Gå til innhold

Flere Ubisoft-spill går i svart (PC)


Anbefalte innlegg

Det er nok bare snakk om noen timer, max noen få dager. Dere holder ut så lenge. Gå heller og spill noe annet eller undersøk det der "utendørs" folk snakker om.

 

Problemet er prinsipielt, ikke praktisk.

 

Greit, vi kan ta den veien også om dere vil. Dette er ikke rettet mot deg personlig, Spartapus.

 

* Microsoft gav oss tilgang til Halo 3 betaen om vi kjøpte det helt ukjente Crackdown.

 

* Capcom gir oss en demo av Resident Evil 6 om vi kjøper det totalt ukjente Dragon's Dogma. Merk at dette kommer på XB360 en måned eller to før på PS3.

 

(begge er kun for å selge et ukjent spill. Hvis det var for å være snille, hvorfor ikke legge RE6-demoen med i RE: Operation Raccoon City, for eksempel? Det gir jo mening?)

 

* Steam sletter alt du har av spill, screenshots, mods osv i mappen om du reinstallerer - selv om du ikke avinstallerer Steam først, og du får overhodet ikke noe som helst advarsel først.

 

* Nevnte Steam krever alt for ofte full tilgang til spillene dine, selv om du har kjøpt dem fysisk i butikk eller på et annet sted på nettet (f.eks GamersGate). Når Steam så ikke fungerer får du ikke spilt noe som helst, selv om du som sagt har en fysisk kopi.

 

* Microsoft har blitt saksøkt (og tapte) fordi de prøvde å inkludere MS Office alt for mye i Windows. Dette har ingenting med spill å gjøre, men det sier litt om hvilket type selskap Microsoft er. Ikke glem at de lager spill også, og ikke minst Games for Windows Live.

 

* Og når vi først er inne på Microsoft, er det noen som har klart prestasjonen å avslutte abonnentet på XB Live Gold uten å ringe dem? Det burde vært en kjapp sak, men neida. Her er du medlem på livstid om du ikke ringer dem og krangler lenge nonk til at de sier opp medlemskapet.

 

* Valve fikk en stor suksess med Half-Life 2, og gav oss etterhvert HL2 Episode 1 og 2. Så hvor blir det av nr tre? I stedet lager de bare en hel masse annet tull som i seg selv ikke er dårlig, men trengte vi virkelig en L4D2 så tidlig i stedet for HL2 Episode 3? Trenger vi en DotA 2? Kan de ikke heller gjør det de er flinke til, i stedet for å kødde med alt og annet?

 

Jeg kunne sagt mye mer, men dere skjønner poenget. Ubisoft gjør mye rart, men er det noen av dere som tenker over hva UPlay egentlig gjør? Kort sagt kan jeg spille et spill, gjøre mye rart der og bruke "penger" jeg tjener der på å åpne ting til og om anadre spill. Nå støtter jeg ikke at vi må spille single-player spill online som prinsipp, men de gjør veldig mye bra også.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, de bruker ikke Steam. Det holder lenge.

 

Ja, men nå kommer du over i synsing, personlig tolkning og din egen subjektive mening. Du prøver å unnga spørsmålet mitt med et "catchy" sitat, i stedet for å faktisk komme med noe håndfast, noe som kan tas seriøst.

 

... Og mens vi snakker om seriøse ting, så er flere av eksemplene dine filleting. Det som er lettest å merke, er dette med Valve. Er det noen menneskerett at du skal få Episode 3? Er dette virkelig noe kritikkverdig? Ja, for et drittselskap! I stedet for å gi ut det JEG vil ha, så kommer de med alle mulige andre helt utrolig geniale spill som Portal og Left 4 Dead i stedet! For noe piss!

 

 

For øvrig, dette med å forsvare dritt fra X med å forklare at Y og Z også har gjort dritt er kanskje noe av det verste man kan gjøre. Ja, Irak-krigen er forferdelig - men Hitler gjorde jo mye verre ting, så da er det greit at sivile blir drept i Irak en stund til...

Endret av Hr. Jenssen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg gidder ikke diskutere det fordi jeg har sett dette mange ganger før. Så lenge jeg er enig i alt har dere ingen problemer med å godta meg, men sier jeg noe "feil" er jeg en tulling som ikke kan tas seriøst. Mye av det jeg nevnte er filleting, ja, men det er en prinsippsak og dermed like ille som at Ubisoft stenger serverne en liten stund mens de bytter til en bedre server.

Lenke til kommentar

Mye av det jeg nevnte er filleting, ja, men det er en prinsippsak og dermed like ille som at Ubisoft stenger serverne en liten stund mens de bytter til en bedre server.

 

Så siden Microsoft og andre store selskap gjør en hel del tvilsomme ting, så rettferdiggjør altså dette hva Ubisoft gjør?

