Gå til innhold

Sony Xperia S - Sonys første dual-core! Diskuter den her!


  

79 stemmer

  1. 1. Er du fornøyd med din Xperia S?

    • Ja, superfornøyd!
      23
    • Sånn passe...
      7
    • Nei, ikke fornøyd!
      5
    • Har ikke Xperia S, men vurderer å kjøpe den.
      26
    • Har ikke Xperia S, og vil ikke ha en heller
      18


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fargegjengivelsen er bedre på xperia s enn GS2. Selve cameraet er hurtigere også. Men lukkertiden er ikke god. N8 f.eks er mye bedre. Vet ikke om en software update kan fikse dette. Men jeg håper virkelig det:-). Prøv å ta bilder av motiver i bevegelse med xperia s. Da sliter du. Ellers veldig happy mee xperia s. Batteriet suger. Men det blir fikset i update har jeg skjønt. Ikke lenge til 4.0 nå heller!!;-)

Når har jeg i hele går filmet 1080p av sønnen min på akebrett helt uten hakking og med perfekt resultat, samt tatt en drøss med bilder av ham i ake aksjon i fart og fikk ikke et eneste blury/dårlig bilde. Men merket meg at bildene kan bli uskarpe ved bruk av on screen capture knappen, så her brukes kun den fysiske kamera knappen.

Så vil jeg snakke litt om batteriet, i dag klokken 18 hadde jeg 14% batteri igjen. Jeg tenkte "det var da voldsomt dårlig selv om jeg hadde spilt en god del på den, surfet mye og tatt bilder". Men ok, koblet telefonen i laderen men ingenting skjedde. Da fant jeg ut at telefonen faktisk ikke hadde ladet i går natt siden jeg faktisk ikke hadde den koblet til stikkontakten. Konklusjonen ble da plutselig at telefonen haddr gått 36 timer uten lading og blitt flittig brukt, dette er absolutt godkjent etter dagens standard og jeg ble litt sjokkert over dette.

Men ja, kameraet skal oppdateres :) som det meste annet tydeligvis.

Lenke til kommentar

Fargegjengivelsen er bedre på xperia s enn GS2. Selve cameraet er hurtigere også. Men lukkertiden er ikke god. N8 f.eks er mye bedre. Vet ikke om en software update kan fikse dette. Men jeg håper virkelig det:-). Prøv å ta bilder av motiver i bevegelse med xperia s. Da sliter du.

Ellers veldig happy mee xperia s. Batteriet suger. Men det blir fikset i update har jeg skjønt. Ikke lenge til 4.0 nå heller!!;-)

Når har jeg i hele går filmet 1080p av sønnen min på akebrett helt uten hakking og med perfekt resultat, samt tatt en drøss med bilder av ham i ake aksjon i fart og fikk ikke et eneste blury/dårlig bilde. Men merket meg at bildene kan bli uskarpe ved bruk av on screen capture knappen, så her brukes kun den fysiske kamera knappen.

Så vil jeg snakke litt om batteriet, i dag klokken 18 hadde jeg 14% batteri igjen. Jeg tenkte "det var da voldsomt dårlig selv om jeg hadde spilt en god del på den, surfet mye og tatt bilder". Men ok, koblet telefonen i laderen men ingenting skjedde. Da fant jeg ut at telefonen faktisk ikke hadde ladet i går natt siden jeg faktisk ikke hadde den koblet til stikkontakten. Konklusjonen ble da plutselig at telefonen haddr gått 36 timer uten lading og blitt flittig brukt, dette er absolutt godkjent etter dagens standard og jeg ble litt sjokkert over dette.

Men ja, kameraet skal oppdateres :) som det meste annet tydeligvis.

 

Leste en test der de nevnte at mobilen kan gi uklare bilder når objekter er i bevegelse. Og det stemmer også for min xperia s. Jeg bruker kamera knappen. Ikke den touch knappen:-). Men kanskje min mobb er noe mer utsatt for dette problemet. Bruker du normal eller motivgjengivelse? Hakker bilde før du tar selve bilde? Det gjør mitt camera. Veldig typisk på dårligere mobilcamera. Det overrasket meg noe jævlig da jeg fikk mobben.

Lenke til kommentar

Fargegjengivelsen er bedre på xperia s enn GS2. Selve cameraet er hurtigere også. Men lukkertiden er ikke god. N8 f.eks er mye bedre. Vet ikke om en software update kan fikse dette. Men jeg håper virkelig det:-). Prøv å ta bilder av motiver i bevegelse med xperia s. Da sliter du.

Ellers veldig happy mee xperia s. Batteriet suger. Men det blir fikset i update har jeg skjønt. Ikke lenge til 4.0 nå heller!!;-)

Når har jeg i hele går filmet 1080p av sønnen min på akebrett helt uten hakking og med perfekt resultat, samt tatt en drøss med bilder av ham i ake aksjon i fart og fikk ikke et eneste blury/dårlig bilde. Men merket meg at bildene kan bli uskarpe ved bruk av on screen capture knappen, så her brukes kun den fysiske kamera knappen.

Så vil jeg snakke litt om batteriet, i dag klokken 18 hadde jeg 14% batteri igjen. Jeg tenkte "det var da voldsomt dårlig selv om jeg hadde spilt en god del på den, surfet mye og tatt bilder". Men ok, koblet telefonen i laderen men ingenting skjedde. Da fant jeg ut at telefonen faktisk ikke hadde ladet i går natt siden jeg faktisk ikke hadde den koblet til stikkontakten. Konklusjonen ble da plutselig at telefonen haddr gått 36 timer uten lading og blitt flittig brukt, dette er absolutt godkjent etter dagens standard og jeg ble litt sjokkert over dette.

Men ja, kameraet skal oppdateres :) som det meste annet tydeligvis.

 

Leste en test der de nevnte at mobilen kan gi uklare bilder når objekter er i bevegelse. Og det stemmer også for min xperia s. Jeg bruker kamera knappen. Ikke den touch knappen:-). Men kanskje min mobb er noe mer utsatt for dette problemet. Bruker du normal eller motivgjengivelse? Hakker bilde før du tar selve bilde? Det gjør mitt camera. Veldig typisk på dårligere mobilcamera. Det overrasket meg noe jævlig da jeg fikk mobben.

 

Her lukter det reklamasjonssak!!

Har brukt både motivgjengivelse og såkalt normal modus. Hakker ikke og bildene blir helt skarpe med fine farger i fokus.

Lenke til kommentar

Burde jeg bruke Singapore generic versjonen? Får jeg menyer på norsk osv eller hva er cons med Singapore versjonen?

 

Jepp, du får menyer på norsk. Det er bare noen apps som er inkludert i den versjonen, som mange av dem kan avinstalleres uten root :) Du trenger egentlig ikke å låse opp bootloader eller få root for å installere den.. Ta en titt her:http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1571293

Lenke til kommentar

Jeg er i Berlin for tiden. Tok noen bilder i går kveld, sammen med bror som har en arc s. Syns faktisk han fikk bedre kveld-bilder enn det jeg fikk. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men ser ut til at på mitt kamera så objektet nærmere ut enn det det var for han også. Jeg hadde ikke brukt zoom. Noen ganger er det bare en fordel tho. Spent på updaten som jeg ikke har fått installert enda :)

Lenke til kommentar

Jeg er i Berlin for tiden. Tok noen bilder i går kveld, sammen med bror som har en arc s. Syns faktisk han fikk bedre kveld-bilder enn det jeg fikk. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men ser ut til at på mitt kamera så objektet nærmere ut enn det det var for han også. Jeg hadde ikke brukt zoom. Noen ganger er det bare en fordel tho. Spent på updaten som jeg ikke har fått installert enda :)

 

Jeg er ikke fornøyd med kveldsbildene heller. Sku hatt ekte blits på mobben. Blir fort uklare bilder:-(

Lenke til kommentar

To raske nyheter (muligens gammelt nytt for noen):

 

Sony acknowledges heat-related display issue on some Xperia S phones

 

Sony Mobile offers up Xperia S open source archive, provides support for custom ROM devs

 

Til dere som har hatt mobilen i et par uker nå:

 

Hvordan oppleves kvaliteten? Tenker spesielt på det tynne bakdekselet og plastlukene.

