Gå til innhold

Guide: Trådløs strømming til TV-en

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt mer testing viser at transkodete MKV-filer ikke lar seg spole i, men mp4-filer går greit. Kanskje det bare skyldes transkodingen. Når jeg lar vær å transkode MKV-filer ender jeg ofte opp uten lyd på dem på TV'en, så det er noe greier der.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det burde vel være mulig å velge å transcode alt i en mp4-container? Å endre container er jo en veldig enkel operasjon som krevr lite ressurser, men usikker på om det er enkelt å gjøre "on the fly". Høres ut som TV-en din sliter litt med mkv ja.

Skrevet

Ja, den støtter flere kontainere og kodeker fra USB-brikke enn den gjør via nett, men det er vel dlna-implementasjonen i TV'en sin feil, at den ikke er veldig tolerant på sånt. Den spiller faktisk video i MKV-kontainer uten å transkode dem, men er det DTS lyd så tar den ikke med lyden. Funker mer stabilt å la den transkode alle MKV. MP4-filer funker bedre så langt uten transkoding, men får vel se etterhvert. Bare testet noen få av dem, finner sikkert noen med en sær kodek for lyd eller bilde etterhvert.

• 7 måneder senere...
Skrevet

DLNA virker som et rot etter min erfaring, alt for mange muligheter/kodeker og for løst definert standard, vanskelig å finne enheter som funker sammen på noe annet enn de dårligste og enkleste encodingene. Prøvde å dele fra WMP på pc-en både direkte til nyere Sony-tv og via PS3, begge hadde så dårlig formatstøtte at de krevde realtime transcoding via Serviio, og også da var resultatet dårlig i forhold til oppløsning og ustabil framerate.

Venter i spenning på en Widi 3.0-kompatibel Netgear Push 2 TV PTV3000 som kommer i slutten av måneden, i mens får RPI-en kjørt seg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...