Gå til innhold

Akam.no Bildekritikk


Anbefalte innlegg

 

Hva skjer når en bruker multisitattknappen egentlig? (har sett at den ligger der, men ikke forstått hva den er til....) :hmm:

 

Vel, dette er et multisitat.

Hvis du har ønske om å svare på flere relaterte poster på en gang for og få en oversikt kan du trykke på multiknappen på aktuelle innlegg og til slutt trykke på svarknappen "som man enklest finner nederst på siden" man bruker for og lage et nytt selvstendig innlegg, ikke den svarknappen man bruker for og svare på et innlegg.

Ok, da ble det forståelig! Thanks! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Du kan svare imellom de forskjellige postene, siden de har et mellomrom i svarvinduet.

 

 

Dersom du mener inne på bildekritikken og ikke i forumet så har jeg sett den og forsøkt den, men svarene legger seg selvstendig nederst og det vises heller ikke hvem du svarer og derfor har jeg funnet den funksjonen ubrukelig for mitt formål. Mulig det ikke skal være sånn, men det er i hvertfall det som skjer når jeg benytter den. Dersom du mener det slik i forumet her jeg ikke funnet ut av det.

 

 

 

 

 

Svaret ditt er litt "utydelig" i forhold til det jeg spør etter (så jeg er litt usikker på om du svarte det jeg kommenterte i første del her eller om du mener det jeg svarer her), men jeg vet altså meget godt hvordan multisitatfunksjonen egentlig skal fungere og at jeg kan skrive svar mellom de forskjellige sitatene, men det som skjer når jeg trykker knappen for multisitat er akkurat det samme som om jeg hadde trykket svar av en eller annen merkelig grunn.

Lenke til kommentar

Og mens vi er inne på småbugs har jeg enda en. Inne på bildevisningene på bildekritikken er det til hvert innlegg en knapp som heter "Lik dette innlegget" - klikker jeg den får jeg spørsmål om jeg vil lagre eller åpne index.php fra diskusjon.no og jeg tar en råsjkanse på at det ikke er det som er meningen skal skje når man klikker den. Fortsatt IE9.

 

 

Og en til fra samme sted: Hver kommentar har en Svar-knapp" ved siden av den omtalte "lik dette innlegget"-knappen. Burde ikke denne knappen tatt med som sitat det innlegget man svarer på slik det fungerer med svar-knappen i hvert enkeltinnlegg i forumet?

Endret av Espen Ørud
Lenke til kommentar

Det er godt å endelig se et offisielt utsagn, og ikke minst en forklaring til oss brukere om hva som faktisk skjer. Ser frem til å prøve bildekritikken før jeg kommenterer videre.

 

Ellers opplever jeg en error når jeg prøver å gå inn på trådene som ligger under "ferske diskusjoner og får isteden en error. Mer presist "There appears to be an error with the database" Tenker da på lenkene som ligger under hovedsiden på bildekritikken, rett under facebooktjenesten :)

Lenke til kommentar

Kun 1 bilde pr måned?

 

Hæ?

 

 

 

Litt kort spørsmål til å egentlig vite hva du spør om, men dersom du spør om hva som er mulig å lastet opp i bildekritikken, så er det 1 pr kalenderdato...

 

 

 

dvs dersom du laster opp et 5 minutter før midnatt kan du laste opp et nytt etter bare litt over 5 minutter, men så må du vente helt til neste dato igjen før neste osv...

Lenke til kommentar

EDIT: Ser jo nå at det står pr DAG, jeg leste KALENDERMÅNED.. min feil :)

 

Når jeg går inn på Last opp bilde, kommer følgende melding:

 

 

Merk: Opplastingsgrensen på 1 bilde per kalenderdag er nådd.

 

Det er fortsatt anledning til å laste opp bilder i Prøverommet.

Følgende kan endres etter opplasting:

Endret av jvc1986
Lenke til kommentar

Jepp - prøverommet henger igjen fra gamel Digit og het noe annet og er tenkt til forskjellig testing osv. Eksempelvis ble det brukt til å f.eks å laste ned og redigere et bilde og lastet opp igjen for å vise forslag til redigering osv til andres bilder (med dette fulgte en slags uskreven enighet om at man spør før man evt gjør slikt). Dette skulle ikke gå ut over evnen til å laste opp egne bilder og derfor ligger dette "prøverommet" utenfor opplastingsbegrensingene.

Lenke til kommentar

Jeg tråkker kanskje i salaten, men jeg "irriterer" meg litt over at Bildekritikken begynner å "okkupere" listen over ferske diskusjoner på akam.no.

 

Jeg er på ingen måte negativ til at de nyeste bildene/kommentarene blir listet opp få framsiden, men for meg er det en forskjell mellom diskusjoner og bildekritikk, og akkurat så dominerer linkene til BK framfor de andre diskusjonene som er på akam-delen av diskusjon.no.

 

Jeg vil gjerne ha diskusjonene for seg selv slik at det er lettere å få oversikt over nye diskusjoner eller nye innlegg. Joda, jeg vet at jeg kan gå videre inn i diskusjon.no for å få oversikt, men det har vært ganske oversiktlig å følge oppdateringene på forsiden.

 

Reduser gjerne antall linjer i "ferske diskusjoner" for å få plass til en "ferske bildekritikker", for personlig så ønsker jeg ikke at de skal blandes slik de blir nå.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har tro på at dette kan være et viktig ledd i en positiv videreutvikling av bildekritikken vår!