 

Er touchknappene så vanskelig å treffe/lite responsive som alle testene skal ha det til?

Lenke til kommentar

To raske nyheter (muligens gammelt nytt for noen):

Sony acknowledges heat-related display issue on some Xperia S phones

Sony Mobile offers up Xperia S open source archive, provides support for custom ROM devs

Til dere som har hatt mobilen i et par uker nå:

Hvordan oppleves kvaliteten? Tenker spesielt på det tynne bakdekselet og plastlukene.

Er touchknappene så vanskelig å treffe/lite responsive som alle testene skal ha det til?

 

jeg har ingen ting å si på kvaliteten. Har ikke hatt noe problemer med bak dekselet eller lukene, men lukene kan være litt i veien viss du har dårlig tid.

 

jeg var så dom at jeg satte på en til skjermbeskytter, og jeg synes knappene og skjermen reagere ganske bra. Selv med to skjermbeskyttere på .men jeg ser at når jeg lar andre prøve mobilen, sliter de litt :tease:

Endret av xoma
Lenke til kommentar

en ting jeg opplever som jeg aldri har opplevd før på en telefon er at skjermen samler støv......

jeg blir heller ikke fortrolig med de 3 usynlige knottene

på toppen av alt har jeg fått mange merker i det nedre dekselet, men var det ikke snakk om at denne var løs og kunne byttes? (den under lysene)

Lenke til kommentar

Til dere som har hatt mobilen i et par uker nå:

 

Hvordan oppleves kvaliteten? Tenker spesielt på det tynne bakdekselet og plastlukene.

 

Er touchknappene så vanskelig å treffe/lite responsive som alle testene skal ha det til?

 

Kvaliteten på dekselet ja.. Det er greit. Tar det ikke av for å bøye på det akkurat heller.

 

Og plastlukene. Kan nå si at jeg er redd for at den foran USB kontakten, skal løsne hver gang jeg skal lade telefonen. Ellers fungerer det fint så langt.

 

Vanskelig å treffe knappen nei. Er som regel ingen problem.

 

Edit: wifi antennen på telefonen er dårlig. Og bare hos meg den nederste delen knirker når man er borti den? Ekkelt. Virker løst.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Har oppdatert den, men suger veldig mye batteri fortsatt, Hadde 70 % igjen i gårkveld, i dag når jeg sto opp

var det 9 % med alt avslått . forbruk : cellstandby 67 % !!

Må kvitte meg med denne... ganske fort :(

 

Det går ikke an.... Det er jo helt sinnsykt isåfall!

Min klarer nå 32-36 timer med normal bruk... Noe som absolutt er godkjent i 2012. Har du hatt telefonen lenge?

Lenke til kommentar

Har oppdatert den, men suger veldig mye batteri fortsatt, Hadde 70 % igjen i gårkveld, i dag når jeg sto opp

var det 9 % med alt avslått . forbruk : cellstandby 67 % !!

Må kvitte meg med denne... ganske fort :(

Høres ut som mobilen ikke er helt frisk. Ellers kan du restarte hele telefonen, og se om det hjelper.

 

67% er tydelig noe som ikke stemmer.

Lenke til kommentar

Har oppdatert den, men suger veldig mye batteri fortsatt, Hadde 70 % igjen i gårkveld, i dag når jeg sto opp

var det 9 % med alt avslått . forbruk : cellstandby 67 % !!

Må kvitte meg med denne... ganske fort :(

Høres ut som mobilen ikke er helt frisk. Ellers kan du restarte hele telefonen, og se om det hjelper.

 

67% er tydelig noe som ikke stemmer.

 

Min har ligget siden i går morges uten lading med lite bruk (driver å tester en One X om dagen) er nå nede på 10% batteri. Cellestandby: 12%, så her er det noe muffins!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...