Gå til innhold

jobbe som telefonselger


Anbefalte innlegg

Creds til tomkjetil for å väre jävlig flink til å legge alle personer i samme bås, meget bra jobba.

 

Jeg hata jobben min som telefonselger, jeg jobbet for et svärt seriöst firma som gjör det meget bra om dagen.

Når det er sagt så hadde jeg ikke fått jobben min nå (en herlig jobb) uten å ha gått igjennom tre år med hat.

 

Ikke sant, det er sånne folk som deg som ydmyker seg selv for å kunne klatre på rangstigen som gjør det jævlig for alle andre. For da blir det standarden.

 

Du er heller ute etter å ha deg som standard?

Kan gjerne begynne med det jeg og, skal kalle alle forumbrukere som kan kategoriseres i forskjellige grupper for avskum så mye jeg kan.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Creds til tomkjetil for å väre jävlig flink til å legge alle personer i samme bås, meget bra jobba.

 

Jeg hata jobben min som telefonselger, jeg jobbet for et svärt seriöst firma som gjör det meget bra om dagen.

Når det er sagt så hadde jeg ikke fått jobben min nå (en herlig jobb) uten å ha gått igjennom tre år med hat.

 

Ikke sant, det er sånne folk som deg som ydmyker seg selv for å kunne klatre på rangstigen som gjør det jævlig for alle andre. For da blir det standarden.

 

Ydmyker seg selv? Om du ikke engang er villig til å jobbe med noe så triviellt som telefonsalg for å forbedre dine karrieremuligheter, så er du ikke sulten nok. Jeg skriver dette med hensyn til din siste post, at han tydligvis har "ødelagt" dine sjangser for forfremmelse ved å jobbe som telefonselger.

 

Folk som står på og jobber seg gjennom mindre attraktive jobber for å nå sine mål er akkuratt den typen mennesker som lykkes. De som skylder på alle andre for sine egne svakheter er bare redde for å innse at det faktisk er hos dem selv feilen ligger.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg ansatte en gang ei med bakgrunn fra rent tlf salg, å booke kundemøter ble for henne peanuts kan man si, fin erfaring å ta med seg. Samme som jeg for 15 år siden startet i salg med ett år i en jobb med mye "dørbanking", (B2B), man herdes, og som ung i tillegg utvikler man seg utrolig mye. Dette lærer man ikke på BI.

Endret av SaintInTheCity
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vist dere skall søke ny jobb ikke jobb på en verna bedrift.

 

Jeg ble utplassert på en verna bedrift når jeg gikk på ungdomsskolen.

 

Verken jeg eller læreren min viste at bedriften var vernet,

Vi hadde bare sett reklame for bedriften på lokal tv der de bare fortalte hvilke produkter de tilbudte på de forskjellige avdelingene.

Da tenkte læreren min at denne bedriften hadde mange forskjellige arbeids oppgaver som kunne være positivt erfaring.

 

Ikke før om ett år i jobben fikk jeg vite at det var en verna bedrift.

 

Og jeg fikk høre fra kollegaer at når de skulle søke ordinær jobb så ble de latterliggjort på jobbintervju fordi de hadde jobba på verna bedrift.

Endret av Leseren
Lenke til kommentar

Vist dere skall søke ny jobb ikke jobb på en verna bedrift.

 

Jeg ble utplassert på en verna bedrift når jeg gikk på ungdomsskolen.

 

Verken jeg eller læreren min viste at bedriften var vernet,

Vi hadde bare sett reklame for bedriften på lokal tv der de bare fortalte hvilke produkter de tilbudte på de forskjellige avdelingene.

Da tenkte læreren min at denne bedriften hadde mange forskjellige arbeids oppgaver som kunne være positivt erfaring.

 

Ikke før om ett år i jobben fikk jeg vite at det var en verna bedrift.

 

Og jeg fikk høre fra kollegaer at når de skulle søke ordinær jobb så ble de latterliggjort på jobbintervju fordi de hadde jobba på verna bedrift.

Ok, Takk for tipset. Jeg skal ikke søke i en verna bedrift, men hva tjente du i timen og hva gjorde du der?

Lenke til kommentar

Ok, Takk for tipset. Jeg skal ikke søke i en verna bedrift, men hva tjente du i timen og hva gjorde du der?

Som sakt så var jeg utplassert der av ungdomsskolen.

Og når du er utplassert får du ikke lønn du jobber istedenfor å gå på skole.

 

Men jeg hørte fra kolegaer at de tjente 16 Kroner timen.

I dag tjener de som jobba der da jeg gikk på ungdomsskolen 24 korner i timen.

