Gå til innhold

Windows 7 antispyware 2012 har infisert min pc


Anbefalte innlegg

Hei ett grusomt virus kalt windows 7 antispyware har infisert min pc.

 

Får kjørt Norton virus programmet som administrator men den forteller meg att filen må fjernes manuelt...

 

Har prøvd å laste ned diverse virusdreper programmer men viruset har rett å slett tatt kontroll over pcen min i en soppas stor grad att den nekter meg å installere nye filer. den nekter meg også å skru på brannmur

den nektet meg all tilgang til noe form for internett bruk helt til jeg tok en runde med virusprogrammet noe som gjør att virusprogrammet holder viruset i sjakk til en viss grad og gir meg tilgang til internett.

 

jeg vet att å formatere hele pcen er ett arternativ men det frister svært lite med tanke på att jeg har ca 1000 gb i filer som jeg kommer til å miste.

 

Kan legge til att jeg ikke er spesielt flink med data så enkle løsninger er det beste!

Endret av neoman
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har fått det samma å klarte heldigvis å fjerne det. jeg følte denne guiden:

 

 

1. Click on the small white up-arrow in the system tray, which is next to the clock and volume icons. Go to "customize" option. Here, you can see one of the entries as "Win 7 Security" or something in italics, and another name (process name) right above it.

2. Go to C:\Windows\System32 , and right-click on taskmgr.exe and click on "run as administrator".

3. Once taskmanager opens up, look for a 3-letter .exe file, and the description column with the process name you got in step 1. In my case, it was pqm.exe with "Microsoft directPlay…" process name.

4. Right click on the process and get the file location.

5. Kill the process and go to the file location, and delete it.

6. Re-start the laptop and press F8. You would get a repair option. Use this option to get to System restore utility and restore the system to an earlier date prior to virus attack.

7. You should be good now.

 

 

 

 

 

 

Men pc min er ikke fikset ennå. jeg får ikke åpnet noen progremmer, det kommer bare sånn "open with" greie. jeg prøvde å bruke "System restore" men samma skjedde der. er det noen som har erfaring med dette??

Lenke til kommentar

Hei ett grusomt virus kalt windows 7 antispyware har infisert min pc.

 

 

 

jeg vet att å formatere hele pcen er ett arternativ men det frister svært lite med tanke på att jeg har ca 1000 gb i filer som jeg kommer til å miste.

 

Kan legge til att jeg ikke er spesielt flink med data så enkle løsninger er det beste!

 

Nei, enkle løsninger er ikke det beste fordi: Du riskerer å bli offer for online kriminelle hvis pc din renses overfladisk men fortsatt forblir infisert. Combofix er ikke egnet til denne oppgaven, verdien av denne spesial scannern ligger i loggen som burde analyseres.

 

Antispyware 2012 installerer såkalte TDSS Rootkits, de nyeste varianten er TDL-4.De kan skjule seg for måneder på hardisken din, uten at noe merkes og sende data til kriminelle. Min anbefaling install windows ny, forandre alle passord og lær deg etterpå PC sikkerhet.

http://www.klikk.no/produkthjemmesider/hjemmepc/article546874.ece

Endret av TheGenius
Lenke til kommentar

du kan fint få virus selv om du opdaterer maskinen din med sikkerhetsoppdateringer. jeg vil påstå sunn fornuft er det beste våpenet mot virus.

 

det finnes ingen programmer som garantert tar alle virus/malware/spyware/etc men Combofix er en veldig god start som jeg alltid har brukt med stort hell. å reinstallere ser jeg (og sikkert mange andre) som en siste løsning.

Lenke til kommentar

Combofix ordnet problemet realativt suksessfult. og pcen fungerer like bra som tidligere!

 

 

Men som the genius sa kan rester av viruset fremdeles gjemme seg i pcen min noe jeg mistenker att det kanskje gjør. Brannmuren min nekter blandt annet å fungere feilkoden er 06xd9.

 

Når jeg prøver å oppdatere brannmur instillinger får jeg feilkoden 0x80070424.

 

Har en slik windows reformaterings cd. Vil det holde å installere windows på nytt å beholde filen? eller må jeg slette vær eneste fil jeg har på hardiscen for att pcen skal være trygg igjen?Og om jeg sletter vær fil jeg har på hardiscen er det da 100% sikkert att viruset er borte for life om det ikke alerede er harmløst selvfølgelig:P

Lenke til kommentar

Sjekk for TDSS rootkit med Kasperskys anti rootkit utility TDSSKiller

http://support.kaspersky.com/faq/?qid=208283363

 

 

Bruk "Change Parameters" og huk av for "Detect TDLFS file system" for TDL3/TDL4 skjult i filsystem.

detect the TDLFS file system, that the TDL 3 / 4 rootkits create in the last sectors of a hard disk for storing its files. It is possible to quarantine all these files.

post-35394-0-87184200-1325614253_thumb.png

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Combofix ordnet problemet realativt suksessfult. og pcen fungerer like bra som tidligere!

 

Post loggen til combofix her.

 

 

 

Men som the genius sa kan rester av viruset fremdeles gjemme seg i pcen min noe jeg mistenker att det kanskje gjør. Brannmuren min nekter blandt annet å fungere feilkoden er 06xd9.

 

Når jeg prøver å oppdatere brannmur instillinger får jeg feilkoden 0x80070424.

 

Det som mange ikke vet/tenker på er at Malware gjør systemendringer alt fra å sette ned sikkerhetsinstillinger til deaktivere brannmuren/windows Handlingssenter... PCen er da, også når malware er overfladisk fjernet, helt forsvarsløs mot angrep utenfra og nye Malware infeksjoner.

 

Har en slik windows reformaterings cd. Vil det holde å installere windows på nytt å beholde filen?

 

Hvordan du installerer windows på nytt finner du mange veiledninger om på nett.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Samme problem som TS her, og ja, vett er noe jeg har godt nok av til at jeg har klart meg uten antivirus i snart 6 år (siden mamma døde, hun var nazi på antivirus). jeg har hatt virus to ganger siden da, en gang via en kompis sin minnepenn, en gang nå via torrent. Kjempemoro!

 

uansett, skal prøve combofix og den andre saken fra Kaspersky og se hva som skjer! Tør ikke logge på noe som helst, men en ting vet jeg, det kom inn i går, og jeg har ikke logget inn på noe etter det kom inn bortsett fra Diskusjon.no, og denne brukeren blir sletta om noen dager uansett, så jeg er ganske trygg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...