Gå til innhold

Julie skal til Thailand i juni [bilder på slutten]


Anbefalte innlegg

Vi skal til Thailand igjen i juni, så det er min motivasjon for å snegle meg ut av sofaen.

Jeg trener andre, men har blitt så slapp med min egen trening, har vel ikke trent regelmessig på over tre måneder nå, bare enkle økter litt her og der.

 

Har bestemt meg for å teste grunnprogrammet til RYP.

Ønsker tre økter i uka, samt jeg skal kjøre spinning en kveld (jeg grøsser allerede!). Har troa på at det vil piske meg tilbake til der jeg vil være.

 

Legger inn noen målinger jeg gjorde i går sånn at jeg har noe å sammenligne med. Alt er målt på bredeste punkt, bortsett fra midjen så klart.

16. januar 2012

Overarm: 29

Overarm flex: 31

Midje: 75

Midje flex: 71

Hofter: 100,5

Lår: 61

Vekt: 65,5 kg (ikke så veldig viktig, men tar det med)

Skal få ordnet en fettklypemåling snart tenker jeg. Antar den er verre enn den var for seks måneder siden, vi har jo flyttet til midten av takeaway-land!

 

Jeg har forsåvidt som mål å se ut som jeg gjorde i Thailand i fjor, eller bedre:

 

img8518g.jpg

 

img8635c.jpg

 

img8552h.jpg

 

 

 

Den gamle loggen kan finnes her.

 

------------

I morra skal jeg ha veiledningstime (obligatorisk zzz) på nytt gym sånn at jeg kan trene der, og så skal jeg teste min 10RM for å begynne med Grunnprogrammet. Vi drar til Nederland på torsdag, derfor tester jeg 10RM i morra så jeg kan begynne treningen på tirsdag :)

Endret av Juliess
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DE HAR IKKE KNEBØYSTATIV PÅ GYMMET?! WTFFFFFF!!!

Det er tre andre gym jeg kan bruke medlemsskapet mitt hos, så jeg skal se om det andre som er i samme avstand fra meg har stativ. Det er jo helt latterlig, de hadde ikke noen benkpresstativ heller :)

Alt annet var helt greit.

 

10RM-testing idag. Veldig rask økt for å finne ut av vektene, måtte nemlig plukke opp en elektriker rett etterpå :p

 

Knebøy

5xkroppsvekt

10x20kg

10x30kg

10x40kg

 

Benkpress med manualer

10x8kg

10x10kg

10x12kg

6x12kg

 

Arnoldpress

Fant kun en 6kg manual, så jeg skal begynne med 6 neste gang. 7 pleide jeg å gjøre vanlig skulderpress med, så regner med at jeg må gå litt ned.

 

Stående roing, bredt grep

10x17,5kg

10x20kg

10x25kg

 

Strake markløft

12x45kg

7x45kg

- grepet mitt har blitt ufattelig stakkarslig, det hjalp ikke med pump i underarmen heller

 

Nedtrekk

10x20kg

10x25kg

10x25kg

- denne nedtrekken var latterlig tung! Tror den er koblet med kun èn vaier, og derfor tyngre enn den jeg har brukt før.

 

Biceps curl, stang

12x12,5kg

Tricepspress, kabel

15kg

 

 

Planken 1:10

 

Jeg har blitt svaaak :cry:

Lenke til kommentar

Ja, blir interessant :) skal ikke spise massivt, men følge en "fornuftig diett", så forhåpentligvis vil jeg ikke bygge så mye på Det, men vet fra erfaring at jeg Har anlegg for det om jeg trår til.

Jobber også som PT, ja. Har valgt å prøve RYP fordi det er kjekt at noen andre kan tenke for meg innimellom.

Lenke til kommentar

Idag var et ork, jeg prøvde å forsinke meg selv og hadde mange unnskyldninger for hvorfor jeg ikke hadde tid til å trene osv. Kom meg av slutt til gymmet, men det var et strev :p

 

5 min mølle

 

Benkpress, manualer

12x10kg

12x10kg

12x10kg

- relativt tungt på de 2-3 siste repsa på de to siste settene. Gjennomførbart.

 

Knebøy

12x30kg

12x30kg

12x30kg

Måtte legge stanga oppå et chins-assist apparat for å få den på ryggen, hehe..

Stående roing, bredt grep

12x20kg

12x20kg

12x20kg

 

Arnoldpress

12x6kg

10x6kg

- tungt

Bicepscurl

12x10kg

12x10kg

 

Triceps kickback med manual

10x4kg (10 pr arm)

10x4kg

Mageøvelse med swissball

x10

x10

 

+ ca 10 minutter på mølla igjen med to løpeintervaller på 2 min hver, jeg er i dårlig form :p

 

I morra blir det kanskje spinning, kommer an på om hun jeg skal dra dit med rekker hjem fra jobb. Nekter å gå første gangen alene :blush:

Lenke til kommentar

Legger inn dagens mat, kommer ikke til å gjøre det hver dag, men føler jeg har gjort en god jobb idag :p

 

Frokost: havregrøt

Etter trening: proteinshake, en scoop

Middag: to koteletter, en mais, fullkornsris, tomat og paprika (pluss et halvt lite glass med thaisaus)

Kvelds: avocado med cottage cheese og litt majones

 

Vanninntaket har vært ok, vi har gått tom for kaffe så jeg kjenner jeg mangler koffeinfiksen :p

Lenke til kommentar

Akse: ja, det er et realtivt kort program, jeg kjørte tre sett på mye av det istedet for to som det står i programmet. Jeg tror at når jeg har kommet inn i gymrutinen igjen så kommer jeg til å legge inn nedtrekk og strake markløft.

Ellers syns jeg forsåvidt det eneste problemet er at det ikke går an å øke så lite som anbefalt pr. økt, fordi vektene jeg bruker gjerne går oppover med enten 2kg mellom, eller 5kg. Får se hva jeg gjør med det, om jeg trener to økter med samme vekt før jeg øker f. eks, eller øker på siste settet.

 

Jenbu: Ja, ideelt kunne jeg nok hatt mer tid i mellom, men jeg trente på formiddagen i går, og timen er ikke før sju i kveld. Hovedsaklig vil jeg gå i kveld fordi jeg aldri har vært der før og skal gå sammen med en venninne (om hun rekker tilbake fra jobb). Vil ikke gå første gangen alene :p

Tror uansett det går greit, utholdenhet på sykkel. Ville ikke kjørt på med styrketrening igjen i dag tidlig f.eks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...