Gå til innhold

CPU-kjøler og 120/140mm vifte?


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har et Cooler Master Elite 430 og vil bytte ut vifta i front, da den ikke akkurat er stille, noen som har tips til hva som er bra og vet hvilken pris jeg må ut med for en relativt stille en? (fra dustin).

 

Jeg trenger også en cpu-kjøler for 1155 socket. Jeg ser nå på enten Corsair H100 og Noctua NH-D14. Vil det være noen vits å gå for H100? Overclocker ikke.

 

Takker for svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå vil jeg påstå at viftestøy oppleves veldig individuelt. Det en person finner akseptabelt synes en annen er helt uakseptabelt.

 

 

Eksemepel på vifte http://www.dustinhome.no/noctua-nf-p12-1300-silent-case-fan-120mm/product/5010128898?intcmp=searchProvider_dacsa

 

Noctua har jo fått mye ros for kjølerene sine, har en selv på min noe til årskommne i7 920 boks. Og er fornøyd med den.

 

Skulle jeg valgt mellom H100 og NH-D14 ville jeg valgt den siste. Men må huske på at den kjøleren kan lett lage problemer for RAM. Da ram med høye kjøle finner vil komme i konflikt med denne. løsning kan være å plukke av kjøle finnene på de minne brikkene det måtte gjelde men husk da mister du som oftest garanti på brikkene.

 

Forøvrig bråker vel H 100 mer en nh-d14 ? ikke sikker, men ut i fra de tester og reviews jeg har lest så er dette tilfellet.

Lenke til kommentar

den siste vifta som du linka der har mindre luftgjennom strømning. Som betyr mindre kjøling.

 

Som igjen betyr at kabinettet vil nok bli stille/stillere, men vil også kjøle dårligere.

 

Du trenger noen vifter som kan flytte litt mer luft enn disse vil jeg tro.

 

Men som jeg har nevnt tidligere er dette smak og behag.

 

Ville kanskje vurdert å kjøpe vifter ala dem jeg linket tidligere og heller vurdert å skaffe meg en vifte kontroller slik at man kan velge hastighet (støynivå på viftene i kabinettet.)

 

Merk nå snakker jeg om kabinett vifter og ikke vifter til kjøler. I de fleste BIOSer er det vel også til en viss grad mulighet til å stille hastighet til viftene som er koblet til hovedkortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...