Gå til innhold

[Løst] hjelp til trening med manualer


Anbefalte innlegg

hei, jeg fikk manualer til julegave i år og jeg har begynt å trene litt. til nå har jeg trent 2 ganger om dagen (morgen og kveld) der jeg tar:

3X8 biceps curl

2X8 hammer curl

2x8 vet ikke hva det heter, men det er trening for skulderen

1x8 bicep curl til slutt

 

 

 

 

 

burde jeg trene mindre? eller har dere noen andre tips til hvordan jeg kan trene?

takk! ( bruker ganske lette vekter siden jeg er nybegynner)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei, jeg fikk manualer til julegave i år og jeg har begynt å trene litt. til nå har jeg trent 2 ganger om dagen (morgen og kveld) der jeg tar:

3X8 biceps curl

2X8 hammer curl

2x8 vet ikke hva det heter, men det er trening for skulderen

1x8 bicep curl til slutt

 

 

 

 

 

burde jeg trene mindre? eller har dere noen andre tips til hvordan jeg kan trene?

takk! ( bruker ganske lette vekter siden jeg er nybegynner)

Begynn forsiktig hvis du ikke er en aktiv person fra før for du kan fort skade deg med å gå "all in" første uka. Når jeg startet opp treninga nå i oktober etter 7 år uten å trene begynnte jeg med det minse av manualer og "ren" stang i benkpress, ikke fordi at jeg ikke kunne løfte tyngre men for å gi musklene og senene en kjangs til å bli vant til å bevege seg, og så trappet jeg opp, er nå oppi 3X10 med 50kg i benk, men du spurte om manualer, jeg anbefaler deg å se på youtube på fitness og bodybuilder how-to's for de viser veldig bra hva du skal gjøre for å trene hva.

 

PASS PÅ RYGGEN!!! hold ryggen til en hver tid i rigtig posisjon, (noe som ofte vil si rett i ryggen), gjør du øvelser med krummet rygg kan du skade deg.

 

Men du bør supplere treninga de med 3x10 push-ups, og 3x20 sit-ups, samt jogging eller tilsvarende, og ALDRI tren HVER dag i uke, 3-dager med trening og en dag hvile ble jeg anbefalt, for uten hvile så kan du skade deg.

 

håper noe av dette hjalp ;)

 

-frank

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...