Gå til innhold

[Løst] Canon 500D vs 50D?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

 

Jeg har nå hatt mitt 500d i 2 år :)

 

Jeg ser derimot at det blir av og til noen "action" foto scener og da klarer ikke kameraet helt å henge med for å si det mildt.

 

Er ikke villig til å bruke all verdens med penger, og ser nå at det selges mye rimelig 50D kameraer ute på markedet :) Er 50D bra?? Like god/bedre kvalitet på bildene en 500D??

 

Er det et fornuftig sprang fra 500d til 50D?? Jeg er litt over nybegynner nivå :)

 

PST. Ikke anbefal 60D til meg da dette kameraet får en del slakt grunnet dårlige knapper osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bildekvaliteten vil bli nærmest lik med 50D som den du har på 500D.

 

Men 50D er større, har bedre byggekvalitet, raskere og bedre autofokus, flere bps (bilder pr sekund), større batterikapasitet osv. 50D har ikke video hvis det betyr noe. Ellers er det et meget bra kamera som man sikkert kan få rimelig brukt i dag.

 

Hvem og hvor slaktes 60D for dårlige knapper? Den var ny for meg, er du sikker på at det ikke er noen gamle 50D eiere som er småsure fordi 60D ikke ble helt som 7D er? For det finnes endel av den arten.

 

Tor

Lenke til kommentar

Hvem og hvor slaktes 60D for dårlige knapper? Den var ny for meg, er du sikker på at det ikke er noen gamle 50D eiere som er småsure fordi 60D ikke ble helt som 7D er? For det finnes endel av den arten.

 

Tor

 

Ok. Bruker videodelen på kameraet litt da,men dette får jeg evt finne ut av om jeg trenger eller ikke senere :)

 

Ang om 60d er dårlig eller ikke finner du ut via å søke opp dette på youtube. MEN som allt annet, folk har forskjellige meninger. Så noen liker 60d og andre ikke :)

 

Jeg personlig synes at det blir litt plastikk følelse ( slik som på 450-500d osv).

Vil også tro at 50D tåler litt mere røff behandling når man går i tett skog og noe vått terreng?

 

I tilegg så koster jo 60D en go del mer en 50d.

Lenke til kommentar