Uten FrP ville de begynt lenger til venstre. Vi greidde oss fint uten FrP tidligere.
  4. Vi greidde oss som sagt godt uten FrP før Anders Lange startet det private syte partiet basert på populistisk symbolpolitikk. Mullah Krekar passer det godt å bruke i denne symbolpolitikken, blant annet ved å knytte den til assyl og innvandringspolitikken.
  5. Hadde FrP kommet til makten og satt handling bak ord, ville de på flere områder brutt internasjonal og norsk rett. Det er lett å drive politikk når man ikke er i posisjon. Norge har undertegnet menneskerettighentene og flyktningekonvensjonen. FrP gambler også med miljøet og lar ikke tvilen komme tiltalte (miljøet) til gode.
  6. Og FrPs uansvarlige økonomiske politikk er i seg selv en fare for vår velferdsstat og etter min mening således en fare for rikes sikkerhet. Se tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1361904 for ytterligere begrunnelse.

 

Og så spurte jeg deg også tidligere hvorfor du trakk paraleller mellom mellomkrigstiden, krystallnatten, nazismens natur og FrP, hvis ikke ambisjonene var å koble FrP til de tankene.

Da får du gå tilbake i tråden og se hvor jeg nevnte det. Jeg skrev noe om politikk som trekkes mot høyre. Jeg har aldri sagt som du påstår at FrP=Nazisme. Den påstanden burde du kunne være voksen nok til å be om unnskyldnig for.

 

Jeg har sagt at der er lysebrune elementer i FrP. Ikke si at du ikke forstår hva jeg sikter til med det utsagnet.

 

Ingen har kommentert at Aftenposten og Nasjonen hyllet nazismen i begynnelsen. Er du som har studert historie klar over at Arbeiderbladet var den første større norske avisen som tok avstand fra Hitler? Mener du at FrP ligger til høyre eller venstre for de politiske partier vi forbinder med Aftenposten og Nasjonen?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Skal du sammenligne og hevde dette, vis til eksempler, vis til kilder. Enn sålenge er det bare tomme påstander (og uansett STERKT overdrevne).

Hva er det du selv kommer med? Klipper du dette fra et Word dokument når du ikke har annet å fare med?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...