Gå til innhold

Noen andre som tjener rått på Kiwi Garantien?


piratentim

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om man kun skulle gå ut i fra om kunden er fornøyd eller ikke, så ville ikke Kiwi ha solgt så mye som en banan.

Sikker på at du tar feil.

 

Obs har en lik garanti (ikke dobbel pris) som gir deg pengene tilbake om du ikke er fornøyd, du trenger ikke en gang ta med varen tilbake.

 

Mange varer varierer veldig mye i smak og de trenger ikke å være dårlig for at de ikke skal smake godt.

Lenke til kommentar

så å utnytte sånne garantier for å kave til deg mat gratis, som kunne gått til hjemløse gjennom frelsesarmeen, gjør deg stolt altså? ;)

 

Ja, det bryter ikke med min stolthet, det er ikke noe jeg skammer meg over så da blir jeg vel på en måte stolt, selv om det ikke er det helt riktige ordet å bruke her da.

 

Som jeg sa i en tidlgiere post, er det utrolig mye mat som kastes og slik, det er ikke slik at absolutt all maten blir sendt bort til slike organisasjoner, dette vet jeg godt ettersom jeg selv har jobbet på matbutikk, og har også observert en rekke kiwi butikker og sett hvordan de håndterer datovarer, hvor mye de kaster og hvor mye som gis vekk...

Lenke til kommentar

På deres nettsider, som jeg så på og som dere har linket til, står det bare at man får varen gratis. Hva hvis den har gått over dato? At en vare som koster 10 kroner gikk ut for tre dager siden, får man da 10 kroner hvis man leverer denne i kassa?

 

da har du krav på en ny vare, har de ikke ny får du de 10 kronene :D

Lenke til kommentar

Så hvis jeg kommer over en vare som jeg ikke har noen intensjon om å kjøpe, for eksempel en boks joikakaker, vil jeg da få en boks joikakaker hvis de har en liggende, eller 30 kroner 'ish hvis de ikke har den liggende? Altså uten at jeg kjøper varen i det hele tatt?

 

Beklager at jeg må ha ting inn med teskje, men handler på Kiwi flere ganger i uken. Kommer helt sikkert til bli mer bevisst på denne regelen neste gang jeg handler der, og da er det greit å ha "reglene" klare :)

Lenke til kommentar

 

 

Men, men, dustete av Kiwi og opprettholde den garantien. Å holde butikken fri for gamle varer må da kunne gjøres på en mye mer lønnsom måte.

 

Tja, vær nå ikke så sikker på det - fordi KiwiBob er vel den beste kvalitetskontrolløren Kiwi-konsernet noen gang kunne ansatt. Og når han avdekker feil, så må butikken betale "lønnen". Helt genialt, spør du meg.

I tillegg genererer ordningen en rekke medieoppslag og diskusjoner i forum som dette. Billig og god reklame! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

vist jeg finner et brett med hermetikk som gjikk ut på dato for noen dager siden, får jeg da betalt det det koster for alle boksene? itilfelle, gjelder garantien på alkohol også? hvordan går du fram for og få penger for varene?

 

DU vil få penger, hvis dem ikke har nye hermitikkbokser av typen du fant.

 

Når det gjelder alkohol vil du få penger for det uansett (om varen har gått ut, går ut i dag elelr går ut i morgen), samme med snus.

Lenke til kommentar

På deres nettsider, som jeg så på og som dere har linket til, står det bare at man får varen gratis. Hva hvis den har gått over dato? At en vare som koster 10 kroner gikk ut for tre dager siden, får man da 10 kroner hvis man leverer denne i kassa?

 

Varer som går ut i dag eller i morgen får du med varen gratis.

Varer som har gått ut på dato skal erstattes av tilsvarende vare. Om tilsvarende vare ikke kan gis skal prisen utbetales.

 

vist jeg finner et brett med hermetikk som gjikk ut på dato for noen dager siden, får jeg da betalt det det koster for alle boksene? itilfelle, gjelder garantien på alkohol også? hvordan går du fram for og få penger for varene?

 

Se svar over. Ta med varen til kassa så blir det ordnet :)

Det blir forøvrig aldri gitt ut alkohol/tobakk. Da får du utbetalt kontanter selv om den skulle gå ut i morgen.

 

 

Om man kun skulle gå ut i fra om kunden er fornøyd eller ikke, så ville ikke Kiwi ha solgt så mye som en banan.

Sikker på at du tar feil.

 

Obs har en lik garanti (ikke dobbel pris) som gir deg pengene tilbake om du ikke er fornøyd, du trenger ikke en gang ta med varen tilbake.

