Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

kaster opp mister man alle kaloriene da?


KometHimmel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når man kaster opp, mister du alle kaloriene da? eller?

 

ja, men ingen god ide. gjør man det ofte kalles det bulumi og det er ikke bra for kroppen. har hatt det selv og gikk ned flere kilo men man blir avhengig og ikkke bra i lengden c:

 

Du gjør ikke det. Når maten når magesekken så begynner kroppen allerede da å ta til seg næring, men mye kan du bli kvitt ja, og hvis man fortsetter lenger nok så vil man gå ned i vekt. Ikke at det er en av de smartere metodene for å gå ned i vekt..

Lenke til kommentar

Når maten når magesekken så begynner kroppen allerede da å ta til seg næring, men mye kan du bli kvitt ja, og hvis man fortsetter lenger nok så vil man gå ned i vekt. Ikke at det er en av de smartere metodene for å gå ned i vekt..

 

Om du kaster opp så mister du alle kaloriene.

Magesekken er steg to i førdøyelsen, og har som oppgave å bryte ned maten og forberede fordøying. Dette gjøres ved at det tilsettes en del enzymer og saltsyre, og ved at magesekkens muskulatur elter maten slik magesyren og enzymene kommer til overalt.

 

Næringsopptaket foregår i tarmen, ikke i magesekken.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Stomach

Lenke til kommentar

Når maten når magesekken så begynner kroppen allerede da å ta til seg næring, men mye kan du bli kvitt ja, og hvis man fortsetter lenger nok så vil man gå ned i vekt. Ikke at det er en av de smartere metodene for å gå ned i vekt..

 

Om du kaster opp så mister du alle kaloriene.

Magesekken er steg to i førdøyelsen, og har som oppgave å bryte ned maten og forberede fordøying. Dette gjøres ved at det tilsettes en del enzymer og saltsyre, og ved at magesekkens muskulatur elter maten slik magesyren og enzymene kommer til overalt.

 

Næringsopptaket foregår i tarmen, ikke i magesekken.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Stomach

 

Ikke hvis man venter en liten stund, som jeg merker at i hvert fall en jeg kjenner som har det gjør. Mest sannsynlig for å ''late'' som om hun ikke har noe problem. Husker at det var viktig å skjule det man gjorde.

Lenke til kommentar

Ikke hvis man venter en liten stund, som jeg merker at i hvert fall en jeg kjenner som har det gjør. Mest sannsynlig for å ''late'' som om hun ikke har noe problem. Husker at det var viktig å skjule det man gjorde.

Om man venter en lang nok liten stund så har man fordøyd alt :) Men ja, avhengig av tid fra måltid til oppkast vil mengden næring du tar opp variere. Uansett må maten fordøyes før den går inn i tarmen. Hvor lang tid dette tar avhenger av matsort, og kroppen din.

 

Uansett så burde TS droppe å spy, og heller la være å spise. Greit du har spiseforstyrrelser, men du trenger ikke ødelegge tennene i samme slengen. Saltsyre er nemlig brutale mot tenner.

Lenke til kommentar

Ikke hvis man venter en liten stund, som jeg merker at i hvert fall en jeg kjenner som har det gjør. Mest sannsynlig for å ''late'' som om hun ikke har noe problem. Husker at det var viktig å skjule det man gjorde.

Om man venter en lang nok liten stund så har man fordøyd alt :) Men ja, avhengig av tid fra måltid til oppkast vil mengden næring du tar opp variere. Uansett må maten fordøyes før den går inn i tarmen. Hvor lang tid dette tar avhenger av matsort, og kroppen din.

 

Uansett så burde TS droppe å spy, og heller la være å spise. Greit du har spiseforstyrrelser, men du trenger ikke ødelegge tennene i samme slengen. Saltsyre er nemlig brutale mot tenner.

 

 

spiser faktisk ikke :p .....Kan hende jeg stikker og spiser mat etter alle har gådt og lakt seg, da spiser jeg en del.... men det er bare son annen hver dag? eller hver 3,4. Avogtil når jeg drikker brus og sont er det bare av og til jeg kaster det oppatt :S ? bryr meg lite om konsekvenser og jeg har ikke noe interesser av å lese ''du skader deg selv'' er likegyldig for meg :]

Lenke til kommentar

Nei, du blir ikke kvitt alle kaloriene. Jeg husker ikke eksakte tall akkurat nå, men dette kan jeg grave fram fra papirhaugen min senere hvis det er av interesse, men en ganske stor andel av det du har spist blir du ikke kvitt uansett.

 

Forøvrig får jeg inntrykk av at du liker å "skryte" litt av spiseforstyrrelsen din, og likegyldigheten rundt dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...