Gå til innhold

XCOM får et ekte comeback i høst


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Folkens. Nå får dere slutte med pessimismen. Slutt å være så jævlig vrange. Det finnes foldevis av multiplattformspill som er minst like bra å spille på PC som på konsollene.

 

... Og det er Firaxis vi snakker om her. Kanskje noen av dere skrullinger ikke vet det, men Firaxis står bak Civilization serien. Er det noe de er kjent for, så er det å fokusere hardt på PC, og de VET hva de gjør. Personlig kan jeg ikke føle meg pessimistisk nå. Fram til i går var jeg sikker på at det aldri ville komme et nytt, offisielt X-Com spill. Da kan jeg rett og slett ikke sitte og sutre over "buhu, spillet kommer på xbox også". :)

Lenke til kommentar

Det er verdt å minne om at dette slett ikke er første gang X-COM beveger seg bort fra turbasert taktisk strategi. X-Com: Interceptor bød på dogfighting og X-Com: Apocalypse på sanntidsstrategi.

 

Med forbehold om at jeg ikke har prøvd det nye X-Com virker det litt tendensiøst å si at det ikke er et 'ekte' comeback.

 

Hva er det du snakker om? Spillet fra 2K Marin? Det har jo ikke noe å gjøre med spillet det er snakk om i denne artikkelen, som både er et ekte comeback og er turbasert "taktisk strategi" (hva i all verden skal det bety? Blir litt som å si "tørr fuktighet" eller "rund firkant").

 

Forøvrig har jeg lenge ment at bare to spillstudioer egner seg til å lage en AAA-versjon av X-Com i dag: Firaxis og Stardock. Man kan vel si at jeg er ganske fornøyd nå. :)

Endret av TiLT42
Lenke til kommentar

Kanskje derfor Firaxis er litt sen med å få utgitt en skikkelig utvidelsespakke til Civ5. Spillet skriker etter noe som kan gi mer valg og dybde til diplomatidelen av spillet. AI'en i spillet trenger forøvrig fortsatt en god del arbeid.

Firaxis er ikke en veldig stor utvikler i antall ansatte, personlig skulle jeg ønske de for tiden kun konsentrerte seg om Civ5.

Endret av Snerk
Lenke til kommentar
Hva er det du snakker om? Spillet fra 2K Marin? Det har jo ikke noe å gjøre med spillet det er snakk om i denne artikkelen, som både er et ekte comeback og er turbasert "taktisk strategi" (hva i all verden skal det bety? Blir litt som å si "tørr fuktighet" eller "rund firkant").Forøvrig har jeg lenge ment at bare to spillstudioer egner seg til å lage en AAA-versjon av X-Com i dag: Firaxis og Stardock. Man kan vel si at jeg er ganske fornøyd nå. :)

Sikter til det andre X-COM-spillet under utvikling ja, som det siktes til i overskriften til denne artikkelen.

Lenke til kommentar

Det er verdt å minne om at dette slett ikke er første gang X-COM beveger seg bort fra turbasert taktisk strategi. X-Com: Interceptor bød på dogfighting og X-Com: Apocalypse på sanntidsstrategi.

 

Med forbehold om at jeg ikke har prøvd det nye X-Com virker det litt tendensiøst å si at det ikke er et 'ekte' comeback.

 

Men så var ikkje akkurat Interceptor eller Enforcer gode spel, heller - og Apocalypse let deg velje mellom sanntid og turbasert. X-Com-namnet vært ikkje ivareteke særleg godt etter at Gollop-brørne slutta å vere involverte, og det er ein lett synleg korrelasjon mellom det, lågare kvalitet, og dreiing vekk i frå det som gjorde X-Com interessant og populært. Framstår då heilt kurant å omtale dette som eit "ekte comeback" kontra 2K Marins XCOM, som det er meir nærliggjande å kalle Enforcer 2.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Mener å huske det var en del bugs å ta tak i. :)

 

Ja, isj. Den der akse-bugen var alldeles horribel. Det var den som holdt meg fra å fullføre spillet. Fikk ikke til å virke helt når det var dags for å angripe hjemverdenen til disse aliensene.

 

Men det blir spennende om noe av magien blir bevart i den nye versjonen. Og så skal jeg, selv om jeg egentlig ikke har tid til å spille, støtte Xenonauts. Det hørtes ut som en fin sak å støtte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...