Gå til innhold

[Løst] Sølt te på iPhone!


Anbefalte innlegg

Jeg har da altså vært så uheldig å søle te på iPhonen min (iPhone 4). Jeg var kjapt oppe med å tørke den, og det var ikke så vanvittig mye. Den funket i en stund etter dette, men plutselig kunne jeg ikke skru opp lyden med knappene, lyden gikk automatisk av, og jeg kunne dermed ikke spille av musikk. Det er godt mulig det kom noe te på høyttalerne, men det må jo være meningen fra Apple sin side at lyden automatisk ikke går av, og at man ikke kan justere den.

 

Uansett, jeg skrudde iPhonen av og på, og da jeg skulle skrive inn koden hørte jeg at den lagde lyd da jeg trykket, men da jeg kom inn kunne jeg fortsatt ikke justere på lyden.

 

Noen som har opplevd noe liknende?

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er desverre ikke mye du kan gjøre akkurat nå , noen ting er det men du får ikke brukt garanti / forsikring i såfall :

 

1 : Rengjør telefonen grundig, den må være avslått og du må benytte deg av elektronikkens, Batteriet bør også være tatt ut og må renses det også.

Du må selvsagt åpne telefonen og demontere den internt.

2 : Når du har gjort det bør du sørge for at telefonen får tørket seg grundig , om du har et rom som holder lav luftfuktighet og grei temperatur (22-25) så kan du la den ligge i noen dager. Alternativt er du utålmodig kan du bruke en hår føner og kaldluftfunksjonen men da er det ikke sikkert den blir tørr nok.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Um... ikke for å være slem, men så vidt jeg vet så får du ikke opp dekselet på Appleprodukter, og kan dermed ikke gjøre noe annet enn å sende den inn til reperasjon.

 

 

Joda, går fint an å skru på iPhone.

 

Ikke uten å miste garantien. Altså, Apple har ikke en løsning hvor du kan åpne dekselet selv, og er derfor avhengig av deres hjelp hvis du ikke ønsker å miste garantien.

 

Edit: men derigjen så vil de bare finne ut av at det er din egen skyld og nekte å reparere mobilen hvis du ikke betaler, og da er det like greit å kjøpe en ny mobil. For all del, skru ivei!

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...