Gå til innhold

jobbe som telefonselger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ta det fra en som har jobbet som tlfselger, finn deg noe annet å gjøre. Dårlig betalt(sørg for at du ihvertfall betalt per time og få skrevet det på en kontrakt), folk som skriker til deg og ber deg om å dra til helvette, "sjefer" som har TOTALT urealistiske mål som de vet at det ikke er en sjanse i helvette at du eller noen andre greier.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Ta det fra en som har jobbet som tlfselger, finn deg noe annet å gjøre. Dårlig betalt(sørg for at du ihvertfall betalt per time og få skrevet det på en kontrakt), folk som skriker til deg og ber deg om å dra til helvette, "sjefer" som har TOTALT urealistiske mål som de vet at det ikke er en sjanse i helvette at du eller noen andre greier.

+1

 

vi måtte minimum få 3 nei av kunden før vi kunne avslutte samtalen.

sjefene sitter å lytter på samtalene dine. er dem ikke fornøyd kommer dem å maser/kjefter.

så du har egentlig 2 valg, kunden kjefter på deg el sjefene gjør det.

anbefaler deg virkelig å velge et annet type yrke.

 

edit: men for å være litt on-topic

http://www.google.no/search?sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=telefonselger+sandnes

Endret av Sangesland
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for tipset om 3 nei !

Neste gang en selger ringer skal jeg si "nei nei nei", så han tar hintet.

 

 

 

Da jeg var yngre vurderte jeg å bli bankraner, pengeforfalsker,innbruddstyv, narkolanger, biltyv eller telefonselger.

Heldigvis fikk jeg en ærlig og nyttig jobb i stedet.

 

Poenget er at telefonselger er ikke en jobb for deg.

Vil du ikke heller bli sykepleier, deltidsansatt gjennom ADECCO?

Ikke vet jeg hvorfor du aktivt går inn for de verste jobbene, men lykke til.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Vær litt seriøse folkens. Prøv det og se hva du mener. Det er ikke alle telefonselgerjobber som er like "jævlige", og man har som regel en prøveperiode på f.eks. 3 mnd allikevel. Du finner ut i løpet av den tida om det er noe du ønsker å satse videre på.

 

Han er 15 år og burde ikke kaste bort den tiden på en slik jobb. Først burde han iallefall prøve en god stund på å finne noe bedre og tryggere.

 

Finnes det mulighet å jobbe på lageret på f.eks en Kiwi butikk? En slik erfaring hadde vært mye bedre da du mye lettere kunne fått jobb på en butikk senere når du studerer videre.

 

Søker du jobb på nettet? Kom deg ut og besøk butikker, lager og andre jobber som kan ha behov for deg.

Endret av Sebbe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Merker at det er mange umodne mennesker her inne som snakker om ting de ikke har peiling på. Om dere ikke klarer å skille den sleipe klisjeaktige telefonselgeren fra hvordan majoriteten av dem faktisk er, får det stå på deres kappe. Ikke kom her å si at mennesker er avskum etc siden de har jobbet med telefonsalg. Ja, det er mye grums i den bransjen. Det skal jeg også innrømme, men de fleste er helt vanlige studenter. Jeg fikk personlig en god jobb i DNB konsernet delvis på grunn av erfaringen jeg fikk gjennom en liten tid som telefonselger.

 

Du kan lære gode salgs og overtalelsesteknikker som telefonselger. Det er langt ifra noen drømmejobb, de fleste jobber ikke lenger enn ca et halvt år med det om gangen. Ettersom det kan vare slitsomt og usikkert med provisjon som en stor del av lønnen. 95% av menneskene jeg ringte var meget hyggelige, men så er det den siste 5% som oppfører seg som tomkjetil.

 

Det er en jobb som kan passe noen, men ikke de fleste. Føler du at du er god til å overbevise og selge kan det være en jobb du tjener gode penger på. Om du ikke passer til det, så er det bare å slutte.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Creds til tomkjetil for å väre jävlig flink til å legge alle personer i samme bås, meget bra jobba.

 

Jeg hata jobben min som telefonselger, jeg jobbet for et svärt seriöst firma som gjör det meget bra om dagen.

Når det er sagt så hadde jeg ikke fått jobben min nå (en herlig jobb) uten å ha gått igjennom tre år med hat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har lang erfaring som telefonselger, beste erfaring jeg har hatt. Ingenting er som den rusen man får når folk takker deg for at du har hjulpet dem å få tak i et produkt de ikke visste de trengte.

 

Pass på hvor du søker jobb, pass på å få en fast lønn; eller i alle fall en god grunnlønn. - Ikke tro på disse menneskene som skal ha deg til å selge mobilabonnement, hvor du kun får 80-150kr salget; da sitter du igjen med en lønn så lav at det nærmest er slavearbeid.

 

Husk på at telefonsalg er en av de mest psykisk krevende jobbene du har, du vil oppleve ufattelig bra tider hvor alt klaffer; og tider hvor du nærmest ønsker å gi opp alt.

 

Første telefonsalg jobben min var med slike mobilabonnement; tjente ikke et øre; ved telefonsalg-jobben jeg tok opp etter det, hadde jeg en månedslønn på rundt 30-50k

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...