 

Innspill til endringen?

 

Dette tenker jeg om hvordan Bildekritikken bør være::yes:

 

0: Digit er død – takk for følget og hvil i fred!

 

1: En «ny» og felles BK uavhengig av hvordan det var på gamle digit/Akam (slik det tegner å kunne bli nå – endelig)

 

2: Bruke 2 evalueringsnivåer ; Kritikk og Visning (tips kan en be om uavhengig av nivå)

 

3: Legge sterkere føringer for bruken av evalueringsnivåene

 

4: Karakterer/terningkast, må aktivereres for hvert enkelt bilde

 

5: Beholde Prøverommet

 

6: Beholde Temadagen (etter mønster fra gamle digit)

 

7: Månedens bilder (hvert medlem kan avgi f.eks. max 3 stemmer), og de 3 bildene med flest stemmer presenteres på forsiden – om mulig premieres også

 

8: Månedens medlem (admin velger ut et medlem utifra eget «forgodtbefinnende», og utfordrer denne til å fortelle om sitt forhold til denne hobbyen o.a. ...).

 

9: BK holdes utenfor «trådene» ellers på Akam (virker forstyrrende for den som skal prøve å følge med i det som skjer utenom selve BK)

 

10: Det bør oppfordres til å svare på bildekommentarene i «Forumtråden» og ikke direkte via svar-knappen under kommentaren (til tider vanskelig å relatere enkelte kommentarer ellers)...

 

 

 

Ja, det var mine tanker så langt.....

 

Ser at noe/mye av dette allerede ligger i/underforstått i flere av innleggene spredt på flere tråder siden «oppstarten» i sommer.....

 

Involveringen/oppfølging fra admin er lovende og håper/tror dette fortsetter – så alt ligger til rette for å få et meget godt forum for Bildekritikk – bedre enn de andre jeg kjenner til!!!

 

Vi medlemmer har stor påvirkningskraft, og håper alle er sitt «ansvar bevisst» og deltar aktivt for å få dette til!!!! Det handler ikke om å «tro» hvordan dette er, men å «aktivt delta»!! Egentlig et privilegium å få være med på å utvikle denne «tjenesten»! :)

 

 

 

Digit er død, lenge leve BK-Akam!!!! :thumbup:

Lenke til kommentar

Mange fine forslag der, smort1. Men jeg kan jo ikke unngå å mene noe om de :)

 

2: Bruke 2 evalueringsnivåer ; Kritikk og Visning (tips kan en be om uavhengig av nivå)

Det vil fungere for meg, men tre nivåer tror jeg også fungerer.

 

3: Legge sterkere føringer for bruken av evalueringsnivåene

Enig.

 

4: Karakterer/terningkast, må aktivereres for hvert enkelt bilde

Uenig. Jeg er for å kaste ut karakterene og få inn "+" knappen. Hva jeg mener om karakterer har jeg sagt får, så jeg skal ikke gjenta det. Fordelen med plussknappen er at den går igjen andre steder på diskusjon.no

 

5: Beholde Prøverommet

Enig.

 

6: Beholde Temadagen (etter mønster fra gamle digit)

Enig - dette er en av de positive tingene som digit har kommet med.

 

7: Månedens bilder (hvert medlem kan avgi f.eks. max 3 stemmer), og de 3 bildene med flest stemmer presenteres på forsiden – om mulig premieres også

Denne måten å arrangere en konkurranse vil fungere for meg.

 

8: Månedens medlem (admin velger ut et medlem utifra eget «forgodtbefinnende», og utfordrer denne til å fortelle om sitt forhold til denne hobbyen o.a. ...).

Godt forslag.

 

10: Det bør oppfordres til å svare på bildekommentarene i «Forumtråden» og ikke direkte via svar-knappen under kommentaren (til tider vanskelig å relatere enkelte kommentarer ellers)...

Alternativt fikse bildesidene slik at de virker like godt.

Lenke til kommentar

Mange fine forslag der, smort1. Men jeg kan jo ikke unngå å mene noe om de :)

 

4: Karakterer/terningkast, må aktivereres for hvert enkelt bilde

Uenig. Jeg er for å kaste ut karakterene og få inn "+" knappen. Hva jeg mener om karakterer har jeg sagt får, så jeg skal ikke gjenta det. Fordelen med plussknappen er at den går igjen andre steder på diskusjon.no

 

Karakterene liker jeg uavhengig av denne "+"knappen, iallefall slik det er nå. Dersom denne knappen får en dedikert betydning og faktisk kan brukes i "bedømmelsen" av bilder kan jeg være enig i å fjerne karakterene. Dessuten er vel karakterene ikke "i veien" for noen, og enkelte av oss finner at den er nyttig i egen vurdering av bilder (men litt synd at ikke alle som legger igjen en karakter også kommenterer).....Uansett så er ikke karakterene det avgjørende for om jeg blir her inne eller ikke.... :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Endre på en liten ting kanskje? Nå så er det bare BK tråder i «ferske diskusjoner». Hva med vanlige fotorelaterte tråder akkurat der? Da man har «siste i fra bildekritikken» like ved? Man trenger vel ikke 2 like på fremsiden? :)

 

 

EDIT:

 

En liten screen som forklarer hva jeg mener, men det har endret seg siden jeg først la inn dette innlegget:

 

post-44035-0-17090800-1325969243_thumb.png

Endret av Slettet+3124
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...