Gå til innhold

Eier WoW og Blizzard hele mmorpg sjangeren?


  

107 stemmer

  1. 1. Hvilket online spill sverger du mest til?

    • Star Wars: The old republic
      25
    • World of Warcraft
      36
    • Eve Online
      10
    • Rift
      3
    • Aeon
      1
    • Ingen av de over, jeg sverger til single player spill
      13
    • Ingen av de over, jeg har kun konsoll<br />
      1
    • Ingen av de over, jeg spiller et annet online spill.
      12
    • Online spill? Drit i! Jeg intresserer meg ikke for data.
      1


Anbefalte innlegg

Wow er enkelt! vi sier ikke at div bosser er enkle! men hele fulle pakka er "enkelt" og som jeg sa igår....det er bra! det er jo det som gjør at hvme som helst kan spille det og nå lvl cap!. Men er og det som jeg personligt ikke liker. det tar 2dager med spilling så har du lært alt. Men på eve feks er det så dypt at du kan spille i mangen måneder og bare ha skrapt overflaten.

 

men igjen.....wow er genialt(på sin forenklet versjon av mmo).

om du levla i classic wow så var det ganske pain... at 1-60 var like ille uansett om ny expansion kom.. også slik det var fra 60-70 og fra 70-80... 80-85 var egentlig bare veldig latterlig forhold til alle de andre...

 

hadde vært morro om spillet ikke hadde blitt forenklet sånn som det er idag... nå er det jo bare å lane 1-2 daget med reqruit friend og dinge 85

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg spilte WoW i to måneder, hadde to, tre folk på lvl 20+ og sluttet. Har aldri rørt det igjen, og har ikke tenkt å gjøre det heller. Dette var med BC, så det var ikke engang vanilla WoW. Har prøvd stort sett det meste av vestlige MMORPGer siden den gang og en drøss asiatiske, men så langt er det kun EverQuest 2, LotRO, Vanguard og Old Republic som har fenget. Problemet som jeg ser det er at alle gjør samme feil: Det tar en uke eller to å komme til høyeste level. Jeg hadde helt klart foretrukket at det hadde tatt ett år eller to å nå høyeste level, selv om man spilte fire, fem timer i gjennomsnitt daglig hver eneste dag. Jeg døde litt inni me da LotRO begynte med ekstremt mye XP i begynnelsen. Da det kom tok deg meg over en uke å bli lvl 20. Etter Moria tok det en helg. DC Universe Online var enda verre. Selve spillet var utrolig bra (men manglet content), men det tok alt for kort tid å nå max level. Det igjen var bare lvl 30. De burde hatt max level 60 minst, og mye mer variert content. Sånn det er nå føles MMORPGer stort sett som single-player RPGs vi spiller en måned eller to før vi er ferdige. De er ikke akkurat "evigvarende", som f.eks Ultima Online og EverQuest 1.

Lenke til kommentar

Jeg spilte WoW i to måneder, hadde to, tre folk på lvl 20+ og sluttet. Har aldri rørt det igjen, og har ikke tenkt å gjøre det heller. Dette var med BC, så det var ikke engang vanilla WoW. Har prøvd stort sett det meste av vestlige MMORPGer siden den gang og en drøss asiatiske, men så langt er det kun EverQuest 2, LotRO, Vanguard og Old Republic som har fenget. Problemet som jeg ser det er at alle gjør samme feil: Det tar en uke eller to å komme til høyeste level. Jeg hadde helt klart foretrukket at det hadde tatt ett år eller to å nå høyeste level, selv om man spilte fire, fem timer i gjennomsnitt daglig hver eneste dag. Jeg døde litt inni me da LotRO begynte med ekstremt mye XP i begynnelsen. Da det kom tok deg meg over en uke å bli lvl 20. Etter Moria tok det en helg. DC Universe Online var enda verre. Selve spillet var utrolig bra (men manglet content), men det tok alt for kort tid å nå max level. Det igjen var bare lvl 30. De burde hatt max level 60 minst, og mye mer variert content. Sånn det er nå føles MMORPGer stort sett som single-player RPGs vi spiller en måned eller to før vi er ferdige. De er ikke akkurat "evigvarende", som f.eks Ultima Online og EverQuest 1.

 

 

Alle gjorde jo ikke samme feil som du sier lol... tok mer enn en eller to uker å bli lvl 60 i classic wow... det tok sabla lang tid for en casual...

Lenke til kommentar

Spilte EverQuest i mange år, det var spillet for meg.

 

Er usikker på om jeg vokste fra genren, eller om det at spillene har blitt så jævlig enkle er problemet.

