Gå til innhold

Englands feitest kvinne


tomkjetil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er tydeligvis greit å latterliggjøre og moralisere over folk med mentale problemer så lenge det har gjort dem feite. Det er nok av normalvektige og tynne mennesker som heller ikke gjør annet enn å sitte hjemme og koste penger. Mange flere, vil jeg driste meg til å si.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Er det bare jeg som syns det blir for simpelt å skylde på en sykdom? Er du på veg til å bli feit, er det noe(n) som er skyld i det og burde iverksette tiltak.

 

Jeg mener helt seriøst at mange ikke tar nok ansvar i sitt eget liv, og ender opp med å finne på uendelig med unnskyldninger og rasjonalisere for å fortsette det de gjør.

 

Til syvende og sist handler det jo tross alt om hva du vil mest; i hennes tilfelle om hun vil kunne leve et normalt liv eller fråtse i mat.

Det er jo tross alt noe sannhet i at du faktisk lever det livet du har mest lyst til å leve.

 

Hadde det der vært min mor hadde jeg faen ikke supplemert med mat i slike mengder til henne.

Lenke til kommentar

Kom tilbake etter at du har vært gjennom en tung depresjon eller to og se om du sier det samme da.

Det er forøvrig ikke familien som skaffer henne mat. Hvis du leser artikkelen bestiller hun det på hjemkjøring fra butikken, og siden det dessverre ikke er mulig å tvangsbehandle henne, er det vanskelig å hindre det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ho har tatt eit val her i livet som kjem til å korte det ned ganske mykje. Det må vere vanskeleg for familien å sjå på sånt. Ho representerer ein ekstrem ende av kroppsfokuset her i verda.

 

Det er meir problematisk at ein stadig større prosent av befolkningen i mange land blir overvektige. USA var først på banen, men resten av verda følgjer etter. Det er trist å sjå sidan ein veldig overvektig kropp vil avgrense for mykje her i livet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kom tilbake etter at du har vært gjennom en tung depresjon eller to og se om du sier det samme da.

Det er forøvrig ikke familien som skaffer henne mat. Hvis du leser artikkelen bestiller hun det på hjemkjøring fra butikken, og siden det dessverre ikke er mulig å tvangsbehandle henne, er det vanskelig å hindre det.

Det er jo klart at det er en vanskelig situasjon. For å hjelpe henne, må hun umyndiggjøres (tvangsbehandles). Det betyr likevel ikke at det er greit at hun spiser så mye som hun gjør.

 

Er enig i at hun er i en vanskelig situasjon, og at hun fortjener en viss grad av sympati, men hun er da et voksent menneske som burde ha tatt ansvar for egen situasjon for lenge siden.

Hun setter jo listen høyt, og andre fete blir tynne i forhold.

 

Helt seriøst, er mange mennesker som lider her i verden, og denne kvinnen er ikke et offer når du sammenligner med svært mange andre mennesker som kjemper hver dag for å få i seg nok mat. Dette er et 1. verden problem (fråtsing) og det burde nesten være lover mot å utnytte systemet og ta til seg andres skattepenger på denne måten.

 

Greit nok at du kan være deprimert i perioder også, det betyr ikke at det trenger å definere hele livet ditt. Dette gjelder selv om det er smertefult å skifte om på måten du lever på, og ikke selvforskyldt. Den eneste som har ansvar og kan gjøre noe med din livssituasjon er deg selv.

Lenke til kommentar
Helt seriøst, er mange mennesker som lider her i verden, og denne kvinnen er ikke et offer når du sammenligner med svært mange andre mennesker som kjemper hver dag for å få i seg nok mat.

Så på grunn av barna i Afrika er det ikke synd på henne? Virkelig. Et av de største problemene til denne syke kvinnen er at sykdommen hennes tilfeldigvis plasserer henne i feil ende av en moralskala. Du kan ikke vifte med pekefingeren mot henne på samme måte som du kan mot f.eks. meg, en slask med et par titalls kilo for mye som spiser for mye drittmat og beveger seg for lite. Vi har ikke det samme problemet, selv om det ligner.

Lenke til kommentar
Helt seriøst, er mange mennesker som lider her i verden, og denne kvinnen er ikke et offer når du sammenligner med svært mange andre mennesker som kjemper hver dag for å få i seg nok mat.

Så på grunn av barna i Afrika er det ikke synd på henne? Virkelig. Et av de største problemene til denne syke kvinnen er at sykdommen hennes tilfeldigvis plasserer henne i feil ende av en moralskala. Du kan ikke vifte med pekefingeren mot henne på samme måte som du kan mot f.eks. meg, en slask med et par titalls kilo for mye som spiser for mye drittmat og beveger seg for lite. Vi har ikke det samme problemet, selv om det ligner.

Jeg vil nå si at det er verre å umyndiggjøre henne ved å nekte henne ansvar for sine handlinger enn å kalle henne feit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...