 

Og ja, når jeg (og andre) er uenig med folk, da sier jeg ifra. Det må du da tåle på et åpent forum. Jeg har ikke akkurat kastet dritt på deg, jeg bare argumnterer mot noe jeg er uenig i.

Endret av Hr. Jenssen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

La meg ta et siste spørsmål før jeg gjør noe fornuftig en fredags kveld.

 

1. Ubisoft stenger serverne en kort stund mens de bytter til en bedre server. Folk blir forbannet.

 

2. Steam fungerer sjelden, og dermed mister du all tilgang til alle spillene du har der. Folk godtar det helt uten videre.

 

Hva er forskjellen?

 

prinsippet med nummer en er jo at vi som kunder er bundet til at ubisoft har serverene sine oppe for å ha tilgang på noe vi har kjøpt og eneste grunnen for at vi ikke skal ha tilgang er fordi de skal beskyttet produktet sitt mot de som ikke har betalt. Høres ikke det rart ut?

 

 

Og nummer to er noe aggresjon mot steam som antagelig er rettmessig, men er det ikke bare å ta opp det som ett problem istedenfor å bruke det til å rettferdiggjøre hvordan Ubisoft har sine løsninger?

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

La meg ta et siste spørsmål før jeg gjør noe fornuftig en fredags kveld.

 

1. Ubisoft stenger serverne en kort stund mens de bytter til en bedre server. Folk blir forbannet.

 

2. Steam fungerer sjelden, og dermed mister du all tilgang til alle spillene du har der. Folk godtar det helt uten videre.

 

Hva er forskjellen?

 

Fungerer sjelden? Steam kjører i bakgrunnen for meg hele tiden. Jeg har svært sjelden problemer. Steam hadde massevis av problemer når det ble lansert og begynte å vokse i 2003/2004. Men det var et rimelig banebrytende program på den tiden, det var få som hadde vært i nærheten av å gjøre hva Steam gjorde. Nå til dags ramler kanskje Steam-serverne ned i noen timer hver tredje måned, eller enda mer sjeldent. I tillegg har de også såkalt "maintenance"-tid på noen få sekunder/minutter noen ganger hver måned. De fleste gangene Steam "går ned", så er det bare forumet og in-game community som går offline. Man kan fortsatt spille. Her har du en oversikt over annonsert nedetid fra Steam. Som du ser, gjelder dette stort sett spesifikke servere, som går ned i noen sekunder eller minutter. Og man kan fortsatt spille.

 

Det høres mer ut som at du bare er prinsipielt mot Steam, og uansett hva som gjøres der, så vil du kritisere dem, basert på ditt syn. Eksempelvis denne klagen din om Episode 3. Om du mener at du ikke er en slik "hater", men at dine klager om Steams nedetid er legitime, så bør du kanskje sjekke med ISP'en din, eventuelt routeren/PC'ens brannmur. Du kan også ha virus/Spyware som ødelegger for deg.

 

... og igjen, hvordan kan du rettferdiggjøre Ubisofts tvilsomme handlinger ved å fortelle om alle de tvilsomme tingene andre selskap gjør? Vennligst forklar meg dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Steam har ingen slike begrensinger. Dog kan det være tredjeparts DRM på enkelte titler, men dette står alltid oppgitt på den enkelte spillsiden. Skylden må da legges hos utgiver og ikke Steam/Valve.

 

Vet ikke hva du mener med spillsiden, men vis det er siden der du kjøper det på steam, så er dette feil. Det står slettes ikke alltid oppgitt.

Eksempel, section 8 kommer med GFWL. Det står det ingen ting om. GFWL har 15maskin maks installering.

 

Heller står det ingenting på ACT of WAR at disse spillene ikke virker på maskiner hvor OS'et vil rapportere tilbake at det har mer enn 2GB ram.

Lenke til kommentar

* Steam sletter alt du har av spill, screenshots, mods osv i mappen om du reinstallerer - selv om du ikke avinstallerer Steam først, og du får overhodet ikke noe som helst advarsel først.

 

Alldri opplevd gjennom et titalls reinstallasjoner både av steam eller OS med påfølgende reinstallasjon av steam. Steam lar deg uansett ta en backup av alle installerte spill, innebygd.

 

* Nevnte Steam krever alt for ofte full tilgang til spillene dine, selv om du har kjøpt dem fysisk i butikk eller på et annet sted på nettet (f.eks GamersGate). Når Steam så ikke fungerer får du ikke spilt noe som helst, selv om du som sagt har en fysisk kopi.

 

Steam krever ingenting. Utgiverne velger å benytte Steam som DRM, et mye bedre alternativ til f.eks Ubisoft da det som regel kun er snakk om aktiverings verifikasjon. Etter det fungerer spill helt fint uten at du må være på nett.

Når steam ikke fungerer så får du spilt spillene dine helt fint da steam har noe som heter for offline mode... noe du automatisk får valg om å benytte om steam av en eller annen grunn skulle være nede.

 

 

* Valve fikk en stor suksess med Half-Life 2, og gav oss etterhvert HL2 Episode 1 og 2. Så hvor blir det av nr tre? I stedet lager de bare en hel masse annet tull som i seg selv ikke er dårlig, men trengte vi virkelig en L4D2 så tidlig i stedet for HL2 Episode 3? Trenger vi en DotA 2? Kan de ikke heller gjør det de er flinke til, i stedet for å kødde med alt og annet?

 

Egentlig urelevant i forhold til steam, men resten av verden anser det du kaller for tull som spill av høy kvalitet. Har det noen gang slått deg at et spillselskap faktisk kan jobbe med flere prosjekter parallelt? At utviklingen av et spill ikke automatisk går ut over utviklingen til et annet? Bare fordi Valve gjør det de er best til (gir ut spill av høy kvalitet) så betyr ikke det at de ikke gjør det de er flinke til. Eller mener du at Valve kun er flinke til å lage Halflife?

 

I alle tilfeller så er Ubisoft i en klasse for seg selv når det gjelder forbruker fientlighet. Hvem er taperne når det gjelder Ubisoft produkter? Lovlige kunder, gang på gang.

Ubisoft får tekniske problemer? Du får ikke spilt spillene dine.

Ubisoft flytter servere? Du får ikke spilt spillene dine.

Ubisoft blir utsatt for DDoS? Du får ikke spilt spillene dine.

 

Ingen andre har tilsvarende løsning som gjør at du ikke en gang får spilt i LAN eller Singleplayer modus om Ubisoft får problemer.

 

Jeg kunne sagt mye mer, men dere skjønner poenget. Ubisoft gjør mye rart, men er det noen av dere som tenker over hva UPlay egentlig gjør? Kort sagt kan jeg spille et spill, gjøre mye rart der og bruke "penger" jeg tjener der på å åpne ting til og om anadre spill. Nå støtter jeg ikke at vi må spille single-player spill online som prinsipp, men de gjør veldig mye bra også.

 

Bare fordi UPlay har noen positive trekk (som ikke er unike for UPlay) så unnskylder ikke det måten Ubisoft behandler sine kunder på.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Lenge siden jeg sluttet å betale for UBIcrap spill. Med måten de kriminaliserer brukerne sine, så kan de ryke og reise til helvete hele selskapet.

 

De gjør ting som dette, som får massive mengder mennesker til å boikotte de, og så syter de over nedgang i salg p.g.a. piratkopiering i etterkant... Selskap som UBI har gjort syting og klaging om til en business-modell. Ganske imponerende faktisk.

 

Nei nei UBI, det er ikke piratkopiering som har redusert salgstallene. Det er de massivt inkompetente idiotene som tar beslutninger for dere som er skyld i nedgangen.

Lenke til kommentar

Steam har en Offline Mode, som for meg ihvertfall, ALLTID har fungert. Steam baserer ikke tilgang på singleplayer på internettilgang overhodet. Jeg har tidligere jobbet i en bransje hvor veldig mye reising har vært påkrevd, dermed har jeg ikke alltid hatt tilgang på internettilkobling i mer eller mindre moderne hotellrom og lignende, rundt om i Europa, alt for dyrt å betale minuttpris for internettoppkobling. Ikke EN ENESTE gang i disse reisene har jeg hatt problemer med å starte steam i Offline Mode. Ikke en eneste gang i løpet av det som må være snart 10 års bruk. Fatter ikke hva folk klager etter.

 

At enkelte MULTIplayer spill må taes ned fra tid til annen, for server-programvareoppdateringer etc etc, er en selvsagthet som ikke har noe med dette å gjøre.

 

I UBIsoft sin løsning er det EN DEL AV LØSNINGEN at du ikke skal ha tilgang på spill om du ikke har internettoppkobling tilgjengelig.

 

Og dessuten, UBIsoft sin løsning er ikke en gang ordentlig lansert før de begynner å *med overlegg* ta bort tilgangen til spillene dine. Redundancy UBI? Hørt om det før? Det hadde faktisk ikke vært NOE problem for UBI å sette opp midlertidig redundancy i serverparken sin, slik at betalende kunder ikke mister tilgang på produkter de har betalt for. Men, nei det koster penger det vettu, mindre profitt, negativ innvirkning på bottomline. Og som de grådige kapitalistsvina de er, kan ikke det tillates.

 

Som jeg påpekte i et tidligere innlegg i en annen sak om UBIcrap, så er HELE styret i selsakept menn i alderen 45+ (en av de er 45, resten er 52+), med samme etternavn. Det største samfunnsproblemet i verden i dag er grådige middelaldrende menn. Ungdom, ta over, vi begynner å bli lei av holdninger fra 1950-tallet nå.

 

Edit: skriveleif og en presisering

Endret av n0s
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...