 

Jeg spilte wow i 4 uker til lvl 42 når det kom ut, og har ikke rørt det siden ... siste jeg spilte var old republic, som jeg spilte i 3.5 uker til lvl 50 ... tok meg sabla mye lenger tid å spille en karakter til 50 i everquest selv om jeg hadde gjort det før. Syntes det var vanskeligere og.

 

ps: Jeg syntes nok WoW var ett bedre spill enn EQ objektivt sett, de fikset mye der som var positivt, de bare la vanskelighetsgraden så lavt at jeg mistet interessen raskt.

Endret av aebriol
Lenke til kommentar

Da får du heller bli irritert, WoW leverte en totalpakke som ingen andre har vært i nærheten av. Jeg synes ikke spillet er så "dummet ned" heller. Det er mer lettilgjengelig, men det er stort sett på grunn av fornuftige forbedringer av konseptet. Jeg savnet for eksempel ikke nevneverdig å miste xp/levler når jeg døde, selv om jeg har spilt min andel av eldre MMORPG-er. World of Warcraft var en så stor suksess at det fikk andre utviklere til å legge seg tett opp til deres oppskrift. De endret til og med fundamentalt på eksisterende, spennende titler, for å levere det samme. Bare se hva som skjedde med Star Wars Galaxies. Den overhalingen var en gedigen flopp, men det sier litt om World of Warcrafts rolle.

 

"fornuftige forbedringer av konseptet " hahaha !! Kunne tatt for meg mange ting med WoW som er direkte patetisk eller møkk kjedelig. Men la oss ta crafting : trykk på en knapp og ut kommer en loff , morsomt gett !

Man får "episke" effekter bare man beveger seg utenomdørs."episk" er ikke mye episk.

Utvanning av klassene , utvanning av krigen mellom Horde/alliance. Utvanning av crafting, utvanning av kampsystem , utvanning av RPG-feeling overhodet. Alt dette og mer til gjør at WoW har dybde som en vannskvett i Sahara.

MEN som jeg sa tidligere , WoW er som Donald Duck-tegneserie , det kan nytes av barn som knapt kan skrive. Det er ingenting feil i dette.

 

Blizzard sitt massive markedsapparat , det enkle gameplayet pluss at spillet kunne bli spilt på Pappas nokså dårlige PC , var mye av suksessen. Feks Everquest2 hadde alt WoW hadde pluss ting det tok WoW flere år å få til. Men det hadde mer dybde , og ting fikk konsekvens.

Barn og unge liker ikke konsekvenser , det er noe de lærer om senere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Spilte EverQuest i mange år, det var spillet for meg.

 

Er usikker på om jeg vokste fra genren, eller om det at spillene har blitt så jævlig enkle er problemet.

 

Jeg spilte wow i 4 uker til lvl 42 når det kom ut, og har ikke rørt det siden ... siste jeg spilte var old republic, som jeg spilte i 3.5 uker til lvl 50 ... tok meg sabla mye lenger tid å spille en karakter til 50 i everquest selv om jeg hadde gjort det før. Syntes det var vanskeligere og.

 

ps: Jeg syntes nok WoW var ett bedre spill enn EQ objektivt sett, de fikset mye der som var positivt, de bare la vanskelighetsgraden så lavt at jeg mistet interessen raskt.

 

 

lol når du ikke engang ble 60 og ble med i et 40 man raid sier jo det sitt...dungeons var jo vanskeligere jo lengre man kom, og om du var healer/tank..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må si meg enig med Vonfaff.

 

Har spillt en del WoW for og si det sånn, og var fan lenge før det kom i beta, men det var tydlig at Blizzard ville noe annet med WoW enn det jeg var interessert i allerede i TBC.

 

Eneste MMO(er WoW MMO lenger?) spillet jeg har spilt som jeg føler kan måle seg med WoW er Eve. Jeg er keen på spill med dybde, og som klarer og holde meg interessert over flere år i strekk. Føler fortsatt jeg er avhengig/har lyst til å spille WoW, men ikke den versjonen som er live nå.

 

Hadde vært evig digg om noen hadde klart å forke WoW fra late vanilla/early TBC!

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Det er vel en del private servere (med ganske sunn befolkning også) som kjører TBC. Det var i alle fall slik jeg ble (temmelig kortsiktig) interessert i WoW. Fiddlet litt med serverprogramvaren og lekte meg litt med den. Programmerte til og med et web grensesnitt i Drupal 7 som registrerte nye brukere på serveren... men jeg orket ikke å spille selve spillet så veldig lenge da jeg mistet lysten etter noen dager.

 

Eve har jo sine mangler og feil det også, men det ganske åpne sandkassemiljøet gjør at det i forhold til linære spill bringer en god del nye og artige utfordringer hele tiden som du kan forholde deg til. Det eneste jeg ikke takler med Eve er PvE grindinga (vel og merke når jeg hadde et corp i WH space var det litt mer interessant).

