Gå til innhold

Eier WoW og Blizzard hele mmorpg sjangeren?


  

107 stemmer

  1. 1. Hvilket online spill sverger du mest til?

    • Star Wars: The old republic
      25
    • World of Warcraft
      36
    • Eve Online
      10
    • Rift
      3
    • Aeon
      1
    • Ingen av de over, jeg sverger til single player spill
      13
    • Ingen av de over, jeg har kun konsoll<br />
      1
    • Ingen av de over, jeg spiller et annet online spill.
      12
    • Online spill? Drit i! Jeg intresserer meg ikke for data.
      1


Anbefalte innlegg

Det er spørsmålet som jeg nå spør meg etter å ha hatt en pause fra WoW i litt under et år.

For meg så var Cataclysm en skikkelig nedtur å bestemte meg for å ta en pause, for å vente på SWtor...

 

Men nå som jeg har vært på SWtor en stund, er jeg igjen startet med WoW. Hvorfor?

 

Fordi jeg har brukt sinnsykt mye tid på WoW, har 4 stk. lvl 85 der.. Jeg ORKER IKKE tanken på å begynne samme kjøret på nytt igjen via SWtor, som rent teknisk sett er et bedre spill både med tanke på grafikk, og at alt som skjer der er "voiced" (du slepper å lese quester.)

 

 

Jeg føler egentlig at WoW på en måte kontrollerer og eier MMO bransjen.

Men tar jeg feil? Er det noen som har funnet et spill som de virkelig gidder bruker like mye tid på som WoW?

 

 

takker for svar og tanker rundt dette temaet.

Endret av Xanitra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg prøvde WoW såvidt, laget meg to ulike karakterer og spilte til ca L20 på dem begge. Selv om jeg vet at det er et lite grunnlag å basere en mening på, så syntes jeg ikke WoW var noe særlig bra i det hele tatt. Og jeg har testet ut ganske mange. De to MMOs jeg spiller, og alltid kommer tilbake til, er Lord of the Rings Online og EverQuest 2.

Lenke til kommentar

Jeg prøvde WoW såvidt, laget meg to ulike karakterer og spilte til ca L20 på dem begge. Selv om jeg vet at det er et lite grunnlag å basere en mening på, så syntes jeg ikke WoW var noe særlig bra i det hele tatt. Og jeg har testet ut ganske mange. De to MMOs jeg spiller, og alltid kommer tilbake til, er Lord of the Rings Online og EverQuest 2.

 

for å være helt ærlig er det ikke noe grunnlag å vurdere en MMO på, MMO er endgame. lvling opp er bare en formalitet.

 

men ja, WoW eier forøvrig MMO sjangeren, har selv prøvd star wars TOR i det siste, og har en lvl 50 der nå, det er fin story i spillet, men end game, og pvpen i spillet, er helt rævva. iallefall nå. er derfor lettere å bare gå tilbake til wow der jeg har alle mine 85 gearet opp, uten bugs og lag. istedet for å slite med et halvferdig spill.

Endret av skrujern123
Lenke til kommentar

Jeg prøvde WoW såvidt, laget meg to ulike karakterer og spilte til ca L20 på dem begge. Selv om jeg vet at det er et lite grunnlag å basere en mening på, så syntes jeg ikke WoW var noe særlig bra i det hele tatt. Og jeg har testet ut ganske mange. De to MMOs jeg spiller, og alltid kommer tilbake til, er Lord of the Rings Online og EverQuest 2.

 

for å være helt ærlig er det ikke noe grunnlag å vurdere en MMO på, MMO er endgame. lvling opp er bare en formalitet.

 

men ja, WoW eier forøvrig MMO sjangeren, har selv prøvd star wars TOR i det siste, og har en lvl 50 der nå, det er fin story i spillet, men end game, og pvpen i spillet, er helt rævva. iallefall nå. er derfor lettere å bare gå tilbake til wow der jeg har alle mine 85 gearet opp, uten bugs og lag. istedet for å slite med et halvferdig spill.

