DrDoogie Skrevet 19. august 2003 Skrevet 19. august 2003 Problemet er at forbindelsen brytes hele tiden. Dette da baade i Windows og linux, med oppdatert firmware + drivere. Spoersmaalet her er da hvilke init-strenger garanterer meg forbindelse? Har forsoekt aa variere max/min bytes forbindelse og protokoll, men det ser ikke ut til at problemet ligger der. Et kjennetegn er at ping'en blir hoey (10+ sec.), og saa brytes forbindelsen. Blir litt lei av aa kuke rundt, og bgnett klasker kun pikken sin i trynet mitt og ejakulerer "ja det kan jo vaere linja eller telenor eller jordinga eller ledningen eller modemet ditt eller drit-og-dra, uansett er det ikke vaart problem nei og loggene vaare viser ingenting unormalt blah blah blah her har du tredeve tusen sites som du kan lese paa og gi opp og bli sittende igjen med inntrykket at det er din feil og du er dum". Og det er selvsagt morsomt naar man er gammel nok til aa gjennomskue ansvarsfraskrivelse, men det hjelper jo ikke meg.
Jarmo Skrevet 19. august 2003 Skrevet 19. august 2003 Hadde samme problem lenge siden, måtte bytte modemkortet mitt.
finnipinni Skrevet 19. august 2003 Skrevet 19. august 2003 Hadde samme problem den tiden Teleherket regjerte her ! Det hjalp ikke å bytte modem her. Connexsantchipssettet var faktisk best og 3D dårligst. Nå har jeg NGT og no problems ! Prøvde også en Shuttle (P4-2,53) Den lasta dobbelt så raskt, men ble av og til kasta den og. Hvorfor ???
Bach Skrevet 19. august 2003 Skrevet 19. august 2003 Er det et eksternt- eller internt modem? Eller så har de sikkert noen tips på www.56k.com
bjalle Skrevet 19. august 2003 Skrevet 19. august 2003 prøv ett annet modem, så finner du ut om ditt er defekt ,spesielt intern modem har en tendens til å å bli defekt i tordenvær.conexant er det vanligste modem merket så det skulle virke problem fritt med windows og rett driver.
DrDoogie Skrevet 19. august 2003 Forfatter Skrevet 19. august 2003 Annet modem har blitt forsoekt. Annen driver har blitt forsoekt. Annen firmware har blitt forsoekt. Annen kabel har blitt forsoekt. Telenor sin feilsoekings-tjeneste har blitt forsoekt. Jording har blitt forsoekt. Annet OS har blitt forsoekt. Annen minimums- og maksimums-hastighet har blitt forsoekt. Andre protokoller har blitt forsoekt. Bergen nett og hjalla har blitt kontaktet flere ganger. --- Jeg staar da igjen og lurer paa hvor feilen ligger. Linja? Telenor som kutter forbindelsen for aa tjene penger paa reconnect? Bergen nett og hjalla som er dritt? Jeg som er dum? -> Hvordan gaar jeg frem for aa finne ut av dette?
agvg Skrevet 20. august 2003 Skrevet 20. august 2003 Jeg staar da igjen og lurer paa hvor feilen ligger. Linja? Dårlig linje, skal du få en fin og stabil telefonlinje beregnet for datasamband så skaff deg ISDN.
kjbu Skrevet 20. august 2003 Skrevet 20. august 2003 Svaret er så enkelt som dette : - Interne modem er svært følsom for linjekvalitet, og den er ikke spesielt bra her i landet. Derfor kobler disse ut til stadighet, uansett merke. Dette skyldes at det er "soft"-modem der prosessoren i PC'en brukes til prosesseringen av dataene (derfor er de billige også). - Det eneste som vil hjelpe på problemet er å bytte ut med et modem som har egen prosessor til databehandlingen (alle serielle modemer har det). Altså, bytt ut med et eksternt modem (helst serielt - med 9pin RS-232 utgang da du er dermed sikker på at det er rett type) Er ikke sikker på om de nye USB-modemene har egen prosessor, eller om de bruker PC'ens prosessor. Jeg har hatt en del problemer med dette på mange PC'er og det eneste som hjelptep var å ikke bruke interne modemer. Mvh Kjetil
DrDoogie Skrevet 20. august 2003 Forfatter Skrevet 20. august 2003 Takker for informativt svar. Forbindelsen ble "stabil" i linux da jeg rota endel med kppp istedenfor bare wvdial, samt viktigst: jeg ga beng i aa gjoere noe som helst anna enn aa kjoere web-leser, og reiv ut lydkortet. Antar dette da har forbindelse med det som ble nevnt ang. 'soft' modem. Men fremdeles er forbindelsen plaget med _sterkt_ varierende overfoering. Det kan gaa en 5-10 sekunder uten at maskina mottar _en dritt_.
agvg Skrevet 20. august 2003 Skrevet 20. august 2003 Og det er selvsagt morsomt naar man er gammel nok til aa gjennomskue ansvarsfraskrivelse, men det hjelper jo ikke meg. Så er det jo et spørsmål hvilket ansvar de har, men prøv et seriellt modem som en annen har foreslått. Dette har løst lignende problemer hos andre.
DrDoogie Skrevet 20. august 2003 Forfatter Skrevet 20. august 2003 Ikke at det er saa veldig interessant aa diskutere akkurat det, men hvor regner du at en isp sitt ansvar begynner og slutter naar en kunde har problemer?
agvg Skrevet 21. august 2003 Skrevet 21. august 2003 Ikke at det er saa veldig interessant aa diskutere akkurat det, men hvor regner du at en isp sitt ansvar begynner og slutter naar en kunde har problemer? Vel, problemer med linja mellom hus og sentral kan neppe være ISP sitt ansvar eller problem utover og eventuelt feilmelde den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå