Gå til innhold

Er dette en bra gaming pc ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

til prisen så er den noe dritt.

Skal du slenge ut slike påstander bør du også begrunne dem, eller i det minste komme med alternativer.

 

Du må fort opp i 12.000 for et tilsvarende selvbygg, og det er uten mus og tastatur. 13.000 for en slik ferdigbygget maskin er på ingen måte noe dårlig kjøp.

 

Med det sagt: går du for selvbygg, eller eksempelvis Komplett sin PC-bygger, har du større valgfrihet. Du kan gjøre gunstigere valg, som i mine øyne basically er i5, 8 GB RAM, GTX 570 og mindre harddiskplass (harddisk er temmelig dyrt nå etter flommen i Thailand). Du får en tilstrekkelig kraftig maskin uten å betale det grønne ut ørene, men 13k for HPen i førstepost er heller ikke særlig overpriset.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Intel ® Core ™ i7-2600

16 GB DDR3 RAM

3 TB HDD

NVIDIA GeForce GTX 580

 

En rå pc dette ja, drar nok de fleste spill på high/med.

 

Mulig man kan klassifisere denne som "rå" i et meget, meget svakt øyeblikk, men å betale 13k for denne blir for dumt.

Ikke bare betaler man overpris for komponentene, men disse i seg selv, som for eksempel en uspesifisert 600w PSU, er høyst sannsynlig av tvilsom kvalitet.

Tar man i tillegg med i betraktningen at de selger en i7-2600 (altså den låste versjonen) med 16GB RAM på et ikke-navngitt hovedkort som en gaming PC, attpåtil uten SSD av noe slag, burde varselbjellene ringe for noen og en hver.

 

Hadde ikke tatt i denne med ildtang engang.

 

Man får så uendelig mye mer igjen for pengene om man velger å bygge selv, eventuelt lar en mer kyndig nettbutikk ta seg av byggingen for seg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

dette er faktisk ikke det verste jeg har har sett

 

så klart du får bedre ved selvbygg

 

men i motsetning til acer predator til samme prisen for du gtx 580 og ikke et gtx 560 (ikke Ti)

 

lagring er også verdt ganske mye i dag

 

og en push-pull h70 lingnende lukket vannkjøler

 

600W strømforsyning er heller ikke så verst, sikkert ikke av beste kvalitet da men

 

er ikke så verst av HP nei, men som sagt for du bedre ved selvbygg

Lenke til kommentar

Intel ® Core ™ i7-2600

16 GB DDR3 RAM

3 TB HDD

NVIDIA GeForce GTX 580

 

En rå pc dette ja, drar nok de fleste spill på high/med.

 

Mulig man kan klassifisere denne som "rå" i et meget, meget svakt øyeblikk, men å betale 13k for denne blir for dumt.

Ikke bare betaler man overpris for komponentene, men disse i seg selv, som for eksempel en uspesifisert 600w PSU, er høyst sannsynlig av tvilsom kvalitet.

Tar man i tillegg med i betraktningen at de selger en i7-2600 (altså den låste versjonen) med 16GB RAM på et ikke-navngitt hovedkort som en gaming PC, attpåtil uten SSD av noe slag, burde varselbjellene ringe for noen og en hver.

 

Hadde ikke tatt i denne med ildtang engang.

 

Man får så uendelig mye mer igjen for pengene om man velger å bygge selv, eventuelt lar en mer kyndig nettbutikk ta seg av byggingen for seg.

 

Spørsmålet var om det er en bra gaming pc. GTX 580, i7, 16gb(overkill), 3tb lagring. Man trenger vel strengt tatt ikke SSD til gaming heller?

Jeg mener dette er bra komponenter til en gaming pc, men selfølgelig ser jeg at det er overpriset + at det er HP. Du vil uansett få mest ut av pengene hvis du bygger selv.

Lenke til kommentar

Intel ® Core ™ i7-2600

16 GB DDR3 RAM

3 TB HDD

NVIDIA GeForce GTX 580

 

En rå pc dette ja, drar nok de fleste spill på high/med.

 

Mulig man kan klassifisere denne som "rå" i et meget, meget svakt øyeblikk, men å betale 13k for denne blir for dumt.

Ikke bare betaler man overpris for komponentene, men disse i seg selv, som for eksempel en uspesifisert 600w PSU, er høyst sannsynlig av tvilsom kvalitet.

Tar man i tillegg med i betraktningen at de selger en i7-2600 (altså den låste versjonen) med 16GB RAM på et ikke-navngitt hovedkort som en gaming PC, attpåtil uten SSD av noe slag, burde varselbjellene ringe for noen og en hver.

 

Hadde ikke tatt i denne med ildtang engang.

 

Man får så uendelig mye mer igjen for pengene om man velger å bygge selv, eventuelt lar en mer kyndig nettbutikk ta seg av byggingen for seg.

 

Spørsmålet var om det er en bra gaming pc. GTX 580, i7, 16gb(overkill), 3tb lagring. Man trenger vel strengt tatt ikke SSD til gaming heller?

Jeg mener dette er bra komponenter til en gaming pc, men selfølgelig ser jeg at det er overpriset + at det er HP. Du vil uansett få mest ut av pengene hvis du bygger selv.

