Gå til innhold

Denne mobilen tåler ett tonns trykk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

1 bar er trykket på land ved havnivå, så hvordan får dere det til å bli vanntett ned til 10 meter?

Trykket ved 10 meter er 2 bar.

Endret av Nimrad
Skrevet (endret)

Da stoler jeg heller på deg enn GSMArenas tipser :thumbup:

#strøket

"*Water resistant to 1.0 bar = 10m !"

http://www.g-shockzone.com/showthread.php?712-G-Shock-smartphone-previews-as-CES-2012

Jeg er dykker, 1 bar er ved havoverflaten og så stiger trykket med ca 1 bar hver 10. meter under vann(med små marginer, kommer litt an på saltinnhold osv). Så det de mener med at den tåler en bar må enten være 1 bar høyere enn ved havnivå(2 bar, som blir 10 meter) eller at den er sprutsikker og derfor ikke tåler mer trykk enn 1 bar.

Sjekk gjerne Wikipedia

Endret av Nimrad
Skrevet

IP67 betyr at enheten skal være helt støvtett, og tåle å bli nedsenket i vann opp til 1 meters dybde i 30 minutter.

IP68 betyr at enheten skal tåle å være nedsenket i vann kontinuerlig, på en dybde spesifisert av produsenten. Enheten må altså normalt være hermetisk lukket for å oppnå IP68.

Skrevet

IP67 betyr at enheten skal være helt støvtett, og tåle å bli nedsenket i vann opp til 1 meters dybde i 30 minutter.

IP68 betyr at enheten skal tåle å være nedsenket i vann kontinuerlig, på en dybde spesifisert av produsenten. Enheten må altså normalt være hermetisk lukket for å oppnå IP68.

Står det noe om hvilken sertifisering de går for på denne mobilen?

Utrolig stygt design btw. Men den hadde passet godt til meg om jeg var Optimus Prime.

• Opprett ny...