Gå til innhold

Rasistiske utlendinger/innvandrere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som det ble nevnt i et av kommentarfeltene på den diskusjonen i nettavisen; Det er absolutt like mye rasisme fra VG, Dagbladet og andre tabloider sin side å skjule opphavet til en voldtektsmann eller annen forbryter. Om de lar være å nevne at en forbryter er mørkhudet for å skåne andre mørkhudede fra generalisering så er det også en form for rasisme, men det er det ingen som tenker over.

 

Man blir aldri kvitt rasisme hvis man ikke skal tørre å si ting slik de er pga hudfarge. Statistikk og fakta må ikke hysjes ned om det viser seg at det putter innvandrere i et dårligere lys, sånn som voldtektsstatistikken.

 

http://www.nettavisen.no/nyheter/article3336610.ece

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Som det ble nevnt i et av kommentarfeltene på den diskusjonen i nettavisen; Det er absolutt like mye rasisme fra VG, Dagbladet og andre tabloider sin side å skjule opphavet til en voldtektsmann eller annen forbryter. Om de lar være å nevne at en forbryter er mørkhudet for å skåne andre mørkhudede fra generalisering så er det også en form for rasisme, men det er det ingen som tenker over.

 

Man blir aldri kvitt rasisme hvis man ikke skal tørre å si ting slik de er pga hudfarge. Statistikk og fakta må ikke hysjes ned om det viser seg at det putter innvandrere i et dårligere lys, sånn som voldtektsstatistikken.

 

http://www.nettavisen.no/nyheter/article3336610.ece

 

 

Hvordan er det rasistiske å ikke nevne hudfargen? Hva er fordelen?

Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar

Dagbladet har jo gått ut og sagt de er imot alt FRP står for, er jo åpenbart at mediene ikke er nøytrale! De vil vel ikke at FRP skal få flere stemmer... Mediene i mine øyne er en stor tilhenger av Venstre/AP og vil ikke "ødelegge" politikken dems..

 

Selv jeg synes det virker tynt, men kommer ikke noen bedre grunner.

 

 

Idiotisk, sleipt og rasistisk.

Lenke til kommentar

Når folk med mørk hudfarge bevisst blir skånet i media i voldtektssaker så er det like mye med på å skape et raseskille som om man oppgir alle fakta. Hvorfor skal det skjules at innvandrere står for hovedparten av overfallsvoldtekter? Slik har det bare blitt, la folk få fakta så får de heller gjøre opp sin egen mening.

 

Rasisme er særbehandling pga rase. Når man ikke nevne hudfargen er det ikke særbehandling pga rase fordi norsk media ikke nevne hudfargen hvis en er hvite. Å nevne hudfargen hvis en ikke er hvite men ikke når en er hvite er særbehandling pga rase.

 

Selv mener jeg det er godt å ikke nevne rasen i media men jeg mener det er viktig å nevne hvilke grupper er mer kriminelle enn andre bare for å løse problemet. Som en generell diskusjon er det greit men ellers mener jeg det er verre å nevne hvert tilfelle fordi det fører til mer unødvendige generaliseringer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å ha to ansikter ..... å smile samtidig å hykle ........... å skrive bak skjermen(muren).... hva betyr det?

 

Skal dette være en gåte? Et veldig viktig element i en gåte er korrekt og veldig gjennomtenkte ord(Noe du ikke har )

 

mener du at jeg har skrivet dårlig norsk? .....det er griet ,, ikke noe problemer,,,,fordi(.....)....hvor mange språker kan du? :roll:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

<<< en bra post >>>

Det at unge er eksreme er ikke noe nytt, ta turen innom en FPU-medlems facobook-profil og få den motsatte siden av saken.

 

Det som er at man påvirkes av ens foreldre, og selv om det er ytterst få fanatiske vesten-hatende muslimer i Norge, er det mange som hyller endel martyrer, slik mange kristne hedret og hedrer Bush for hans 'korstog' mot Islam, (han kaldte det 'korstog'; for en idiot).