Lenke til kommentar

Da får du heller bli irritert, WoW leverte en totalpakke som ingen andre har vært i nærheten av. Jeg synes ikke spillet er så "dummet ned" heller. Det er mer lettilgjengelig, men det er stort sett på grunn av fornuftige forbedringer av konseptet. Jeg savnet for eksempel ikke nevneverdig å miste xp/levler når jeg døde, selv om jeg har spilt min andel av eldre MMORPG-er. World of Warcraft var en så stor suksess at det fikk andre utviklere til å legge seg tett opp til deres oppskrift. De endret til og med fundamentalt på eksisterende, spennende titler, for å levere det samme. Bare se hva som skjedde med Star Wars Galaxies. Den overhalingen var en gedigen flopp, men det sier litt om World of Warcrafts rolle.

 

"fornuftige forbedringer av konseptet " hahaha !! Kunne tatt for meg mange ting med WoW som er direkte patetisk eller møkk kjedelig. Men la oss ta crafting : trykk på en knapp og ut kommer en loff , morsomt gett !

Man får "episke" effekter bare man beveger seg utenomdørs."episk" er ikke mye episk.

Utvanning av klassene , utvanning av krigen mellom Horde/alliance. Utvanning av crafting, utvanning av kampsystem , utvanning av RPG-feeling overhodet. Alt dette og mer til gjør at WoW har dybde som en vannskvett i Sahara.

MEN som jeg sa tidligere , WoW er som Donald Duck-tegneserie , det kan nytes av barn som knapt kan skrive. Det er ingenting feil i dette.

 

Blizzard sitt massive markedsapparat , det enkle gameplayet pluss at spillet kunne bli spilt på Pappas nokså dårlige PC , var mye av suksessen. Feks Everquest2 hadde alt WoW hadde pluss ting det tok WoW flere år å få til. Men det hadde mer dybde , og ting fikk konsekvens.

Barn og unge liker ikke konsekvenser , det er noe de lærer om senere.

 

Alt det du sier her er 100% sant! MEN såklart kommer fanboyza her inne ALLDRIG til og godta dette du sier:P så forvent deg en lang og idotisk kommentar ifra en woow geek very soon!:p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spilte EverQuest i mange år, det var spillet for meg.

 

Er usikker på om jeg vokste fra genren, eller om det at spillene har blitt så jævlig enkle er problemet.

 

Jeg spilte wow i 4 uker til lvl 42 når det kom ut, og har ikke rørt det siden ... siste jeg spilte var old republic, som jeg spilte i 3.5 uker til lvl 50 ... tok meg sabla mye lenger tid å spille en karakter til 50 i everquest selv om jeg hadde gjort det før. Syntes det var vanskeligere og.

 

ps: Jeg syntes nok WoW var ett bedre spill enn EQ objektivt sett, de fikset mye der som var positivt, de bare la vanskelighetsgraden så lavt at jeg mistet interessen raskt.

 

 

lol når du ikke engang ble 60 og ble med i et 40 man raid sier jo det sitt...dungeons var jo vanskeligere jo lengre man kom, og om du var healer/tank..

... tulling. Jeg referer spesifikt til hvor vanskelig det er å spille opp til maks level før raids. I tillegg ...

 

Jeg testet det, var i raiding guild i EQ, en av de best equippa på alle servere, spilte wow, testet raid, osv. Vanskelighetsgraden var rett og slett for lav, på vanlig spilling. Solo og i grupper.

 

Det var også jevnt over meningen til alle i guildet, så jeg var ikke den eneste.

 

Men det sagt, wow fungerte, EQ raiding var stort sett broken i flere måneder hver gang en expansion kom, så det er positivt i seg selv at ting fungerer.

 

Men jeg gidder ikke spille ett spill når alt er superenkelt til man kommer til de vanskeligste raidene ... for da kan man like gjerne begynne på maks level i stedet.

 

Spiller da heller starcraft 2 som jeg gjør nå - det er vanskelig og gir utfordringer tilpasset så god man er, og så slipper man å legge ned mange timer før man kan begynne å få det vanskelig.

Endret av aebriol
Lenke til kommentar

Får å komme med min erfaring rundt MMOs: Det har alltid vært en rund dans mellom 2 MMOs, som jeg syns passet perfekt sammen. Enten så spilte jeg et av gangen

men på det meste spilte jeg begge to samtidig.

 

WoW:

 

Spilt det et halvt år etter starten, å ble sykt hekta. Aldri vært så hekta på et spill noen gang før. Kona trodde jeg var halvt gal. Vanilla var tingen, spilte warrior, og storkoste meg.