 

 

Nå var jo wow også "halvferdig" i en goood stund lille venn;)

Lenke til kommentar

MMO er endgame. lvling opp er bare en formalitet.

Jeg er uenig. Jeg har spilt LotRO og EQ2 i et par år nå, med en håndfull karakterer i hvert spill, og har enda til gode å komme til endgame med noen av mine karakterer. Jeg storkoser meg med spillingen. Du går glipp av mye i spillet hvis du kun ser på levelling som en formalitet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg prøvde WoW såvidt, laget meg to ulike karakterer og spilte til ca L20 på dem begge. Selv om jeg vet at det er et lite grunnlag å basere en mening på, så syntes jeg ikke WoW var noe særlig bra i det hele tatt. Og jeg har testet ut ganske mange. De to MMOs jeg spiller, og alltid kommer tilbake til, er Lord of the Rings Online og EverQuest 2.

 

for å være helt ærlig er det ikke noe grunnlag å vurdere en MMO på, MMO er endgame. lvling opp er bare en formalitet.

 

men ja, WoW eier forøvrig MMO sjangeren, har selv prøvd star wars TOR i det siste, og har en lvl 50 der nå, det er fin story i spillet, men end game, og pvpen i spillet, er helt rævva. iallefall nå. er derfor lettere å bare gå tilbake til wow der jeg har alle mine 85 gearet opp, uten bugs og lag. istedet for å slite med et halvferdig spill.

 

 

Nå var jo wow også "halvferdig" i en goood stund lille venn;)

 

Jeg er ikke ute etter å forsvare WoW, men det argumentet der er ganske svakt.

 

WoW var halvferdig en god stund, helt rett. For 6-7 år siden.

Man burde ha lært et triks og/eller tips siden den gang. Da WoW kom ut satt masse folk med ISDN- linjer og skjermkort med 64MB RAM.

EA generelt har vel en tendens til å ha rimelig svake serverparker for diverse spill. Og EA generelt har aldri vært fremmed for å spare penger ved å kutte hjørner (mangel på polish, mangel på ordentlig bug- testing osv).

Lenke til kommentar
Nå var jo wow også "halvferdig" i en goood stund lille venn;)

Tja, slik jeg husker det fra closed beta, var World of Warcraft betydelig mer velpolert, stabilt og gjennomtenkt der enn noe annet MMO jeg har spilt i retail. Men selvfølgelig var det "halvferdig" hvis du sammenligner det med hva WoW er i dag. Når nye spill slippes holder det imidlertid ikke å sammenligne seg med med hva en konkurrent var for en håndfull år siden.

Lenke til kommentar

Etter 7 år med wow ga jeg slipp på det før jul. I tbc hadde jeg 7 lvl 70. I wotlk hadde jeg 3 lvl 80. I cata hadde jeg kun 1 lvl 85. Gradvis ble det kjedelig fordi det var ingen progression. Kun en tier som betydde noe, dungeons som var så lette at det ikke var noe poeng å bry seg. Filosofien bak har gått fra å måtte prestere for å se alt, til å se alt på en lettere vansklighetsgrad. Nå er de fått for seg at alle skal se alt på alle vansklighetsgrader, uten å måtte jobbe for det.

 

Grunnen til at mange fremdeles spiller wow er at de har en charater som de har lagt ned uendelig mange timer på. Pr i dag har ingen andre gjort endgame betydelig bedre enn wow, derfor ender folk med å gå tilbake. Jeg har testa swtor, som uten tvil er et bedre spill enn wow opp til max level. Men på lvl 50 er det ikke noe bedre enn wow, uten at det er spesielt dårligere heller. Blir noe av det samme DOTA2 vil slite med tror jeg. Folk har lagt ned så mye i LoL og HoN, at jeg tviler mange vil bytte.