Men jeg regner med at nyansatte tjener noen kroner mindre.

 

Arbeids oppgaver var.

Plen klipping, snø måking, ved kløyving, ved pakking, ved levering, flytting for private, maling, beising, tapping, Værksted, vaske bilen til sjefen, søppelkjøring, felle trær.

 

Og ofte når det ikke var plass til alle i seta i bilene til bedrifta når vi skulle reise en plass for og jobbe måtte vi sitte i bagasjerommet.

Lenke til kommentar

Ok, Takk for tipset. Jeg skal ikke søke i en verna bedrift, men hva tjente du i timen og hva gjorde du der?

Som sakt så var jeg utplassert der av ungdomsskolen.

Og når du er utplassert får du ikke lønn du jobber istedenfor å gå på skole.

 

Men jeg hørte fra kolegaer at de tjente 16 Kroner timen.

I dag tjener de som jobba der da jeg gikk på ungdomsskolen 24 korner i timen.

Men jeg regner med at nyansatte tjener noen kroner mindre.

 

Arbeids oppgaver var.

Plen klipping, snø måking, ved kløyving, ved pakking, ved levering, flytting for private, maling, beising, tapping, Værksted, vaske bilen til sjefen, søppelkjøring, felle trær.

 

Og ofte når det ikke var plass til alle i seta i bilene til bedrifta når vi skulle reise en plass for og jobbe måtte vi sitte i bagasjerommet.

Ok, der skal jeg i vertfall ikke jobbe. Den lille timelønnen.

Lenke til kommentar

Ok, der skal jeg i vertfall ikke jobbe. Den lille timelønnen.

Forresten vist du ikke vet hva en verna bedrift er for noe.

Så er det en bedrift NAV sender deg til vist du ikke får ordinær jobb.

og da er det en grunn til at kollegaene mine ikke fikk ordinær jobb.

 

De fleste av kollegaene mine hadde Epilepsi http://no.wikipedia.org/wiki/Epilepsi

Folk med Epilepsi er like smarte som folk flest.

Og de fleste av kollegaene mine har aldri fått anfall på jobben på grunn av at de tokk medisinen på et tidspunkt som gjør at de har minst sjanse for og få anfall på jobben.

Så egentlig så er det latterlig at folk med Epilepsi ikke får ordinær jobb.

 

Men når jeg blei utplassert der visste jeg ikke at det var en verna bedrift.

Og det er grunnen til at jeg er trygdet i dag.

Lenke til kommentar

Må stille meg bak kritikerene her. Jeg snakker av erfaring. Fire ukers erfaring. Etterpå spøkte jeg med at "Jeg klarte å komme meg unna og ble frelst til prostitusjon i stedet".

 

Nå var det en løgn og fjas, men det føltes nesten ut som om det kunne vært reellt. Det er forskjellige typer salg. Enkelte seriøse firmaer har telesalgsavdelinger som er knyttet opp mot å kontakte eksterende kunder for mersalg eller nye prisavtaler på produkter de allerede er interessert i. Sånt er stuereint og helt OK. Men de bruker ikke n00bs til sånt. De tar av dyktige selgere og folk som er flinke til å representere firmaet og gjerne med erfaring fra bedriften ellers, kundeservice eller salg.

 

Som uerfaren og under 18, så er det de useriøse aktørene og telefirmaene som er leid inn på vegne av andre som er mest trolig. Jeg ble opplært til å lyve for kundene. Indirekte, ved å ikke opplyse om enkelte ekstrapriser med mindre de spurte om det. Det er veldig grått. Systemet ringte opp 6-7 kunder samtidig og den første det ble kontakt hos ble koblet på linjen min. Jeg telefonterroriserte m.a.o en haug folk per samtale. Og i dét jeg la på, så ringte neste samtale.

 

Produktene kan være så bra de bare vil. Privatfolk liker ikke telesalg. Eller markedsundersøkelser som de ikke får noe for. Dersom du skal selge et bra produkt og henvende deg til firmaer: Kjør på. Dersom du skal ringe og plage private folk på ettermiddag og tidlig kveld: Du vil ikke holde ut lenge. Og det er et jævlig press på å selge. Enten blir du en drittsekk og tjener littegrann, eller så får du fyken eller gir deg selv.

 

Da er det strengt tatt bedre å vaske gulver i en barnehage på kveldene. Mye bedre. Du kan slappe av og høre på iPod'en din. Ikke kjør deg fast i tanken om at en jobb ved en PC er lettvinte penger. Fysisk jobb er faktisk tidvis lettere, så sant man kan bevege seg. Og ærligere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...