Gå til innhold

[Løst] Sony a330 har blitt tregt med nytt objektiv


Anbefalte innlegg

Hei jeg kjøpte en ny linse til min sony a330!

Etter at jeg setter på linsen så er kameraet mye tregere og vil ikke ta bilder! det samme skjer når jeg tar på den gamle linsen! Hva gjør jeg?

 

Noen tips? :)

 

Takk

 

 

## topic endret til noe mer enn bare et produktnavn av ilpostino ##

Endret av ilpostino waits for Alice
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slå av kameraet, ta ut batteriet. Sett det inn og slå på igjen. Kikka i manualens (den ilpostino linket) "feilsøking", og det var nevnt at man kunne få trøbbel med kameraet om man f.eks. tok ut batteriet uten først å ha slått av med knappen. Kanskje det samme gjelder med objektivbytte. Egentlig bare et "skudd i blinde", men er verdt et forsøk.

Lenke til kommentar

Fortsatt ingenting som hjelper ?

 

For og ta en liten oppsummering siden du litt ordknapp :)

 

  1. kameraet fungerte med det gamle objektivet.
  2. når du monterte på det nye objektivet så begynte kameraet og oppføre ser merkelig, det fokuserer sakte/tregt "du hører fokusmotorer ?" og kameraet vil ikke gi deg lov til å ta bilder, og det samme skjer også nå når du bruker det gamle objektivet.
  3. Du har kontrollert autofokus/manuell-fokus knappen, du har tatt ut batteriet, du har resatt kameraet til fabrikkinnstillinger, du har kontrollert forbindelsen kamera/objektiv.

Siden feilen oppsto etter at du testet en nytt objektivt kan det være kontaktene som har blitt skadet, eller at det nye objektivet ikke er elektronisk kompatibel med kameraet, da kan du prøve og laste ned oppdateringer/firmvare til kameraet, kanskje det kan hjelpe på.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Riktig det du sier der! Jeg har ikke prøvd den harde resette metoden men vil prøve det! Men har resetter den som anvist i bruksanvisningen! Når jeg setter den på automodus kommer "no lens attached, shutter is locked" men når jeg tar den på (M) ser det ut til å være greit helt til man vil ta ett bilde og da "klikker" den! Når jeg tar av linsen så kan jeg trykke på knappene uten å måtte holde den inne i flere sekunder, altså at den reagerer med en gang UTEN objektiv/linsen. :)

Endret av patricia
Lenke til kommentar

Tyder mer og mer på at det nye objetivet har ødelagt noe i kameraet siden det gamle objektivet ikke fungerer lengere heller, om det er fysisk eller elektronisk skade er vanskelig å si.

 

Det at kameraet "fungerer" i manuelt er pga. av at kameraet frigjør mange "låser" så fotografer får fullstendig kontroll over kameraet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...