Gå til innhold

Komplett fjerner produktanmeldelser


Anbefalte innlegg

Etter å ha kjøpt en netgear WNR3500L ruter på tilbud på komplett, som jeg hadde sjekket at var kompatibel med Tomato firmware som jeg skulle installere på den. Oppdaget jeg når jeg fikk ruteren, at jeg hadde fått tilsendt en annen versjon av ruteren, nemlig WNR3500Lv2.

 

Jeg tenke ikke noe mer over det, helt til jeg skulle flashe ruteren med Tomato, noe som ikke var mulig.

WNR3500Lv2 ruteren har andre spesifikasjoner enn WNR3500L ruteren, og noe tomato firmware finnes ikke for denne modellen, slik som det hevdes i produktinformasjonen, hvor ordet "open-source" gjentas ofte.

"Popular Linux Firmware-DD-WRT, Open-WRT and Tomato available on Open-source community website"

 

Etter å ha snakket med kundeservice, var løsningen deres å benytte angrerett og kjøpe en annen ruter jeg ble anbefalt, som i tillegg til å være dårligere spesifisert, heller ikke støttet tomato. Ved angrerett ville også kostnadene ved posting blitt større enn ruteren kostet, så det var utelukket.

WNR3500L versjonen som jeg egentlig skulle ha, hadde de ikke på lager...

 

Jeg belaget meg på å beholde ruteren, men skrev en saklig produktanmeldelse på produktsiden hvor jeg klargjorde for forskjellene, for å advare andre om at ruteren ikke virker med Tomato.

 

Men produktanmeldelsen dukket aldri opp, så jeg skrev en ny 2 uker senere, og den har heller ikke kommet gjennom modereringen...

De har heller ikke svart på min henvendelse om hvorfor de har fjernet produktanmeldelsen.

 

Er det kanskje fordi de nå har produktet til salgs igjen, og de vil bli kvitt de?

Jeg synes det er dårlig gjort å selge noe som ikke stemmer overens med beskrivelsen, og dette virker som er gjort med vilje.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På den andre siden, om de tilbyr den tjenesten, så har de også en moralsk plikt til å ikke føre kundene sine bak lyset.

Om omtalen er negativ, men saklig og begrunnet, så ser jeg på en fjerning av den aktuelle omtalen som en form for løgn./falsk reklame. Hvis de bare godtar positive kundeomtaler så burde det også fremgå meget tydelig på omtalesida.

Lenke til kommentar

Ja det er deres side, men jeg mener også at det er slik MrLee skriver.

 

Jeg kunne reklamere og sende produktet inn igjen, men det ville kostet mer i frakt totalt enn selve produktet kostet, samt en ukes tid uten ruter.

 

Selve produktet er ikke krise, men at de fjernet produktanmeldelsene synes jeg var litt sleipt.

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke bare femstjernere.

Men selvsagt, Komplett driver butikk. Selvsagt gjør de sensurering for å forhindre folk fra å ikke kjøpe (sosiale bevis -- dvs at noen skriver negative anmeldelser på et produkt -- gjør at folk er mine tilbøyelige til å kjøpe produktet).

Lenke til kommentar

Men det blir jo helt feil med et slikt kommentarsystem hvis kun 5 og 4 stjerner skal få lov å ligge ute. Hvis jeg som kunde ønsker å kjøpe et produkt så vil jeg høre hva alle har å si, ikke bare de som er fornøyd med det.

 

Sider som Amazon og DealExtreme har også kommentarsystem og der ser jeg flere ganger at folk gir lav karakter uten at de sensurer meldingene.

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet i de tilfelle jeg er mistfornøyd med et kjøp, antakelig defekt vare, anbefaler komplett å bruke åpen kjøp for å slippe å bli belastet for reprasjon som ikke er dekket på garanti, hvis man har mulighet å bruke pickuppoint så anbefaler komplett det.

 

Så jeg merker komplett har blitt betydlig dårligere den siste tiden, de er blitt mere opptatt av salg enn god kundebehandling.

 

Så er ikke noe rart komplett er slik.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hvis tilfellet er at man ikke slipper gjennom annet enn 3 og 4 stjerner så er jo dette også å føre kunder bak lyset. Om man gjør dette må det stå forklart at dette er metoden deres. Jeg tror og håper at Komplett ikke bedriver en slik praksis da det definitivt vil trekke ned deres omdømme.

