Gå til innhold

? Raspberry Pi blir dobbelt så rask som iPhone 4s


Anbefalte innlegg

On Topic: Gleder meg til denne, blir en morsom liten gadget å leke med. At folk klager på layout blir litt håpløst,

Men layouten *er* jo håpløs. Ikke har de laget monteringshull heller..

 

 

denne er i første rekke laget for å gi mennesker med mindre midler muligheten til å skaffe seg en maskin de kan lære seg å utvikle på, ikke tro at folk som ikke har råd til tv bryr seg om hvilken side av kortet HDMI utgangen er på, og hvorvidt den leverer 1080@60fps...

Jeg tror faktisk de vil bry seg. Derimot så er det ganske mange nerder som ser på dette som en kul ny gadget de kan leke med, og de bryr seg nok mindre.

 

layout - no problem, men så er jo jeg nerd da.....

 

 

ser på stykket, stemmer det at jeg tok feil.

 

250 til dingsen, og 125 for frakt. 100 for fortolling 475 da...

systemet i norge er på trynet :(

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er ikke en HTPC substitutt overhode. Dette er et utviklingsbord. ikke designet for og fastmontere, xbmc videoen er laget for og vise krafta til brettet ikke forslått bruk. så dersom noen gråter over fælt design. who cares ! det skal ligge på labben din og ikke i stua. Man burde hatt et språk krav til dem som ville kjøpe fra den begrensede første batchen.

Lenke til kommentar

Dette er ikke en HTPC substitutt overhode. Dette er et utviklingsbord. ikke designet for og fastmontere, xbmc videoen er laget for og vise krafta til brettet ikke forslått bruk. så dersom noen gråter over fælt design. who cares ! det skal ligge på labben din og ikke i stua. Man burde hatt et språk krav til dem som ville kjøpe fra den begrensede første batchen.

Nettop, en morsom sak er de IO kontaktene på toppen, de kan brukes til å styre alt mulig rart.

Men på den andre siden hadde det vært smart av dem å lansert noe lignende en open source AppleTV, boks, strømforskying, helst WIFI, bundle med linuk og relevant software.

Dette er et produkt som bør være relativt lettsolgt.

Lenke til kommentar

Er dette det endelige dseignet på raspberry PI? blir det ikke no hvit/svart koblingsboks aktig cover over dingsebomsen? og hvordan blir det med toll på denne når den koster 200.77 øre ? slipper vi unna?

 

Nope tollvesenet er ikke særlig trivelig, kjøpte meg et elektronikkprodukt for 200,18 NOK(omregnet fra pund til norsk av postens utenlandsseksjon). Og ja du gjettet det, jeg måtte betale toll for den, pluss tillegget for forenklet fortolling hos posten. ble jo dobbelt så dyr som den var i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Veldig OT: Men nå er tollgrensene i Norge innført for å verne om norsk næring, ikke for å tjene seg rik på avgift...

 

200 kr grensen kom på 80 tallet for å beskytte norske butikker mot utenlandske postordreselskaper.

200 Kr den gangen og 200kr nå har på en måte ikke helt samme verdien.

Så de kunne lett endret grensen til f.eks 1000 kr og Norge hadde vært tjent med det....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes egentlig AppleTV er et mer nærliggende produkt å sammenligne seg med enn iPhone 4s. I alle fall hvis det er medieboks funksjonalitet som skal vises frem.

 

I forhold til generell ytelse er vel Asus Transformer Prime et godt utgangspunkt (nVidia Tegra 3).

Sant. Skulle vel tro sammenligningen ble gjort fordi langt flere vet om iPhone en Apple TV. Kanskje HWs variant av spillindustriens "make it accessible to all".

Lenke til kommentar

Veldig OT: Men nå er tollgrensene i Norge innført for å verne om norsk næring, ikke for å tjene seg rik på avgift...

 

200 kr grensen kom på 80 tallet for å beskytte norske butikker mot utenlandske postordreselskaper.

200 Kr den gangen og 200kr nå har på en måte ikke helt samme verdien.

Så de kunne lett endret grensen til f.eks 1000 kr og Norge hadde vært tjent med det....

 

Nå har netthandelen blomstret enormt de siste årene, og du får tak i det du vil på nettet i dag. 1000,- vil gi _adskillig_ større muligheter nå enn 200,- ga for 30 år siden.

 

Så hvordan vil Norge bli tjent med å øke grensen til 1000,-??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...