Gå til innhold

I7 2600k vs. i7 3820


Anbefalte innlegg

Intelforumet på XS, fins flere tråder. Gjelder ikke alle kortene , men det ser ut til å være en trend.

 

Nå er det ikkje akkurat flust med resultater der til å se en trend engang. Så det er vel heller personlig mening enn pure fakta, men det er jo lov på et forum :thumbup:

 

 

 

 

For all del, har jo aldri sagt det er fakta :)

 

Ser ut til at det er UD5 og UD3 kortene som får mest kjeft, har et UD3 selv som jeg ikke er fornøyd med. Enkelte kort klarer bare ikke å overklokke noe særlig over 4.7/4.8. Madshrimps folka tok jo en 5.2 Ghz chip fra et RIVE, men klarte ikke 4.8 i UD7. Så heelt personlig mening er det heller ikke, men et inntrykk jeg har fått etter å ha lest mange forumtråder om GB sine X79 kort :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har testet disse kortene:

 

GB UD3, UD5.

 

ASUS P9X79, P9X79 Deluxe og Rampage IV Extreme.

 

Asus kortene klokker til 5Ghz relativt "lett" til bench, dette er ikke GB i nærheten av. Mulig jeg ikke har tweaket nok, men det virker faktisk som ASUS kortene trenger mindre volt for samme klokk også.

 

Stabil 24/7 klokk på UD5 er 4.5Ghz. P9X79 Deluxe kortet klarer 4.8Ghz.

 

EDIT: ny bios til Ud5 kortet, og 3820 er satt inn.. klokker relativt OK. vcore under vantage 1.42v.

post-88790-0-41718600-1330447692_thumb.png

Endret av **dp**
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har iallefall fått sammenligna R4E og UD3 nå, og Asuskortet er en helt annen verden. Klarer å kjøre straps, klarer å kjøre minnet på 2400 mhz, Primer 4625 mhz på 1.4v. Måtte ha 1.46 på Gigabytekortet for å klare det samme, og klarte hverken straps eller minnet noe over 2133 mhz.

 

GB-kortene funker nok veldig fint til greie 24/7-hastigheter, og R4E er jo i en helt annen prisklasse :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...