 

Mange varer varierer veldig mye i smak og de trenger ikke å være dårlig for at de ikke skal smake godt.

 

Smaker du på tomatene i butikken?

 

 

Hva lurer du på?

Din tolkning stemmer absolutt ikke med formuleringen på kiwi.no.

 

Nå er jeg spent!

Lenke til kommentar

 

 

Men, men, dustete av Kiwi og opprettholde den garantien. Å holde butikken fri for gamle varer må da kunne gjøres på en mye mer lønnsom måte.

 

Tja, vær nå ikke så sikker på det - fordi KiwiBob er vel den beste kvalitetskontrolløren Kiwi-konsernet noen gang kunne ansatt. Og når han avdekker feil, så må butikken betale "lønnen". Helt genialt, spør du meg.

I tillegg genererer ordningen en rekke medieoppslag og diskusjoner i forum som dette. Billig og god reklame! :)

Dessuten er det en kvalitetssikring som kan burde være så godt som gratis :) I tillegg kan det skapes litt blest og kampanjer internt. For eksempel at de ansatte på den Kiwi- butikken som har færrest slike saker vinner et eller annet. God benchmark for hvilke butikker som sløver og ikke...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

så å utnytte sånne garantier for å kave til deg mat gratis, som kunne gått til hjemløse gjennom frelsesarmeen, gjør deg stolt altså? ;)

 

Ja, det bryter ikke med min stolthet, det er ikke noe jeg skammer meg over så da blir jeg vel på en måte stolt, selv om det ikke er det helt riktige ordet å bruke her da.

 

Som jeg sa i en tidlgiere post, er det utrolig mye mat som kastes og slik, det er ikke slik at absolutt all maten blir sendt bort til slike organisasjoner, dette vet jeg godt ettersom jeg selv har jobbet på matbutikk, og har også observert en rekke kiwi butikker og sett hvordan de håndterer datovarer, hvor mye de kaster og hvor mye som gis vekk...

 

Det er nok veldig forskjellig fra butikk til butikk hvordan dette praktiseres. i min kiwi-butikk kaster vi det som kan være skadelig å spise. Emballasjer med hull i og tydelig forråtnelse f.eks SKAL gå i søpla. Jeg mener at dette har gått litt over styr og blitt til en sport for noen. Men det regner jeg med de som har klekt ut ideen har tenkt igjennom og spådd at sånn kunne det bli. ;)

Lenke til kommentar

Da bryter de markedsføringsloven... Ihvertfall det med å komme med ny frukt har jeg aldri opplevd gjennom alle gangene jeg har vært på kiwi. Og det med å plukke ut druene fra kurven og ta dem som løsvekt er også brudd med markedsføringsloven så lenge kurven selges per stk og ikke i løsvekt. Med brudd på markedsføringsloven, mener jeg at dem reklamerer med noe dem ikke holder...

 

 

Frukt og grøntgarantien til Kiwi sier (Min utheving) : "Frukt og grønnsaker er vår aller viktigste varegruppe og målet er å være best av lavpriskjedene på dette området. Derfor har vi utviklet vår egen kvalitetsgaranti som sørger for at du får dobbelt pris tilbake om du kjøper ferske frukt og grønnsaker du ikke er fornøyd med."

Med andre ord, sier du ifra før du har kjøpt varen at du ikke er fornøyd med den, så er de i sin fulle rett til å bytte den ut med noe du er fornøyd med før du kjøper den.

Når det gjelder druene, så skrev jeg at det gjaldt druer i løsvekt. For druer kjøpt i kurv, så kan de selvfølgelig ikke gjøre det, siden kurven selges med en gitt mengde/vekt.

 

Edit: Lese alle nye innlegg før man svarer kan være en idé, ser at noen andre allerede har sagt det samme som meg.

Endret av Llandari
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så hvis jeg kommer over en vare som jeg ikke har noen intensjon om å kjøpe, for eksempel en boks joikakaker, vil jeg da få en boks joikakaker hvis de har en liggende, eller 30 kroner 'ish hvis de ikke har den liggende? Altså uten at jeg kjøper varen i det hele tatt?

 

Beklager at jeg må ha ting inn med teskje, men handler på Kiwi flere ganger i uken. Kommer helt sikkert til bli mer bevisst på denne regelen neste gang jeg handler der, og da er det greit å ha "reglene" klare :)

 

Du skal da få nye vare gratis(hvis den har gått ut på dato), har dem ikke nye vare får du penger. Hvis de ikke har noen ny vare kan noen butikker finne på å gi deg en tilsvarende vare, men grensen er her liten og få butikker holder på med dette. Uansett vil det ikke skje at du får en boks spagetti, men det måtte i så fall vært en boks joikakaker av et annet merke til samme pris...