 

Nei men SSD er kjekt å ha for OS og fav spill for raskere loadingtid, noe det er en del av i f.eks SWTOR. Også gunstig å kjøpe SSD nå pga situasjonen i Thailand.

 

Hadde jeg vært OP ville jeg heller sett på PC byggern til f.eks komplett/mpx. https://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10523 konfigurere denne med i7 2600k, GTX 570, SSD, HDD, 750W PSU blir 13k.

Lenke til kommentar

Gå for denne du:

http://www.netshop.no/Avdelinger/Netshop-PC/Netshop-Free/NetShop-Free-Intel-1155-PC-bygger-Konfigurer-din-egen-maskin-47899-p0000168092.aspx

Med dette:

NetShop 3 års PC garanti

Produksjon og testing av PC

Cooler Master CM 690 II Lite Midi Tower

Chieftec Super 750W CFT-750-14CS

ASUS P8P67 B3 P67 hovedkort socket 1155

Intel Core i5 2500K Quad Prosessor

Kingston HyperX 8 GB-kit DDR3 1600 MHz

Kingston HyperX 8 GB-kit DDR3 1600 MHz

Crucial m4 SSD 2,5" 128GB

Western Digital 3TB Green 3,5" S-ATA3

ASUS GeForce GTX 580 1536MB PhysX

LG BH10LS30 Blu-Ray brenner/spiller

Microsoft Windows 7 Home Premium 64bit

Totalt ink. mva: 13 415,-

Her får du også med SSD!

Endret av MariusJS
Lenke til kommentar

Hadde jeg vært OP ville jeg heller sett på PC byggern til f.eks komplett/mpx. https://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10523 konfigurere denne med i7 2600k, GTX 570, SSD, HDD, 750W PSU blir 13k.

Den vesentlige forskjellen blir da at denne har GTX 570, mot GTX 580 i HPen, til samme pris.

 

Nei. Denne har i7 2600k, HP har 2600, denne har SSD og HDD, HP har kun HDD. Denne har 570 mens HP har 580, prisforskjellen er rundt 1k mellom de to skjermkortene så man får mer for pengene på komplett.

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært OP ville jeg heller sett på PC byggern til f.eks komplett/mpx. https://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10523 konfigurere denne med i7 2600k, GTX 570, SSD, HDD, 750W PSU blir 13k.

Den vesentlige forskjellen blir da at denne har GTX 570, mot GTX 580 i HPen, til samme pris.

 

Nei. Denne har i7 2600k, HP har 2600, denne har SSD og HDD, HP har kun HDD. Denne har 570 mens HP har 580, prisforskjellen er rundt 1k mellom de to skjermkortene så man får mer for pengene på komplett.

 

HPen har en veldig god prosessorkjøler + blu-ray også da...

Lenke til kommentar

Merk at jeg skrev vesentlig. 2600K vs 2600 er ikke vesentlig for en som neppe har planer om å overklokke (han vurderer å kjøpe HP, det burde vel være en indikasjon). HDD/SSD er heller ikke vesentlig for spilling, selv om SSD generelt er en fin fordel. Det som virkelig er vesentlig her, er forskjellen mellom GTX 570 og GTX 580 - selv om begge er gode kort.

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært OP ville jeg heller sett på PC byggern til f.eks komplett/mpx. https://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10523 konfigurere denne med i7 2600k, GTX 570, SSD, HDD, 750W PSU blir 13k.

Den vesentlige forskjellen blir da at denne har GTX 570, mot GTX 580 i HPen, til samme pris.

 

Nei. Denne har i7 2600k, HP har 2600, denne har SSD og HDD, HP har kun HDD. Denne har 570 mens HP har 580, prisforskjellen er rundt 1k mellom de to skjermkortene så man får mer for pengene på komplett.

 

HPen har en veldig god prosessorkjøler + blu-ray også da...

 

Men så er det HP da. Låst BIOS og en haug med forhåndsinnstallert spyware. Blu-ray spiller får man for 500,-. HP maskina er ikke et veldig dårlig kjøp, men man kan få mer for pengene og muligheten til å konfigurere deler selv er bedre imo.

Endret av LNF
Lenke til kommentar

Ikke tenk på 2600k engang, det blir og kaste ut penger på ytelse du ikke trenger. Spar heller den 1000 lappen og legg den i HDD eller skjerkort(7970)

 

1000 lappen?? Hva har du røyka nå? 2600k koster like mye som 2600

http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=11204&mfr=INTEL&filter=A00035.K270854.A03395.K309602.

Mente mot 2500k som er mye mer for pengen hvis du skal game, vet at det ikke er 1k helt der heller men sånn ca.

Lenke til kommentar

Merk at jeg skrev vesentlig. 2600K vs 2600 er ikke vesentlig for en som neppe har planer om å overklokke (han vurderer å kjøpe HP, det burde vel være en indikasjon). HDD/SSD er heller ikke vesentlig for spilling, selv om SSD generelt er en fin fordel. Det som virkelig er vesentlig her, er forskjellen mellom GTX 570 og GTX 580 - selv om begge er gode kort.

 

Jo men han spør om det er en bra maskin, jeg svarer med at han kan få mer for pengene. Komplett-PCen jeg brukte var kun et eksempel. Det er andre Komplett-PC som kan konfigureres med 580 og evt 7970 til uka så poenget var at PC-bygger får man mer for pengene og muligheten til å velge bedre deler selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...