Lenke til kommentar

Send en klage til de på e-post, med kopi til VG.no, dagbladet.no og digi.no. Da tipper eg en kommunikasjonsansvarlig eller pressekontakt fort kommer på banen og avviser praksisen, beklager de tilfeldige tilfellene, forklarer at dette tar de alvorlig og forsikrer alle om at de skal ta en runde på det internt.

 

Eg vedder på at tilbakemeldingen fra Komplett.no kommer innen tre dager.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du er ikke alene.

 

En kompis kjøpte ASUS N55SF. Denne konket etter 24 timer med at batteriet sluttet å lade.

 

Han skrev en produktanmeldelse, og dette ble fjernet.

 

Alt var saklig, men fjernet for det. Nå har dem jo fjernet hele pcn fra sortimentet og gitt 2 x forskjellige forklaringer til meg og han på hvorfor.

 

Og den han benyttet angrefristen på ligger nå som demovare.

Lenke til kommentar

Hei alle sammen,

 

Vi godkjenner alle produktanmeldelser som er innenfor retningslinjene man kan lese når man skriver anmeldelser. Gode som dårlige. Dersom en anmeldelse slettes etter at den er publisert gjøres dette kun dersom forfatteren kontakter oss med ønske om at den skal fjernes.

 

Retningslinjer for produktanmeldelser:

 

Hva skal en produktanmeldelse inneholde?

- Din egen erfaring med fokus på det aktuelle produktet.

 

Vennligst ikke inkluder:

- Erfaringer som ikke er produkt-spesifikke.

- Erfaringer i forbindelse med support eller retur av det aktuelle produktet.

- Spørsmål om produktet eller spørsmål til andre som har skrevet en anmeldelse. Dette er ikke et forum.

- Linker, priser, tilgjengelighet eller annen tidsavhengig informasjon.

- Referanser til Kompletts konkurrenter.

- Støtende/ufin ordbruk.

 

- Anmeldelser kan ikke legges inn av våre leverandører.

- Du må ha kjøpt varen for å skrive en anmeldelse.

- Komplett forbeholder seg retten til å akseptere, avslå eller fjerne enhver produktanmeldelse som ikke er i tråd med disse retningslinjene.

- Komplett forbeholder seg retten til å publisere anmeldelser i for eksempel annonsering.

 

Dersom noen har spørsmål rundt konkrete produktanmeldelser kontakt oss gjerne på [email protected] så ser vi på saken :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei alle sammen,

....

 

Ok.

Jeg kan ikke se at de 2 anmeldelsene jeg skrev, brøt med noen av de retningslinjene som nevnes her.

 

Dersom en anmeldelse slettes etter at den er publisert gjøres dette kun dersom forfatteren kontakter oss med ønske om at den skal fjernes.

 

Vel, det så ut som mine 2 anmeldelser ikke engang kom gjennom moderering.

Jeg har heller ikke funnet noe sted jeg kan finne tilbake til anmeldelsene jeg skrev på siden deres.

(ikke på mine sider heller)

 

Jeg har allerede kontaktet [email protected] angående dette, for 5 dager siden.

 

Da får jeg prøve å kontakte [email protected] med samme sak....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Manglende detaljer om produktene er et av nettbutikk markedets store utfordringer i tillegg til manglende evne til å presentere en fornuftig forventet ankomstdato.

 

Jeg har flere genger påpekt feilaktig/missvisende fakta om varene for butikkene, men får alltid til svar at de vet dette best selv.

Særlig hovedkort og BIOS versjoner er et gjentagende problem. Nesten hver gang en produsent kommer med nye CPU'er som er bakoverkompatible roter butikkene det til ved å presentere hovedkort med gammel BIOS som kompatibel med ny CPU.

Nettbutikkene mangler et system for diffrensiering av ulike versjoner av samme vare. Det burde være slik at en kunde kunne velge mellom ny & gammel versjon, men da taper vel butikken penger så det er neppe prioritert.

 

Når det gjelder kommentarsystemer er det vel litt som bukken og havresekken. Det faktum at nettbutikken kontrollerer kommentarer om varene de selv selger er i utgangspunktet ingen god idé, slike vurderinger burde bli gjort av en nøytral part.

Kjøper bør alltid lese butikk-kommentarer med et skeptisk sinn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...