Gå til innhold

Splitte ut bildekritikken i eget underforum eller lignende for å ikke "spamme" siste 24t


Anbefalte innlegg

Det er mange som bruker "Siste 24 timer" for å surfe akam-forumet, spesielt filtrert på Akam.no.

 

Problemet her er at alle bildekritikktrådene kommer inn på denne listen, og godt to tredjedeler av postene er bildekritikk. Det gjør det krøkkete for de som bruker denne inngangsvinkelen til å surfe resten av Akam-forumet - man skal scrolle så mye og lete for å finne andre poster.

 

Det er ikke noe galt i seg selv å ha tråder med bildekritikk, men det bør være mulig å velge når man skal se på disse og når man skal kikke på resten av Akam-forumet.

 

Dette kan løses på flere måter i filtreringen av siste 24t.

 

1) Man legger på et ekstra "blokkeringsfilter", så man for eksempel ser forum 280 (Akam), men minus BK-forumet (701). En URL kunne for eksempel være https://www.diskusjon.no/index.php?app=core&module=search&do=active&f=280&blocked=701 eller lignende, med et ekstra parameter "blocked".

 

2) Man legger et ekstra nivå under Foto og Video - et underforum "Akam" og et underforum "Bildekritikk". Så kan man dermed velge "Siste 24 timer" for enten "Akam" eller "Bildekritikk", eller velge "Foto og Video" for å få alt sammen.

 

3) En eller annen tredje filtrering - at bildekritikkforumet ikke kommer opp i siste 24 timer (vil være en dårlig løsning i min verden) eller noe annet kreativt.

Endret av Trondster
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alternativ 4) Flytte bildekritikken til å være parallellt med Foto/Video.

 

Jeg kan også leve med alternativ 1 og 2 ...

Siden jeg er så jæ**a treig en fredagskveld, så regner jeg med at du mener to (seperate) parallelle "opplistinger"! og ikke "parallellt" sammen som nå ( :blush: ja, jeg er treig)

Dette passer med det jeg ymtet om i tråden "Akam.no Bildekritikk".

Lenke til kommentar

Siden jeg er så jæ**a treig en fredagskveld, så regner jeg med at du mener to (seperate) parallelle "opplistinger"! og ikke "parallellt" sammen som nå ( :blush: ja, jeg er treig)

Dette passer med det jeg ymtet om i tråden "Akam.no Bildekritikk".

Tanken er at Bildekritikken er et underforum på samme nivå som Foto/Video. Beklager at jeg har uttalt meg lett klønete.

Lenke til kommentar

Med fare for å virke "sutrete" når jeg "klager", så var 10 av 12 "diskusjoner" når jeg skriver dette, BK-tråder.

 

Jeg håper at ansvarlige for internettsiden til akam gjør ett lite grep, som nevnt ovenfor av Trondster og Tomsi, slik at oversikten over aktuelle diskusjoner kommer tilbake til det "normale".

 

Oversikt over BK-tråder er flott, men kritikktråder er ikke diskusjoner!

 

PS! nå har jeg surmulet nok, og skal unngå å repetere klagene mine fremover (håper jeg) :hmm::whistle::thumbup:

Lenke til kommentar

Dere må skrive med store bokstaver, og bruke kraftige farger så noen fra teknisk drift gidder og svare i denne tråden :)

 

Vente til mandan kanskje, da er de vel tilbake på jobb! Regner med at arbeidstiden der i gården er lik den de fleste av oss har.... :innocent:

 

Ellers, enig i at BK-trådene kan holdes utenom oversiken for siste 24 t. :thumbup:

Lenke til kommentar

Da er det vel på tide å komme med litt ros til de hardt arbeidende folka på "teknisk".

Splittinga som nå er foretatt mellom "ferske diskusjoner" og "Siste fra Bildekritikken" ser meget bra ut.

Vi har fått tilbake vår "gamle" diskusjonsrubrikk og de siste bildene fra Bildekritikken vises på en pen måte som "slideshow" på forsiden.

 

Takk :thumbup:

Lenke til kommentar

Dessverre så var jeg litt for tidlig ute med å gratulere ansvarlige for nettsiden med at BK var "fjernet" fra rubrikken "Ferske diskusjoner".

 

Samtidig så har det kommet et nytt "fenomen" de siste dagene som også er et irritasjonsmoment i den samme rubrikken.

Diskusjoner i forbindelse med nye artikler på forsiden, kommer opp mange ganger (flere innrykk i rubrikken) selv om det bare er trådstarters innlegg som ligger der.

F.eks. så har dette innlegget "poppet" opp fem ganger over fem "linjer" i Ferske Diskusjoner i løpet av 5-6 minutter denne morgenen. Alle inneholder bare første post fra trådstarter, med nøyaktig samme tittel og innhold.

Endret av polljen
Lenke til kommentar

Dessverre så var jeg litt for tidlig ute med å gratulere ansvarlige for nettsiden med at BK var "fjernet" fra rubrikken "Ferske diskusjoner".

 

Samtidig så har det kommet et nytt "fenomen" de siste dagene som også er et irritasjonsmoment i den samme rubrikken.

Diskusjoner i forbindelse med nye artikler på forsiden, kommer opp mange ganger (flere innrykk i rubrikken) selv om det bare er trådstarters innlegg som ligger der.

F.eks. så har dette innlegget "poppet" opp fem ganger over fem "linjer" i Ferske Diskusjoner i løpet av 5-6 minutter denne morgenen. Alle inneholder bare første post fra trådstarter, med nøyaktig samme tittel og innhold.

 

Heisann!

 

Det var en oppdatering av Diskusjon.no-koden i går som gjorde at BK-trådene ikke ble ekskludert fra "Ferske diskusjoner", nå skal de bli ekskludert igjen.

 

Ha en strålende dag :-)

 

 

Mvh,

Mads

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...