Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] pc slår seg av etter 1min i spillet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å få med deg hva den sier på blåskjermen så kan du gjøre følgende:

 

Høyre klikk "computer" og velg properties.

Velg så Advanced system setting

 

Under Startup and recovery velger du "settings"

 

Ta her vekk haken på "automaticly restart".

 

 

 

evt så er det mulig at det ligger en .dmp fil under: c:\windows\minidump

 

som kanskje inneholder info fra BSOD.

Lenke til kommentar

Er dette oppsettet ditt?

 

1 ASUS GeForce GTX 560Ti

<br style="color: rgb(28, 40, 55); font-family: Verdana, Arial, sans-serif; line-height: 18px; text-align: left; background-color: rgb(250, 251, 252); ">

1 ASUS P8P67-M PRO B3

<br style="color: rgb(28, 40, 55); font-family: Verdana, Arial, sans-serif; line-height: 18px; text-align: left; background-color: rgb(250, 251, 252); ">

Intel® Core i5-2500

<br style="color: rgb(28, 40, 55); font-family: Verdana, Arial, sans-serif; line-height: 18px; text-align: left; background-color: rgb(250, 251, 252); ">

Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 8GB

Corsair PSU CX600 Watt?

Om noe så må du nok kjøre noen tester, jeg bruker som regel å starte med en memtest.org (last ned og kjør enten via usb enhet, CD eller det som passer, les mer på sidene) , så sjekker jeg at cpu er stabil med feks prime95 og avslutter med å teste skjermkortet som regel i en annen pc.

Er du ekstra uheldig viser det seg at du har fått en dårlig psu som rett og slett ikke greier å fungere bra nok når du belaster systemet ekstra som ved spilling.

Lenke til kommentar

jeg har stock kjøler, det jeg trur det er at den blir for varm, eller at den ikke funker som den skal.

 

Hva er temperaturen på cpu?

Stock kjøler fungerer bra så lenge de er riktig montert.

Temperaturen bør ligge en plass mellom 30C til 50C antar jeg sånn i farta.

den liger på 30-39c(ikke i spill)

Lenke til kommentar

tokk og kjørte ASUS PC Diagnostics på pcenmin og jeg fikk 73c på cpu, er det for mye

 

her du prøvd med prime 95?

 

var lite å finne om programmet du brukt og hvordan det tester prosessoren, jeg ville prøvd med prime 95 og sett på temp etter ca. 1 time

 

kan jo også legge til at intel sier at maks temp som bør påføres prosessor er 72.6 grader celsius...

Endret av olestokk
Lenke til kommentar

tokk og kjørte ASUS PC Diagnostics på pcenmin og jeg fikk 73c på cpu, er det for mye

 

her du prøvd med prime 95?

 

var lite å finne om programmet du brukt og hvordan det tester prosessoren, jeg ville prøvd med prime 95 og sett på temp etter ca. 1 time

 

kan jo også legge til at intel sier at maks temp som bør påføres prosessor er 72.6 grader celsius...

det skal jeg prøve

Lenke til kommentar

tokk og kjørte ASUS PC Diagnostics på pcenmin og jeg fikk 73c på cpu, er det for mye

 

her du prøvd med prime 95?

 

var lite å finne om programmet du brukt og hvordan det tester prosessoren, jeg ville prøvd med prime 95 og sett på temp etter ca. 1 time

 

kan jo også legge til at intel sier at maks temp som bør påføres prosessor er 72.6 grader celsius...

max liger den på 77c

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...