morgan_kane Skrevet 25. desember 2011 Skrevet 25. desember 2011 Hei, vet ikke helt om dette er placeboeffekt eller, men jeg blir slapp og får lett hodepine ved lite sukkerinntak. Merket dette spesielt i eksamensperioden når jeg var uten sukker i nesten en uke. Ble merkverdig bedre med en gang jeg fikk sukker i meg. Har tenkt å begynne på en sunnere hverdag med minst mulig sukker, så det er jo ikke akkurat noen god ting om jeg blir redusert uten sukker
Gjest member-101642 Skrevet 25. desember 2011 Skrevet 25. desember 2011 Dine antagelser stemmer. Lavt blodsukker kan føre til slapphet og hodepine. Dersom du tidligere har spist mye sukker, så vil det ta en stund før kroppen venner seg til lavere sukkerinntak.
morgan_kane Skrevet 25. desember 2011 Forfatter Skrevet 25. desember 2011 Fins det metoder å motvirker dette på til en viss grad? er så giddalaus idag f. eks. Musklene føles slappe osv. Hadde et stort sukkerinntak igår grunnet godteri i julegave, da sprakk jeg og åt en god del. Men skal roe meg helt ned nå med å spise sukker.
del_diablo Skrevet 25. desember 2011 Skrevet 25. desember 2011 Tja, vis du går på lavkarbo så forsvinner den ujevnheten i bloodsukkernivået, pga ketoseforbrenningen. Men det er en annen sak. Problemet ditt er vel så enkelt som at du tåler ikke svingningene i blooksukkeret i det heletatt, og intet mer. Du tåler vel det du får fra hvetemel, ris og potet, men ikke sukker. Du kunne f.eks bruke en sukkererstatter, men da må du finne den riktige.
vidor Skrevet 25. desember 2011 Skrevet 25. desember 2011 Kroppen tilpasser seg vanligvis ganske lett det at man slutter med sukker, men det tar ofte en stund. For min del tar det 2 dager, for andre kan det ta 4 dager. At det har vart over en uke hos deg tilsier vel at du er godt vant med det. Det beste er å spise epler, bananer, druer etc og unngå godterier og brus. Lavkarbo har sitt eget sett med problemer, og spesielt mye protein er en grei måte å bli syk på. Transaminase prosessen kroppen bruker for å forbrenne protein er ganske kostbar både i energi og negative virkninger. Normalkarbo er det som er sunt, og det vil si å kutte sukker, hvetemel og andre næringsfattige høyglykemiske matvarer som driver blodsukkeret høyere enn det kroppen er tilpasset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå