Gå til innhold

Weebl bygger en robot! - Kommentarer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Beklager på det sterkeste at jeg har vært sløv med updates, sitter for tiden å skriver bachelor oppgaven min som skal inn på fredag, siden sist så har jeg skrevet om hele programmet til flere klasser framfor en fil slik at man kan enkelt eksperimentere med funksjonene, og når jeg har fått levert dette inn kommer det en megaupdate samt at jeg legger ut koden min på github slik at andre kan bruke den.

 

og om du vil lage deg en robot som fjernstyres fra pc så er det bare å starte å skrive, mye eksempelkode du kan basere deg på, om den koden funker på en RC bil over usb så kan du enkelt bruke den samme koden for å snakke med den over bluetooth. wifi og zigbee er litt mer komplisert men også mer pålitelig.

Lenke til kommentar

jeg kjΖ∼te en slik s∩k: htt∼://www.s∼∩≅kfun.c≈∪/∼≅≈ducts/9358

 

ette≅ s≈∪ ∩t ∩≅duin≈en jeg b≅uke≅ ikke h∩≅ en innebygd se≅iell/usb c≈nve≅te≅ ∪en en ekste≅n en sø k∩n jeg bytte ut den ∪ed bluet≈≈th d≈nglen jeg link∩ til, ≈g jeg h∩≅ føtt sign∩l f≅∩ denne ≈ve≅ sikke≅t ∪inst 50 ∪ete≅.

 

EDIT: ∑ne∞ ikke hv∑ i sv∑∞te s∠− skjedde de∞, −en ette∞ s∠− ∑t denne glitchen v∑∞ sî∝∑ss −∠∞s∠− sî fî∞ den stî.

 

u∑nsett kjœ∝te −eg en bluet∠∠th −∑te g∠ld f∞∑ s∝∑∞kfun htt∝://www.s∝∑∞kfun.c∠−/∝∞∠ducts/9358

 

denne d∠nglen k∑n jeg b∞uke isteden f∠∞ usb til u∑∞t ∠ve∞g∑ngen jeg b∞uke∞ til î ∝∞∠g∞∑−−e∞e ∠g d∑ k∑n jeg b∞uke se∞iell-k∠ns∠llen ∑kku∞∑t slik jeg gjœ∞ ∠ve∞ USB.

 

test

Endret av weebl
Lenke til kommentar

Nope :/

 

Har en kraftig mistanke om hva det er, men regna for mye på slutten til at jeg fikk testa skikkelig.

 

eller fikk den til å ikke sakte gå mot høyre, men den "spiker" mot høyre framdeles, tror det er en faktor kalt derivativt kick som slår inn, dette tror jeg igjen er noe som er forårsaket av kompasset.

Endret av weebl
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

slenger inn en miniupdate i siste innspurt av eksamenslesing og flyttelasspakking, Jeg tror nå at den skal navigere skikkelig men har ikke gjort nok testing til å være sikker enda... vi får se hvordan det går når jeg kommer meg tilbake til hjemlandet :)

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
  • 10 måneder senere...

Den kjørte rundt på sin egen rare måte som forventet grunnet kompassrelaterte problemer, har en 2.0 versjon liggende i bakhodet, denne blir da med et skikkelig kompass til den nette pris av 150usd og med en mye større og mer stabil Platform basert på skid-steering framfor en tradisjonell bil layout

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...