Gå til innhold

Julie skal til Thailand i juni [bilder på slutten]


Anbefalte innlegg

Ble ikke spinning på onsdag, følte meg sliten og støl.

 

Trente idag!

 

4 min mølle

 

Knebøy

12x35kg

12x35kg

12x35kg

 

Benkpress, manualer

12x10kg

12x10kg

12x10kg

 

Stående roing

12x20kg

12x20kg

12x20kg

 

Arnoldpress

12x6kg

12x6kg

- veldig fornøyd med at jeg klarte mer her enn forrige gang. Finner ikke noen 5kg manualer.

 

Bicepscurl, stang

12x10kg

12x10kg

 

Glute bridge på swissball med medisinball i fanget (10kg)

x12

x12

- det brenner i stumpen, men absolutt en av favorittøvelsene mine for tiden

 

Reverse crunch x10

+ 2 sett med en annen øvelse jeg ikke vet hva heter, for mage.

 

Mølle

1 min gange

4 min jogg (8,4)

4 min gange (5,6)

4 min jogg

3 min gange

4 min jogg

4 min nedvarming

- denne delen gikk enklere idag, vet ikke hva jeg gjorde annerledes, motivasjon kanskje!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Mølle, fire minutters jogging

 

Benkpress, manual

10x8kg

12x10kg

12x10kg

12x10kg

- har forbedret meg her, de 3 siste repsa kjennes fortsatt tunge ut, men ikke så ille som før.

 

Frontbøy

12x30kg

11x30kg

10x30kg

- tok frontbøy istedet for knebøy, da trenger jeg ikke å slite med å få stanga opp på mitt provisoriske stativ fordi jeg kan bruke lavere vekt.

 

Stående roing, bredt grep

12x20kg

12x20kg

 

Arnoldpress

12x8kg

10x8kg supersett til ---> 6x6kg

10x6kg vanlig skulderpress

 

Bicepscurl, stang

12x10kg

12x10kg

- er bevisst på at venstrearmen automatisk tar over, så prøver å bruke begge likt

 

Glute bridge x10, prøvde å vente på en medisinball som aldri ble ledig. Ga opp til slutt.

To sett mageøvelse med swissball

Ett sett mage, liggende øvelse

 

5 tabataintervaller på mølla, 14,5kmt.

+ noe fartlek på slutten.

Lenke til kommentar

Trente styrke med hun jeg går på spinning sammen med, ble litt alternative øvelser osv. siden det var på kveldstid og mer folk, alle benkene var opptatt osv.

 

Utfall

16kgx10

16kgx10 ---> goblet squat 16kgx10

16kgx10 ---> goblet squat 16kgx12

 

Hip thrust på ball

10kgx10

10kgx10

10kgx10

 

Brystpress manual, på ball

8kgx10

8kgx12

8kgx12

- utfordring å gjøre det på ball når en er vant med flatbenk

 

Rygghev på ball

x10

x10

 

Skulderpress på ball

8kgx8

8kgx8

8kgx8

 

Nedtrekk

25kgx10

25kgx10

25kgx10

 

Planken x2

Flate pike-ups x2 10 repetisjoner

 

Ser jeg har skrevet reps og kg i motsatt rekkefølge enn vanlig, men orker ikke endre det.

Lenke til kommentar

Nei, jeg har jo alltid visst at man setter eget nivå/gir selv, så man velger eget nivå og presser seg selv. Følger såklart takten og det instruktøren sier, men på eget nivå :)

Forrige gang var veldig tungt, følte meg kvalm etterpå og jeg tenker ikke å prøve å få den følelsen hver gang, går an å presse seg uten å føle seg kvalm :p

Lenke til kommentar

Ja, det var planen. Er planen! Jeg må bare komme meg dit!

Jeg SKAL dit i morra, det er skrevet i stein!

 

Har hatt det litt tungt i det siste som gjør det vanskelig å komme seg avgårde. Det er eneste grunnen til at det ikke har blitt som planlagt. Nå virker det som om fredagsøktene kommer til å bli sammen med ei jeg kjenner, og da betyr det at enda en økt er mindre sannsynlig å skimpe unna.

Lenke til kommentar

Jeg dro i dag, og er stolt over meg selv, for jeg våknet og følte meg uinspirert og forkjøla (har tatt over kjærestens forkjølelse fra forrige uke).

Ladet opp med havregrøt og dro avgårde i tolvtida.