Hvis boksen med joikakaker går ut i dag eller i morgen får du den boksen gratis.

 

 

 

Men, men, dustete av Kiwi og opprettholde den garantien. Å holde butikken fri for gamle varer må da kunne gjøres på en mye mer lønnsom måte.

 

Tja, vær nå ikke så sikker på det - fordi KiwiBob er vel den beste kvalitetskontrolløren Kiwi-konsernet noen gang kunne ansatt. Og når han avdekker feil, så må butikken betale "lønnen". Helt genialt, spør du meg.

I tillegg genererer ordningen en rekke medieoppslag og diskusjoner i forum som dette. Billig og god reklame! :)

 

Som man sier:

"All PR er god PR"

"Bad PR is good PR"

 

så å utnytte sånne garantier for å kave til deg mat gratis, som kunne gått til hjemløse gjennom frelsesarmeen, gjør deg stolt altså? ;)

 

Ja, det bryter ikke med min stolthet, det er ikke noe jeg skammer meg over så da blir jeg vel på en måte stolt, selv om det ikke er det helt riktige ordet å bruke her da.

 

Som jeg sa i en tidlgiere post, er det utrolig mye mat som kastes og slik, det er ikke slik at absolutt all maten blir sendt bort til slike organisasjoner, dette vet jeg godt ettersom jeg selv har jobbet på matbutikk, og har også observert en rekke kiwi butikker og sett hvordan de håndterer datovarer, hvor mye de kaster og hvor mye som gis vekk...

 

Det er nok veldig forskjellig fra butikk til butikk hvordan dette praktiseres. i min kiwi-butikk kaster vi det som kan være skadelig å spise. Emballasjer med hull i og tydelig forråtnelse f.eks SKAL gå i søpla. Jeg mener at dette har gått litt over styr og blitt til en sport for noen. Men det regner jeg med de som har klekt ut ideen har tenkt igjennom og spådd at sånn kunne det bli. ;)

 

Jeg forstår deg veldig godt jeg :D

Lenke til kommentar

Da bryter de markedsføringsloven... Ihvertfall det med å komme med ny frukt har jeg aldri opplevd gjennom alle gangene jeg har vært på kiwi. Og det med å plukke ut druene fra kurven og ta dem som løsvekt er også brudd med markedsføringsloven så lenge kurven selges per stk og ikke i løsvekt. Med brudd på markedsføringsloven, mener jeg at dem reklamerer med noe dem ikke holder...

 

 

Frukt og grøntgarantien til Kiwi sier (Min utheving) : "Frukt og grønnsaker er vår aller viktigste varegruppe og målet er å være best av lavpriskjedene på dette området. Derfor har vi utviklet vår egen kvalitetsgaranti som sørger for at du får dobbelt pris tilbake om du kjøper ferske frukt og grønnsaker du ikke er fornøyd med."

Med andre ord, sier du ifra før du har kjøpt varen at du ikke er fornøyd med den, så er de i sin fulle rett til å bytte den ut med noe du er fornøyd med før du kjøper den.

Når det gjelder druene, så skrev jeg at det gjaldt druer i løsvekt. For druer kjøpt i kurv, så kan de selvfølgelig ikke gjøre det, siden kurven selges med en gitt mengde/vekt.

 

Edit: Lese alle nye innlegg før man svarer kan være en idé, ser at noen andre allerede har sagt det samme som meg.

 

 

Hehe, jeg forstår det :D Men som jeg sa tidligere, har det utviklet seg egne regler og normer som er litt annerledels en slik ordningen presenteres påd eres egne nettsider:D

Lenke til kommentar

Smaker du på tomatene i butikken?

 

Trenger ikke det fordi jeg har fornøydgaranti!

 

Du holder på ditt uansett om det er feil ifølge kiwi.no.

 

Nå er jeg ikke helt med. Du mener at man kan kjøpe varen, dra hjem for så å bli misfornøyd med tomatene (som eksempel)?

 

Jeg vil dessuten vite hva jeg sier som er feil.

 

edit: Frukt & Grønt Garantien er jo en kvalitetsgaranti. Hva er problemet?

Endret av Sawbone
Lenke til kommentar

Nå er jeg ikke helt med. Du mener at man kan kjøpe varen, dra hjem for så å bli misfornøyd med tomatene (som eksempel)?

 

Jeg vil dessuten vite hva jeg sier som er feil.

Nettopp, det kan man.

 

Det du sier som er feil er at varen må være dårlig for at man skal få byttet det.

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...