Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Stønad fra NAV - ingen jobb


afixy

Anbefalte innlegg

Hei

 

Lurer litt på om jeg har rett til dagpenger fra nav?

 

I 2011 jobbet jeg ikke noe, heller ikke noe skolegang. Hadde da litt utbetaling fra feriepenger, og noe godtgjørelse fra skatteoppgjøret. Men det var under 50 000. Hadde ingen stønad fra NAV dette året.

 

Er på søken etter jobb nå, men er ikke bare å finne noe ledig, som samtidig passer meg.

 

Lurer på om jeg har rett til noe dagpenger eller noe slags fra NAV. Å Hvordan kan jeg starte dette?

 

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skal ha rettigheter på det, tror det er en grense på noe rundt 100 000. Jeg hadde en 4 måneders periode hvor jeg var arbeidsledig i fjor, og jeg hadde vel bare tjent i underkant av 80 000 før det over de tre siste årene. Fikk dagpenger for det.

 

Du må huske på å legge til alle mulige papirer på skolegang og arbeidskontrakt + oppsigelse-papirer. De var veldig sære på meg for at jeg ikke hadde tatt med oppsigelse-papirer eller skolegang, selv om lokale NAV-kontoret klarte å si at jeg ikke trengte det på grunn av situasjonen min. Men det var feil..

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Altså grensa på at jeg må ha tjent minimum 100 000 kr i 2011? For i det heletatt for å ha rett å få dagpenger? Noe jeg ikke har tjent.

 

Må jeg troppe opp på det lokale NAVkontoret, for å sette dette i gang? Var der en tur i seint 2010. I et «møte» med en ansatt der, fikk ingenting ut av møtet, meget fjollet kar jeg møtte der. Frister ikke med et retur dit.

Endret av afixy
Lenke til kommentar

Nei, du må ha tjent noe under 100 000 over 3 år for å få dagpenger hvis du er rundt 20 år som jeg er. Er mulighet for noe annen støtte eller mer penger i dagpenger hvis eldre og slikt. Ihvertfall det jeg husker. Beklager om jeg ikke var helt nøyaktig på hva jeg sa.

 

Jeg ville fikset dagpenger-skjemaet (som du finner på nav.no) med en gang, og lagt til nødvendig info (arbeidskontrakt, utdanning, og oppsigelsen din fra tidligere).

 

Sendt dette, etter å ha vært registrert hos Nav.no og fyll ut info fra hver andre uke fra lørdag (må fylles ut innen en ukes tid ihvertfall) over hvor mange timer du har jobbet.

 

Iløpet av 4 uker burde søknaden være ferdig behandlet. Så vent til NAV kontakter deg for å sette opp møte med en rådgiver og at du har fått bekreftelse på at du mottar støtte.

 

NB! Husk å gå på alle møter/kurs NAV setter deg opp på under tiden du er registrert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...