 

5 min romaskin

 

Knebøy

12x20kg

15x20kg

12x20kg

- kjørte totalt ass to grass idag, mot paralell som jeg vanligvis gjør. Var streng med pausene, 60sek eller mindre. Pulsen var høy og jeg svettet bra. Selv om vekta var lav føltes det riktig idag i kombinasjon med at jeg er syk og pausene var korte. Autoregulering? :p

 

Ettbeins markløft

8(pr bein)x20kg

8x20kg

 

Benkpress, manual

12x10kg

12x10kg

12x10kg

- tungt idag, armene ristet verre på de tre siste repsa på alle sett

 

Stående roing, litt smalere grep enn vanlig

12x20kg

12x20kg

12x20kg

- neste gang hadde nok 22,5 vært perfekt, men de har bare 25. Får se.

 

 

Arnoldpress på swissball

12x6kg

8x6kg + siste 4 reps etter 10 sek pause

8x6kg vanlig skulderpress

- veldig tungt idag!

 

+ to sett av en mageøvelse

 

Følte meg svimmel og småkvalm på slutten av økta, så jeg dro rett hjem for å spise. Er fornøyd med at jeg kom meg av gårde og fikk gjennomført det meste. Hoppet over biceps og triceps.

Lenke til kommentar

Hmm jeg er litt usikker, det har vært litt opp og ned, men heldigvis mer bra enn dårlig. Jeg vet med meg selv at jeg trenger lengre perioder med "bra" før jeg ser og føler forskjell. Jeg TROR jeg har blitt litt strammere i overkroppen, men det kan være ønsketenkning. Gi meg en uke til så kan jeg ta nye målinger *grøss*

Lenke til kommentar

Inspirert av flott vær og generelt godt humør hoppet jeg på vekta og inn i målebåndet idag.

 

16. januar til 25. februar

Overarm: 29 --> 29,5

Overarm stram: 31 --> 32

Midje: 75 --> 73

Midje stram: 71 --> 68,5

Hofter: 100,5 --> 100

Lår: 61 --> 61,5

Vekt: 65,5 kg --> 65 kg

 

Jeg trenger ikke smalere midje, jeg vil ha mindre lår :p haha. Ahh vel, det var halvveis inspirerende, har hatt en god uke kostholds- og treningsmessig, så skal ta med meg det inn i neste uke. Kan ikke si at jeg har gjort en 100% innsats hittil, så jeg skal forbedre meg.

Lenke til kommentar

Da har jeg kommet meg over til neste del av RYP grunnprogrammet. Eller, jeg tror kanskje jeg skal si at jeg tar utgangspunkt i programmet, for det blir kanskje litt urettferdig mot RYP når jeg legger til litt øvelser hver gang og f. eks ikke trener spesielt mye biceps og triceps isolasjonsøvelser.

Så ja, da var det ned til 8 repetisjoner og 3 sett på baseøvelsene i programmet!

 

Dagen ble slik.

 

5 min på romaskin

 

Benkpress, manualer

12x6kg

8x12kg

8x12kg

8x12kg

- overraskende greit, det var bare de to siste repsa jeg følte det var litt tungt.

 

Stående roing, bredt grep

8x25kg

8x25kg

8x25kg

- også helt fint

 

Utfall

8x12,5kg

Bulgarske utfall

8x12,5kg

8x12,5kg

- au

 

Strake markløft

15x35kg

12x35kg

 

Arnoldpress

8x6kg

8x6kg

- lurer litt på hvordan jeg skal komme meg videre her, eneste alternativ er å bruke 8kg neste trening og prøve 8 reps, men jeg lurer på om det kan bli veldig tungt.

 

Negative pull ups

x1

x1

x1

x1

- hadde lyst til å prøve dette, var litt vanskelig å finne et sted jeg kunne gjøre det uten å hoppe for mye, måtte klatre i et kabelstativ. Burde kanskje tenkt på dette før helt på slutten av økta. Rev godt i lats!

 

Hamstring curl på ball

x10

x10

x10

- au au

 

"Gående planke"

x4 per arm

x4 per arm

- man er i vanlig plankeposisjon, deretter bruker man armene for å komme seg opp så man står på strake armer, deretter ned på albuene igjen. Gjenta. Tungt!

 

+ ett sett av en mageøvelse jeg ikke vet hva heter, ligger på ryggen og senker strake bein ned mot bakken og deretter opp igjen.

 

Jeg hopper over biceps og triceps isolasjonsøvelsene, skal legge inn bilde straks som forklarer hvorfor :ph34r:

Lenke til kommentar

Ikke fortvil, måtte lage litt mat og sånt før jeg kunne fikse bildene.

 

Er fornøyd med at jeg er smal i livet og ikke har så mye fett på overkroppen men det var disse beina da! Det går, men det går sakte.

Er også fornøyd med at selv om jeg har nok biceps og triceps når jeg strammer, så ser det ikke så svært ut når jeg står vanlig.

 

p1060785c.jpg

 

p1060791j.jpg

 

imag0261x.jpg

 

imag0260a.jpg

 

imag0257sn.jpg

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...