Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

"knekke lyder" når åpner døren og olje spm.


Anbefalte innlegg

Hei, klarte å glippe døren slik at den bleste opp her en dag. nå er det slikkerlig "knekke" lyd når jeg åpner døren. Hva kan gjøres med dette og bør det gjøres noe med det?

 

Bilen min bruker en "del" olje. Har en Opel Vectra 2.0 CD 96. Siste olje jeg hadde på var 5-40 men no har jeg fått 2 kanner med 10-40. er det noe problem å bruke den oljen (blande). Har blitt fortalt at denne bilen er kjent for å bruke olje, kan noen bekrefte det?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Knekkelyden kommer sannsynligvis av at dørpanelet tar i panelet over hjulet. For å rette på dette må hengslene justeres. Hvis hengslene har blitt ødelagt så må de byttes.

 

Når du blander olje så kan du ikke regne med bedre ytelse enn den dårligste oljen. Når det er sagt så bør oljen skiftes to ganger i året ved normal bruk. Det å la bilen gå på gammel olje er verre enn å bruke en billig olje.

Lenke til kommentar

Den hakkinga i døra som du opplever er dørstopperforingen som er utslitt, har omega b selv om har skiftet den på begge framdørene.

 

Det er ikke farlig og blande 5w40 og 10w40. Du skal bruke 10w40 på denne motoren, 5w40 blir litt for tynt så jeg vil anbefale deg og skifte oljen og bare bruke 10w40. Hvor mye olje bruker den egentlig? Kan sansynligvis være ventiltettningene som har blitt steinharde. x20xev motoren er ikke kjent for å bruke så mye olje slik som 1600 motorene. Kommer jo også an på km stand.

Lenke til kommentar

vanskelig å si egentlig.. 10 liter i året kanskje? saken var at det var tilbud på 5w40 så jeg kjøpte 2 donker med olje. Så lenge det funker å bruke den så kommer jeg til å bruke den. Da bilen bruker olje så er det vel ikke så farlig om det er 5 eller 10-40?!

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...