 

Så hvis en ung gutt's far sier "jeg ser opp til de som blir martyrer for deres tro på Gud og den hellige koranen", den den gutten som ønsker å gjør sin far stolt adoptere endel ekstreme holdninger utifra en konservativ men ikke urimelig holdning. Dette er tilfellet i alle kulturer, det er derfor FrP og SV/RV er mer populære hos unge enn sentrumspartiene, for de unge er mer ekstreme i sine meninger, og det er vanskelig å være en ekstrem AP'er eller ekstrem Høyre-medlem for deres politikk er begge temmelig sentrisk og moderat sammenlignet med ytterpunktene; AP har for eksempel aldri gjort det bra blant unge velgere men alltid gjort det bra blandt middelaldrende og eldre velgere.

 

Så ikke alle som er under 20 som "idoliserer" ekstremistiske handlinger som martyrering vokser opp til å ha den meningen som voksen, men selvsakt så skal det bare 1 mann til for å gjør forferdelig skade.

 

Skulle noen dele ekstremistiske holdninger, uansett religion/livsyn/politisk orientering, kan det være en idé om å kontakte de som har med å forhindre terror, (PST for eks.), men generelt er det en ung person vil det å kontakte hans/hennes lærer/skole være det beste, ikke for å straffe, men for å kunne se etter faretegn, for det er viktig som borgere at vi passer på hverandre, og den viktigste grunnen til å forhindre at en muslim utfører terror er for å redde den muslimske befolkningen i lande for grove rasisme-motiverte hevnangrep, slik vi så i USA etter 9/11.

 

For uansett hudfarge og religion så deler vi dette landet og vi skal ta vare på hverandre, en som er født i somalia er like mye inbygger av dette landet som noen andre og bør ikke behandles annerledes enn ola og kari nordmann!

 

-frank

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å ha to ansikter ..... å smile samtidig å hykle ........... å skrive bak skjermen(muren).... hva betyr det?

Googel translate ifra farsi eller arabisk??

 

uansett, å sitere koranen slik er somom jeg skulle sitere bibelen slik:

 

"Kvinnen tilhører mannnen.....dem som bor i telt.....sverd som hevner paktsbruddet.....amen"

 

Men det du prøver å si er at det å skrive noe på facebook siden det er "bak muren" er ubetydelig? blir ikke det feil?? Om det er på papir skrevet i all åsyn, eller på maskin skrevet, forandrer det ingenting, en manns/kvinnes utsagn er uavhengig av medium.

 

"Si det du mener, og men det du sier"

 

-frank

Lenke til kommentar

Å ha to ansikter ..... å smile samtidig å hykle ........... å skrive bak skjermen(muren).... hva betyr det?

 

Skal dette være en gåte? Et veldig viktig element i en gåte er korrekt og veldig gjennomtenkte ord(Noe du ikke har )

 

mener du at jeg har skrivet dårlig norsk? .....det er griet ,, ikke noe problemer,,,,fordi(.....)....hvor mange språker kan du? :roll:

De fleste Nordmenn over 20 kan 7 språk.

 

Norsk, nynorsk, norrønt, svensk, dansk, tysk/frank/spansk(eller litt av alle), Engelsk, og er vedkommende interessert i anime/manga kan vedkommende en moderat mengde japansk. så 7 er minimum. hvor mange kan du?? ;)

 

-frank

Lenke til kommentar

Å ha to ansikter ..... å smile samtidig å hykle ........... å skrive bak skjermen(muren).... hva betyr det?

 

Skal dette være en gåte? Et veldig viktig element i en gåte er korrekt og veldig gjennomtenkte ord(Noe du ikke har )

 

mener du at jeg har skrivet dårlig norsk? .....det er griet ,, ikke noe problemer,,,,fordi(.....)....hvor mange språker kan du? :roll:

De fleste Nordmenn over 20 kan 7 språk.

 

Norsk, nynorsk, norrønt, svensk, dansk, tysk/frank/spansk(eller litt av alle), Engelsk, og er vedkommende interessert i anime/manga kan vedkommende en moderat mengde japansk. så 7 er minimum. hvor mange kan du?? ;)

 

-frank

 

Norsk, nynorsk, norrønt, svensk, dansk,= et språk :D ,,, men forskjellige dialekter. så nordmenn kan maksimum 3 språk..........ikke sant :yes:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å ha to ansikter ..... å smile samtidig å hykle ........... å skrive bak skjermen(muren).... hva betyr det?