 

Swtor er det spillet som har kommet nærmest, men i likhet med andre mmos, f.eks rift, er det wow i en annen setting. Swtor er dog det første spillet som har en lisens som er like god eller bedre enn warcraft. Det kan hjelpe stort, om de bare klarer å komme seg over de første hindrene.

 

Tror mmo markedet trenger noe helt nytt. Funcom har ambisjoner om å gjøre noe med det. Blir spennende å se hva som skjer der.

Lenke til kommentar
Nå var jo wow også "halvferdig" i en goood stund lille venn;)

Tja, slik jeg husker det fra closed beta, var World of Warcraft betydelig mer velpolert, stabilt og gjennomtenkt der enn noe annet MMO jeg har spilt i retail. Men selvfølgelig var det "halvferdig" hvis du sammenligner det med hva WoW er i dag. Når nye spill slippes holder det imidlertid ikke å sammenligne seg med med hva en konkurrent var for en håndfull år siden.

 

 

Dere glemmer at wow er supergammelt! swtor er helt nytt.

Og at de "burde ha lært noen ting" er bare dumt å si. det dere da sier er at de burde ha ventet 3år extra slik at de hadde mye mer endgame innhold:P?! LOL sier jeg bare....LOL!

mmo er laget slik at de kan bli større med tid! ikke at det kommer ut "ferdig"!:p bruk hodet litt sier jeg bare!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Dere glemmer at wow er supergammelt! swtor er helt nytt.

Og at de "burde ha lært noen ting" er bare dumt å si. det dere da sier er at de burde ha ventet 3år extra slik at de hadde mye mer endgame innhold:P?! LOL sier jeg bare....LOL!

mmo er laget slik at de kan bli større med tid! ikke at det kommer ut "ferdig"!:p bruk hodet litt sier jeg bare!

 

Tenk litt selv du, det er ekstremt sterk konkurranse i mmo-sjangeren. Det hjelper fint lite å si at "ting blir bedre med tiden", når det er spill som er bedre . Det forstår du vel? Så nye spill bør ikke lære noe av andre suksessfulle og ikke-suksessfulle spill, er det det du sier?

Det er der de fleste nye spillene har slått feil, folk hadde ikke nok å gjøre. Spesielt end-game. Selv om spillene i dag er kraftig forbedret var det allikevel for sent. Din argumentasjon er helt bak mål.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nå var jo wow også "halvferdig" i en goood stund lille venn;)

Tja, slik jeg husker det fra closed beta, var World of Warcraft betydelig mer velpolert, stabilt og gjennomtenkt der enn noe annet MMO jeg har spilt i retail. Men selvfølgelig var det "halvferdig" hvis du sammenligner det med hva WoW er i dag. Når nye spill slippes holder det imidlertid ikke å sammenligne seg med med hva en konkurrent var for en håndfull år siden.

 

 

Dere glemmer at wow er supergammelt! swtor er helt nytt.

Og at de "burde ha lært noen ting" er bare dumt å si. det dere da sier er at de burde ha ventet 3år extra slik at de hadde mye mer endgame innhold:P?! LOL sier jeg bare....LOL!

mmo er laget slik at de kan bli større med tid! ikke at det kommer ut "ferdig"!:p bruk hodet litt sier jeg bare!

 

det er ikke bare at det ikke er content, det er så standard bugs som er der, som ability lag. UI options som sticky camera og alt det der, og action bars.

 

og når et nytt spill kommer ut nå, må det ha endgame content. folk er vant med endgame content som arena og raids fra wow. og for å bli overbevist til å flytte til et annet spill må det levere noe bedre enn de allerede har.

Lenke til kommentar

Dere glemmer at wow er supergammelt! swtor er helt nytt.

Og at de "burde ha lært noen ting" er bare dumt å si. det dere da sier er at de burde ha ventet 3år extra slik at de hadde mye mer endgame innhold:P?! LOL sier jeg bare....LOL!

mmo er laget slik at de kan bli større med tid! ikke at det kommer ut "ferdig"!:p bruk hodet litt sier jeg bare!