Burning Crusade, var en oppgradering fra Vanilla, å synes virkelig ikke at spillet ble dårligere, men gjorde det enklere for folk som meg å ha et liv. Karazhan var mitt raid, å såpass tilgjengelig at jeg også kunne være med selv om jeg hadde kjæreste og studier (den gang).

Wrath of the Lich King var vel den utrolige nedturen for meg, da alt ble mye lettere. Alt for lett faktisk. Jeg ble friskmeldt fra min gale tilstand der og da.

Så jeg så som mange andre håpet at Cataclysm, med sin sære intro kom til å friskmelde WoW

Men desverre kom likevel det største sjokket når Cataclysm ødela WoW for meg. RPG delen ble totalt likvidert.

 

 

Jeg har prøvd SWtor. Men SWtor har den derre "been there, done that" følelsen så er tilbake i WoW som extremely casual PVP healing priest. (ikke Arena)

 

 

Eve: Online:

 

Hadde på det meste 3 kontoer på eve. Flere kontoer for det i utgangspunktet er et mye vanskeligere spill på papiret.

Men jeg elsket den utrolig harde PVP delen ved det.. Her mister du alt om du dør, bortimot, å det skapte et adrinalin rush

av de skjeldne.. (ja har faktisk ikke opplevd makan siden jeg spilte Red Alert 1 på online ladder.. å det er lenge siden.)

Elsket også eve for communitien virket mye mer voksent, selv om jeg ikke skal begynne å snakke mye dritt om communitien i WoW..

Det var bare deilig å slippe unna trollingen på WoW av og til.

 

 

 

 

Begge spill har jeg utrolig gode minner fra, men spiller nå mest WoW da jeg nå er gift å har 2 barn i tillegg.

Å begynne å sette seg inn i eve igjen.. eh, tja.. My wife is gonna kill me.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Får å komme med min erfaring rundt MMOs: Det har alltid vært en rund dans mellom 2 MMOs, som jeg syns passet perfekt sammen. Enten så spilte jeg et av gangen

men på det meste spilte jeg begge to samtidig.

 

WoW:

 

 

Wrath of the Lich King var vel den utrolige nedturen for meg, da alt ble mye lettere. Alt for lett faktisk. Jeg ble friskmeldt fra min gale tilstand der og da.

Så jeg så som mange andre håpet at Cataclysm, med sin sære intro kom til å friskmelde WoW

Men desverre kom likevel det største sjokket når Cataclysm ødela WoW for meg. RPG delen ble totalt likvidert.

 

 

errh, når wotlk kom hardmodes, skjønner ikke hvordan du kan si at det ble lettere, du har vel kanskje ikke tatt NOE hardmode icc før? Professor Putricide og Lich King hardmode 25 man, ikke kom her å kom her å si at det var enkelt ass... men kan si at spillet ble dårligere etter hver expansion, ikke på grunn av vanskelighetsgraden...cata spilte jeg i en eller to uker for å teste å ha gjort det...bare for å finne ut at det ikke er vits å spella dette...

 

Noe jeg savner stort i wow er egentlig rett og slett fler maps, tenker nå spesielt på arena eller battlegrounds.. har jo spelt cs og cod og erfaringen er jo flere maps man har å velge mellom jo bedre blir det. Det at man bare hadde WSG,AB og AV er så oppbrukt.. er jo kommet 1-3 nye bgs men er jo ingenting.. ser for meg masse forskjellige maps man kunne spilt capture the flag i...

 

trukke det er noe som kan erstatte den gode mmo- wow tiden som var i 60 og 70, og kanskje litt i 80. Har ikke trua på noe som helst as.

 

as we speak så gamer jeg også litt hon, men er jævli kjedelig i lengden med det samme vanlige mappet om å om igjen... syens det kunne vært masse flere forskjellige vrier på det.. kanskje bare 1 lane, mid, osv...

Lenke til kommentar

Må si meg enig med Vonfaff.

 

Har spillt en del WoW for og si det sånn, og var fan lenge før det kom i beta, men det var tydlig at Blizzard ville noe annet med WoW enn det jeg var interessert i allerede i TBC.

 

Eneste MMO(er WoW MMO lenger?) spillet jeg har spilt som jeg føler kan måle seg med WoW er Eve. Jeg er keen på spill med dybde, og som klarer og holde meg interessert over flere år i strekk. Føler fortsatt jeg er avhengig/har lyst til å spille WoW, men ikke den versjonen som er live nå.

 

Hadde vært evig digg om noen hadde klart å forke WoW fra late vanilla/early TBC!

 

Vanilla wow server: Wow-one.com

de har også en TBC server :) en del folk der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...