 

Skal dette være en gåte? Et veldig viktig element i en gåte er korrekt og veldig gjennomtenkte ord(Noe du ikke har )

 

mener du at jeg har skrivet dårlig norsk? .....det er griet ,, ikke noe problemer,,,,fordi(.....)....hvor mange språker kan du? :roll:

De fleste Nordmenn over 20 kan 7 språk.

 

Norsk, nynorsk, norrønt, svensk, dansk, tysk/frank/spansk(eller litt av alle), Engelsk, og er vedkommende interessert i anime/manga kan vedkommende en moderat mengde japansk. så 7 er minimum. hvor mange kan du?? ;)

 

-frank

 

Norsk, nynorsk, norrønt, svensk, dansk,= et språk :D ,,, men forskjellige dialekter. så nordmenn kan maksimum 3 språk..........ikke sant :yes:

 

Det er en svært dårlig sammenligning du bruker der. Det er stor forskjell mellom talespråkene. Skriftspråkene er like, men det er allikevel distinkte forskjeller seg i mellom. I Norge har vi, såvidt meg bekjent, et tresifret antall dialekter, hvor en del av dem har en del krevende ord og uttrykk i dagligtale, det er likevel kun et språk, norskt. Å si at norsk, svensk, dansk og norrønt er et språk er noe av det mest absurde jeg har hørt på lenge.

Endret av Eplenektar1
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Å ha to ansikter ..... å smile samtidig å hykle ........... å skrive bak skjermen(muren).... hva betyr det?

 

Skal dette være en gåte? Et veldig viktig element i en gåte er korrekt og veldig gjennomtenkte ord(Noe du ikke har )

 

mener du at jeg har skrivet dårlig norsk? .....det er griet ,, ikke noe problemer,,,,fordi(.....)....hvor mange språker kan du? :roll:

De fleste Nordmenn over 20 kan 7 språk.

 

Norsk, nynorsk, norrønt, svensk, dansk, tysk/frank/spansk(eller litt av alle), Engelsk, og er vedkommende interessert i anime/manga kan vedkommende en moderat mengde japansk. så 7 er minimum. hvor mange kan du?? ;)

 

-frank

 

Norsk, nynorsk, norrønt, svensk, dansk,= et språk :D ,,, men forskjellige dialekter. så nordmenn kan maksimum 3 språk..........ikke sant :yes:

Lær deg norsk.

Lenke til kommentar

Å ha to ansikter ..... å smile samtidig å hykle ........... å skrive bak skjermen(muren).... hva betyr det?

 

Skal dette være en gåte? Et veldig viktig element i en gåte er korrekt og veldig gjennomtenkte ord(Noe du ikke har )

 

mener du at jeg har skrivet dårlig norsk? .....det er griet ,, ikke noe problemer,,,,fordi(.....)....hvor mange språker kan du? :roll:

De fleste Nordmenn over 20 kan 7 språk.

 

Norsk, nynorsk, norrønt, svensk, dansk, tysk/frank/spansk(eller litt av alle), Engelsk, og er vedkommende interessert i anime/manga kan vedkommende en moderat mengde japansk. så 7 er minimum. hvor mange kan du?? ;)

 

-frank

 

Norsk, nynorsk, norrønt, svensk, dansk,= et språk :D ,,, men forskjellige dialekter. så nordmenn kan maksimum 3 språk..........ikke sant :yes:

Lær deg norsk.

 

Hvordan lær mg norsk? og mange av dere mener at innvandrere må deportere fra landet :roll:

Lenke til kommentar

Selvfølgelig hater mediene FRP. Hvis FRP kommer i regjering og fjerner den indirekte pressestøtten, er de plutselig hundrevis av millioner i minus. Med de små marginene papiravisene opererer med, er de økonomisk avhengige av at FRP ikke kommer i regjering.

 

Indirekte pressestøtte vil eksakt gå over på forbruker ved kjøp av produkt. Så din +- tankegang angående mvafritaket er noe...vassen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...