Gå til innhold

QXL = uffatelig patetisk?


Anbefalte innlegg

Legger den inn her da qxl på en måte er en webshop.

 

Til saken:

 

Jeg har vært bruker av qxl siden 1999, meldte meg inn på den tida qxl faktisk var gratis :roll:

 

Etter hvert som tiden har gått så har jo ting begynt å koste penger, noe som er greit nok hvis man får solgt en vare.

 

Etter at qxl igjen fikk det for seg å sette på gebyr på varer som IKKE ble solgt via auksjon så tapte de seg utrolig mye, ser jo grunnen til at de gjorde det. Mange la ut skrammel og skrot og sidene ble fylt opp av ubruklige auksjoner. Personlig syntes jeg ikke det å sette gebyrer på alt er den beste måten.

 

Min artige historie om qxl:

 

Her for ca. 14 dager siden så la jeg inn et bud på en 21" skjerm til en såkalt "superselger" på qxl. Skjermen måtte hentes i Oslo og det så selvfølgelig ikke jeg. Ba dermed 1 døgn i forkant om at budet måtte slettes da jeg ikke hadde muligheten for å komme til Oslo. Selger sier at jeg må ta kontakt med QXL og si ifra. Får svar tilbake fra QXL om at det faktisk er selger som må avbryte salget. Tida går og qxl/selger gjør ingenting med saken. Jeg blir jo vinner av auksjonen men henter selvfølgelig ikke skjermen.

 

Dermed så gir selger meg minuskarakter og min konto blir stengt (hadde 22+ fra før), uten at jeg får noen som helst beskjed om dette, får en mail fra qxl at selger har fått refundert sine utgifter fordi jeg ikke hentet skjermen.

 

Tar kontakt med qxl kundesupport og de sier at det er selger som må godta at min konto blir åpnet igjen? Jeg godtar ikke dette og qxl sier "beklager vi kan ikke gjøre noe ting".

 

Jeg gir selger en minuskarakter selv fordi han legger ut sitt telefonnummer rett før auksjonen er slutt til en som er interessert, ser dermed ikke helt problemet i at jeg ikke kjøper for 2600, når han ville gi 2500,- istede.

 

Denne karakteren ble slettet av qxl på grunnlag av at jeg hadde vært "hevngjerrig", noe jeg selv ikke syntes siden han hadde brutt qxl sine regler selv.

 

Har jeg rett/feil i denne saken egentlig?

 

Føler selv at jeg blir urettferdig behandlet iforhold til selger med 1400+ karakterer, noe qxl selvfølgelig nekter for :roll:

 

Har sendt en del mailer med qxl nå, og etter en tid så kom det en beklagelse på at det hadde gått så seint med å slette mitt bud, men da var jo skaden allerede gjort.

 

Nå kverrulerer de bare og sier at alt er opp til en forbanna selger om jeg skal få kjøpe/selge på qxl??

 

Er det ikke QXL selv som bestemmer over sine brukere? Eller er det jeg som har missforstått hvem som egentlig er sjefen her?

 

Det er vel ikke brukerene på hardware.no forumet som bestemmer om en bruker skal få komme tilbake igjen på forumet eller ei?

 

Nei, qxl har tapt seg stort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke jeg den som har handla mest på qxl akkurat men... jeg syntes ihvertfall qxl burde ha "ansvaret" når man skal trekke tilbake et bud! Blir liksom for knotete å kontakte hver selger for det (er jo ikke akkurat sikkert at selgeren er interesert i å slette budet heller :wink: )

Lenke til kommentar

QXL har blitt helt håpløst, hadde nesten samme smørja for noen år siden. Ikke bruk dem, så bukker de forhåpntligvis under snart til fordel for (reklamefinansierte) bruktmarkeder/auksjons hus som legge fokus på å formiddle varer, ikke grafse til seg mine og dine penger med prosenter, gebyrer og annen svada.

Lenke til kommentar

Fra og med idag så er qxl bannlyst hos meg. Har faktisk handla en del ting der gjennom tidene.

 

NÅ er det slutt, da kjøper jeg heller fra bruktmarked.no eller noe sånt.

 

Den dagen qxl går konk (drømme om inatt) så skal jeg personlig håne de.

 

Kanskje litt vel flamming, men det er en irriterende sak i seg selv, konseptet til qxl er jo egentlig ganske genialt, men de har ødelagt det til de grader.

 

Sørlgelig :grumpy:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...