Hele kommentaren din bærer enten preg av at du ikke har forstått min relativt enkle post i det hele tatt, eller at du siterer feil innlegg. Uansett kan du holde deg for god til kommentarer som "bruk hodet".

Lenke til kommentar
Nå var jo wow også "halvferdig" i en goood stund lille venn;)

Tja, slik jeg husker det fra closed beta, var World of Warcraft betydelig mer velpolert, stabilt og gjennomtenkt der enn noe annet MMO jeg har spilt i retail. Men selvfølgelig var det "halvferdig" hvis du sammenligner det med hva WoW er i dag. Når nye spill slippes holder det imidlertid ikke å sammenligne seg med med hva en konkurrent var for en håndfull år siden.

 

 

Dere glemmer at wow er supergammelt! swtor er helt nytt.

Og at de "burde ha lært noen ting" er bare dumt å si. det dere da sier er at de burde ha ventet 3år extra slik at de hadde mye mer endgame innhold:P?! LOL sier jeg bare....LOL!

mmo er laget slik at de kan bli større med tid! ikke at det kommer ut "ferdig"!:p bruk hodet litt sier jeg bare!

Ok vilken betydning har alder av spillet?

Fordelen med et nytt MMO er at graffik og annet er nyere å bedre.

Du forventer selvsagt det samme innholdet eller bedre dersom du betaler det samme.

At det er vanvittig dyrt å lage et nytt MMO er ikke ditt problem som kunde.

Lenke til kommentar

Min mening er at Everquest 2 er tidenes MMO , det holder fremdeles veldig høy standard. Dessuten er det gratis.

Spillet har dybde , det feiger ikke som Donald Duck-spillet WoW og andre cloner av dette.

Spillet var fra den gangen man ikke kunne ha et halvt øye på TV mens man spilte,,,

De aller aller fleste fantasy-MMOene har kopiert EQ og EQ2.

 

Folk som kaller andre MMO for "wow-klone" er av den yngre garde , vi eldre vet bedre.

Lenke til kommentar

Min mening er at Everquest 2 er tidenes MMO , det holder fremdeles veldig høy standard. Dessuten er det gratis.

Spillet har dybde , det feiger ikke som Donald Duck-spillet WoW og andre cloner av dette.

Spillet var fra den gangen man ikke kunne ha et halvt øye på TV mens man spilte,,,

De aller aller fleste fantasy-MMOene har kopiert EQ og EQ2.

 

Folk som kaller andre MMO for "wow-klone" er av den yngre garde , vi eldre vet bedre.

 

 

Enig der! spiller selv eve online som og er mye mer "voksent" en wow(som alle vet er for 12åringer. ikke ta meg feil....wow var jo fint å se på og veldig nyskapenes siden det var et mmo for alle aldre. men ble fort for barnsligt desverre:/.

Lenke til kommentar

Wow hadde også bare 5timer endgamecontent når det kom ut. og vis du sammenlignet det med Anarchy online feks så hadde det myyyyye mer.

Er bare å bruke hode bittelitt!

 

Bare to to minutter, pust ut, og les postene du svarer på ordentlig. For du ser virkelig ikke ut til å skjønne hva de fleste her skriver. Det har ikke noe å si hvordan wow var, men hvordan det er i dag. Det er slik wow/andre mmo er som nye spill må konkurrere mot. Er helt likegyldig hvordan de var for flere år siden, det er ikke wow 2004 swtor konkurrerer mot men wow 2012.

Lenke til kommentar

Wow hadde også bare 5timer endgamecontent når det kom ut. og vis du sammenlignet det med Anarchy online feks så hadde det myyyyye mer.

Er bare å bruke hode bittelitt!

du. les dette : WOW kom ut for 8 år siden. SWTOR for 1 måned siden. det forventes mye mye mere nå. enn for 8 år siden. ok? '' bare å bruke hodet BIIIITEELITTT.''

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...